Site icon מקומונט לוד

יאיר רביבו תוקף את תכנית החומש שאישרה ממשלת ישראל למגזר הערבי: “שכחו את הערים המעורבות”

ראש העיר הופתע לשמוע כי תקציבי הענק שיועברו למגזר הערבי לא יועדו לערים המעורבות, כמו לוד: “זאת שערורייה.. לא נאפשר זאת. לא הגיוני בעליל.. אנחנו ניאבק בהחלטה ההזויה הזו, יהודים וערבים כאחד, כולל בבג”צ עד שיתוקן העוול..”

ראש העיר לוד, עו”ד יאיר רביבו תקף השבוע את החלטת הממשלה לתקצב ב- 30 מיליארד ₪ את המגזר הערבי , במסגרת תוכנית החומש אשר למרבה ההפתעה מדירה דווקא  את הערים המעורבות, בהן העיר לוד, מהתקציב שאושר.

“אני כועס מאוד על הממשלה שאישרה תכנית חומש ל-5 שנים לחברה הערבית ושוב ‘שכחה” את הערים המעורבות שלא נכללות בתכנית – הערים שסבלו יותר מכולם בפרעות מאי. זאת שערורייה”, זעק רביבו.

ראש העיר זעם על ההחלטה: “לא נאפשר זאת. זה לא הגיוני בעליל”, ותקף את יו”ר רע”מ. “האם עד כדי כך עבאס שלא ממש סופר את ערביי לוד ורמלה הוא זה שמחליט פה?”. עוד הודיע כי “אנחנו יוצאים למאבק ומקווה שהפעם ערבים ויהודים כתף אל כתף יבינו שיש פה מטרה משותפת”.

רביבו כועס על הממשלה, שכחו את הערים המעורבות. תמונה: דוברות

כאמור, התכנית היא רחבת היקף וכוללת 30 מיליארד ש”ח וכן שורה ארוכה של החלטות שנותנות עדיפות לבני החברה הערבית בישובים הערביים בלבד כמו עדיפות במתן משכנתאות, עדיפות במעונות יום, עדיפות בשיווק קרקעות למגורים ועוד, ומכל זה לא ייהנו ערביי ישראל שגרים בערים המעורבות.

“למה?”, אומר רביבו, “תשאלו את בנט ועבאס שהחליטו שנהיה בחוץ. במקום זה הם זורקים לנו פירור בדבר החלטה עתידית שלא בטוח שתקרה עוד 150 יום ואז הם מתקצבים 10 מיליון ש”ח לרשות מעורבת לשנה”.

ראש העיר לוד הודיע: “אנו לא מקבצים נדבות, ואנו מוותרים על הפירורים האלה. לערים המעורבות יש אתגר של מיליארד ש”ח לפחות לחודש הקרוב. אנחנו ניאבק בהחלטה ההזויה הזו, יהודים וערבים כאחד, כולל בבג”צ עד שיתוקן העוול שאת תוצאותיו ראינו באירועים הקשים במאי”.

את המאבק לתקצוב הערים המעורבות מוביל יאיר רביבו מזה זמן: “חובתה של מדינת ישראל להקצות את המשאבים במסגרת תוכנית החומש ולהעניק הטבות משמעותיות לערים מעורבות אשר נאנקות מזה שנים ארוכות תחת קשיים כלכליים כבדים בשכונות הערביות שבתחומן, היעדר פיתוח ותשתיות ירודות. אף שבלוד אנו פועלים לשיפור איכות החיים במגזר הערבי ולקידום תהליכי תכנון של מיסוד ושיקום השכונות הערביות, אנו זקוקים לתקציבי ענק כדי לממש את התוכניות ולהעניק טיפול יסודי ושורשי לשיקום שכונות אלה. התוצרים של השקעה כזו יובילו שתהיה פה חברה ערבית משכילה יותר שתזכה לאיכות חיים טובה יותר, נטולת פשע, סמים ואלימות”.