Site icon מקומונט לוד

טכנולוגיה: העדכון האחרון ברט

ככל שעובר הזמן, גוגל מנסה להפוך את מנוע החיפוש שלה ל”אנושי” יותר ומותאם לגולשים בשר ודם. כך למשל, אם בעבר היא הסתפקה בתכנים אוטומטיים לאתר שכללו כמה שיותר מילות קידום פוטנציאליות לאתר, הרי שכיום קיימת דרישה לתכנים איכותיים שנותנים ערך מוסף למשתמשים. כך, גוגל מנסה להתאים את מנוע החיפוש לגולשים, ולכן חשוב שנכיר את העדכון האחרון שלה – ברט.

הכירו את ברט

BERT הוא אלגוריתם שמטרתו לנתח ולעבד את השפה האנושית. למעשה הוא חלק מתחום נרחב של ה-NLP (Natural Language Processing). ברט משתמש בטכנולוגיות בינה מלאכותית על מנת להבין אותנו טוב יותר, כגולשים. הוא מסייע למנוע החיפוש להבין בדרך טובה יותר למה אנו מתכוונים כאשר אנו משתמשים במילות חיפוש X או Y. חשוב להבין כי ברט אינו מנסה להבין את משמעות המשפט שאנו מקלידים מילה במילה, אלא מקשר בין המילים למשפט השלם. כך, מנסה גוגל להתאים את תוצאת החיפוש הטובה ביותר עבור הגולשים שלה.

איך עושים אופטימיזציה לעדכון ברט?

זוהי שאלה ששואל כל מי שעוסק בתחום של קידום אתרים, כי הוא יודע שכדי לקדם אתר מסוים, יש צורך להתאים את עמוד התוכן למנוע החיפוש של גוגל. נכון לעכשיו, גוגל טוענת שלא ניתן לבצע אופטימיזציה לברט. כל מה שאפשר לעשות הוא להקפיד על תוכן איכותי יותר מבעבר שנועד לתת מענה לגולשים.

זורמים עם ברט: כך תהפכו את תוכן האתר לאיכותי יותר

אחרי שהבנו את פעילותו של האלגוריתם החדש, נעבור לשאלת השאלות: איך הופכים את התוכן שלנו לתוכן איכותי שיתאים לגולשים שלנו? הנה כמה טיפים שיכולים לעזור:

עזר כנגדו

ברט מזכיר אלגוריתם נוסף של גוגל – רנקבריין (RankBrain). אלגוריתם זה משתמש בלמידת מכונה (למידה על סמך נתונים המוכנסים אליה) על מנת להתאים את תוצאות החיפוש המתאימות ביותר לגולש. יש הנוטים לחשוב כי ברט נועד להחליף את רנקבריין, אך הדבר אינו נכון. שני האלגוריתמים פועלים זה לצד זה כדי להפוך את מנוע החיפוש של גוגל לטבעי יותר ומותאם לגולשים.