Site icon מקומונט לוד

טכנולוגיה: מרכזיות IP – שאלות ותשובות

אם החלטתם להשתדרג ולרכוש מרכזיה עבור העסק שלכם, הגיע הזמן שתכירו את המרכזיות החדשות. מרכזיות IP. אלו מרכזיות שיכולות לשפר משמעותית את התנהלות העסק ובעיקר את ההתנהלות מול הלקוחות. הדבר יגרום לך שהעסק יוכל להגדיל את מעגל הלקוחות שלו ובהתאם גם את הרווחים. אז מה אתם צריכים לדעת על מרכזיות IP? ריכזנו עבורכם שאלות ותשובות. מוכנים? אנחנו מתחילים!

מה זה בכלל מרכזיות IP?

מדובר על מרכזיות שהחיבור אליהן נעשה באמצעות האינטרנט. למעשה, אותו חיבור נעשה באמצעות רשת הנקראת LAN או WAN והמרכזייה עצמה פועלת באמצעות טכנולוגיה הנקראת Voice Over IP. היתרון הוא שניתן להעביר וגם לקלוט קולות וכל זאת תוך שימוש ברשת האינטרנט בלבד. זאת להבדיל מהמרכזיות המסורתיות והמיושנות.

למי יתאימו מרכזיות IP?

למעשה לכל ארגון ועסק, לא משנה הגודל או תחום הפעילות. מה שכן, ההתאמה המיטבית והטובה ביותר תהיה עבור עסקים וארגונים שהפעילות שלהם היא לא רק במקום אחד, אלא היא נעשית באמצעות שלוחות או סניפים שפזורים ברחבי הארץ. בזכות שימוש במרכזיות כאלה, אפשר לשפר את שירות הלקוחות והרי זהו הדבר הכי חשוב לכל עסק וארגון.

איזה פונקציות מציעות מרכזיות IP?

מלבד העברת שיחות, יש פונקציות נוספות בהן, קיום של שיחות ועידה, הקלטת שיחות, שירות עקוב אחרי ועוד. מעבר לכך, מרכזיות IP מציעות גמישות מלאה. כך ניתן להתאים אותן לצרכים של העסק, שיכולים להיות לא רק קבועים אלא גם משתנים.

איזה ממשקים אפשר לשלב עם מרכזיות IP?

אפשר לחבר את המערכת לכלי עזר חיצוניים שונים. מעבר לכך, אפשר גם לחבר אותם למחשבים ניידים ונייחים, למערכות אינטרקום, למערכות כריזה, למערכות אזעקה ועוד. המערכת גם כוללת אפשרות לחיבור לציוד קצה כמו, טלפוניים ניידים, טלפוניים אלחוטיים, מכשירי פקס, מערכות של כרטיסי אשראי ועוד.

צילום: טימה מירושניצ’ינקו
האם יש יתרון כלכלי בשימוש במרכזיות IP?

בהחלט. המרכזיות הללו הן חסכוניות לכל עסק וארגון ומדוע? כי ההתקנה לא דורשת תשתית מיוחדת והתחזוקה היא פשוטה יחסית. מעבר לכך, גם אם רוצים לעבור למרכזיות IP מהמרכזיות המסורתיות, ניתן לעשות זאת בקלות ותוך פרק זמן קצר יחסית. מבחינת התשלום, הוא יבוצע בהתאם לרמת השימוש במרכזיה. כך אפשר למנוע הוצאות מיותרות לעסק ולארגון.

כמה זה עולה?

לא ניתן לתת תשובה, מבלי לבדוק מה הארגון או העסק צריכים ולמה בדיוק הם זקוקים. המחירים יכולים להתחיל מאלפי שקלים ועד עשרות אלפ שקלים. המחיר ישתנה על פי הדגם של המרכזייה, התכונות שלה וכו’. רצוי לבחור במרכזיה, לאחר שיודעים מהו התקציב שהוגדר עבורה. כמו כן, כדאי שלא להסתכל רק על המחיר, אלא גם להסתכל על היתרונות הרבים שיש בשימוש במרכזיה. בסופו של דבר, אנו רוצים מרכזיה יעילה ואיכותית, שתוכל לתרום לעסק ולארגון ולשרת אותו כמו שצריך.

איך בוחרים מרכזיית IP?

זוהי אחת השאלות החשובות ביותר, שרצוי לשאול. התשובה לכך מתחלקת לשניים: יש להעדיף מרכזייה שמיוצרת על ידי חברה שיש לה שם מוביל בעולם הטכנולוגיה ובכלל בעולם התקשורת. מעבר לכך, חשוב גם לבחור חברה שהינה מומלצת ועם דירוג גבוה והיא זו שתספק את שירותי המרכזייה. השירותים כוללים פעולות כמו, התקנה, ליווי בתהליך ההטעמה של המרכזייה וכמו כן מתן שירות כאשר יש צורך בכך.