Site icon מקומונט לוד

טעימה לקראת חזרה לשגרה: הזמר ארקדי דוכין בהופעה פרטית למתחסנים בהיכל התרבות בלוד

הופעה בהפתעה: הזמר ארקדי דוכין קיבל בשירה וזמרה את תושבי העיר לוד חברי קופ”ח ‘כללית’ שהוזמנו להתחסן בהיכל התרבות העירוני המחודש, נגד נגיף הקורונה. המתחסנים הופתעו לראות בלובי ההיכל על הבמה את דוכין מזמר ומנגן להם בהופעה חיה ופרטית, כזאת אשר שנה שלמה לא טעמו כמוה.

השבוע חיכתה הפתעה גדולה לקהל המתחסנים שהגיע להיכל התרבות בלוד – הופעה בלייב. זה קרה בזכות מיזם מיוחד של רשת המתנ”סים לוד, כחלק מפרויקט רחב של החברה למתנ”סים הארצית לעידוד חיסונים, בשיתוף עיריית לוד, שרוצים לעודד ולשמח את קהל המתחסנים בעיר.

במסגרת זו, הגיע ביום שני בבוקר, האמן והיוצר ארקדי דוכין להופיע במתחם החיסונים. ארקדי חיכה לקהל על הבמה במבואה של לובי ההיכל, ועודד את המתחסנים, שר משיריו היפים ואפילו שר טקסט מיוחד שהלחין לכבוד האירוע, שהיה אופטימי ומרגש. המתחסנים הנרגשים הגיעו לחיסון שגרתי ונהנו מהופעה חינם בהפתעה, דבר שמאוד שימח אותם והקהל חזר לשיר, לרקוד ולשמוח, כמו בימים שלפני הקורונה.

“מה לא עושים כדי שתבואו להתחסן?”, כתב ראש העיר לתושבי העיר. “ארקדי דוכין היחיד והמיוחד כעת בהופעה בהיכל בפני המתחסנים. קדימה, בואו!”, הוסיף.

אבי גיל, מנכ”ל רשת המתנ”סים לוד סיפר למקומונט לוד על היוזמה: “אנחנו, בשיתוף עיריית לוד והחברה למתנ”סים הארצית גאים להוביל פרויקט עידוד ייחודי לחיסונים עבור התושבים, שאנחנו קוראים לו ‘עושים גמר לסגר על-ידי שירה וזמר’, וכל שבוע יש  כאן אמנים שמגיעים לעודד ולהנעים את זמנם של המתחסנים ובדרך זו אנו גאים גם להיות מקור פרנסה לאמנים שלא הופיעו כמעט שנה על במות”.

האירוע כולו התקיים כאמור בנוכחות יאיר רביבו, ראש עיריית לוד שדיבר על חשיבות ההתחסנות והשמירה על הבריאות, ועל הפרויקט מחמם הלב שהם מובילים בעיר, לעידוד המתחסנים.

יאיר רביבו “מחסן” את ארקדי דוכין עם המזרק המתוק. צילום: דוברות

ראש העיר, שהגיע לקבל מעט טעימה של תרבות מוסיקלית, לאחר שנה שלמה בה היכל התרבות בלוד היה סגור בפני הופעות לקהל הרחב בשל החשש משרשרת ההדבקה של נגיף הקורונה, התרגש ואמר:  “הזמר המופלא ששמע את דבריי ואת הכעס על אלו שמסרבים להתחסן, הרים לי טלפון ואמר שהוא רוצה להגיע ללוד להופעה קטנה בהיכל התרבות המשמש כמרכז החיסונים של כללית, כדי לעודד את החיסונים.  מה שארקדי דוכין שר כעת, הוא שיר מיוחד אותו כתב מנכ”ל רשת המתנסים של לוד, אבי גיל – שיר עם מלא אמונה על עתיד עם תקווה”.

רביבו איחל כי “בקרוב נוכל לחזור לשגרת תרבות, עם הופעות והיכל תרבות מלא באמנים וציבור שצמא לאירועים. הכל תלוי בכל אחד ואחת, בכל אזרח ואזרחית. ברגע שכל תושב יהיה מחוסן נגד הקורונה – נוכל בע”ה לחזור לשגרה. אני רוצה להודות לארקדי דוכין,  אני חושב שלאנשים שמובילים דעת קהל, אם זה אומנים, אנשי ציבור, רבנים, יש יכול להשפיע.

ואילו אבי וורצמן יו”ר החברה למתנ”סים בישראל הוסיף: “המרכזים הקהילתיים שלנו בכל הארץ הם לא רק מוקדי התנדבות, אלא גם מוקדי חיסונים, ומנהלי המרכזים ביחד עם ראשי הרשויות עסוקים בלמצוא דרכים יצירתיות לעידוד חיסונים. הגדילה לעשות רשת המתנ”סים בלוד שיחד עם העירייה מציעים חיסון פלוס הופעה”.