Site icon מקומונט לוד

טקס מיוחד נערך במשטרת לוד עם משפחת הנעדר שחייו ניצלו בערב ראש השנה

בערב ראש השנה התקבל מידע על אדם, תושב לוד, שנעדר וקיים חשש כבד לחייו. במשטרת לוד וביחידת הכלבנים נרתמו למשימה שנראתה כמעט אבודה והגיעו אליו כשהוא באפיסת כוחות. אמש נערך טקס מרגש בתחנת משטרת לוד, בין משפחת הנעדר לבין הכלבנים מיכ”ל שהצילו את חייו.

תעודות הוקרה והערכה הוענקו אמש על ידי מפקד תחנת לוד, סנ”צ שמעון דהן, יחד עם קצין אג”מ, רפ”ק גיא בכר למתנדבי יכ”ל – יחידת הכלבנים לישראל – על תושייתם והצלחתם באיתור הנעדר דרבה אברהם גטנך, כבן 65, שנקלע למצוקה ואיבד את דרכו בעומק השטח בחג ראש השנה האחרון.

כעבור יומיים, כאשר המשפחה והכוחות הגיעו למצב של ייאוש לאור הסיכוי הקלוש לאתרו בעודנו בחיים, עקב עומס חום הכבד ששרר, יחידת יכ”ל לא הרימה ידיים והמשיכה בחיפושים.

לבסוף, בראם סטנבירנו, כלבן מהיחידה איתר אותו, סחב אותו למקום מוצל, נתן לו מים והזעיק את כוחות ההצלה והמשטרה.

צילום: דוברות המשטרה

באופן חריג, מפקד יכ”ל מייק בן יעקב, העניק את סיכת היחידה למפקד תחנת לוד ולקצין האג”מ, ואמר: “גם לכם מגיעה הוקרה על כך שאתם כתחנה יודעים להעריך חיי אדם של נעדרים ולשתף גורמים מקצועיים עם יכולות להצליח במשימה, ולהניק להם את המעטפת הנדרשת – שבמקרה הזה כללה שימוש בחדר מצב של התחנה. אילמלא כן, לא היינו מסוגלים להמשיך בחיפושים”.

מפקד התחנה הודה ליכ”ל ואמר: “יש ליכ”ל יתרון יחסי בהשוואה לכל הגורמים האחרים. הוא ציין במיוחד את האפליקציה שפותחה על ידי אגף הטכנולוגיה של יכ”ל לניהול ותיעוד חיפושים.

אסתי, בת משפחה של דרבה, העניקה תעודות למפקד התחנה, ליכ”ל ולאיחוד הצלה, ואמרה: “ללא ספק הצלתם את חייו של בן משפחתינו ששכב בשטח קשה ובחום אדיר יותר מיומיים, ללא מים. לא היינו חולמים לחפש אותו במקום הזה.”

צילום: דוברות המשטרה