Site icon מקומונט לוד

יד ביד: הרב גלויברמן מפעל החסד!

מדפי הגמרא בישיבה בירושלים הוא התגלגל ללוד, עזב משרה ציבורית בכדי לעזור לנזקקים, רואה בכל הבריות שווים וחולם שיהיה לו יותר כסף לעזור לעוד אנשים.

אי אפשר שלא להתפעל מטוב ליבו ומהמיוחדות של הרב יעקב חיים גלויברמן.
אי אפשר שלא להזיל דמעה כשרואים את כל האנשים המבוגרים שבאים לאכול בבית התמחוי שלו ואת אלפי האנשים שממתינים לקבלת סל מזון שבועי.
אי אפשר להישאר אדישים לנוכח כל הפעילות הענפה של הרב.

הרב גלוייברמן גדל בשכונה ענייה בירושלים. “הרגשתי וראיתי יום יום מה זה עוני”.
בילדותו לא חלם להיות כבאי, רופא, או כל מקצוע אחר. “רציתי לעזור לאנשים”.
בצבא שירת כקצין דת, השתתף במלחמת לבנון הראשונה והיה מהכוחות הראשונים שפרצו לביירות. לימים נבחר לכהן כסגן ראש העיר לוד והיה אחראי על תיק הרווחה.
כיום הרב גלויברמן הוא מראשי העסקנים החב”דניקים בארץ הקודש, מנהל את עמותת ‘יד ביד’, ומרביץ תורה ברבים במדיות השונות.

אז איך הכל התחיל? 

אלפי ארוחות חמות בכל יום. צילום : באדיבות יד ביד


הרב שגדל בסביבה ענייה , לא יכול היה להמשיך לראות בסבלות אחיו ואת מעגל העוני ההולך ומתרחב, אחרי שקוצצו 70% מקצבאות הילדים החליט שהוא חייב לעזור,הרים את הכפפה והקים את ‘מפעל החסד יד ביד’.
“לצערי התמנתי לסגן ראש העיר לוד, אני סולד מפוליטיקה אבל חשבתי שזה יהיה מנוף לעזור למשפחות, אמרתי לצערי כי גיליתי שזה לא עזר. רק כשיצאתי מהמשרה הציבורית הקמתי את עמותת יד ביד, בעמותה אנחנו עוזרים לכולם!!! ללא הבדל גזע, מין או דת! אנחנו עוזרים בכל הארץ דרך לשכות הרווחה אבל בלי להיות כפופים למשרדי הממשלה, אנחנו בעצם הזרוע של הרווחה.”

‘מפעל החסד יד ביד’ – כשמו כן הוא, מפעל אדיר של חסד בלתי פוסק! סלי מזון, ארוחות חמות בבית התמחוי, ילקוטים לילדים, רהיטים ומוצרי חשמל, שמיכות לחורף, ביגוד, הנעלה ואפילו סלון כלות.

העמותה מתקיימת רק מתרומות, לא קל כשכל שני וחמישי קמה עמותה חדשה איך שורדים?
“התורמים באים ורואים את הפעילות אז תורמים, קשה להישאר אדיש כשרואים אנשים מבוגרים רעבים ללחם, ניצולי שואה שקופאים מקור בחורף, חתן שבוכה כי אין לו איך לעשות חתונה, כלה שבוכה כי אין לה שמלת כלה.” 

הכנסת כלה. צילום: באדיבות יד ביד

כל נושא העמותות נראה כביצה ותרנגולת, מי קודם למי?
והרי חובתה של המדינה לדאוג לאזרחיה, וברגע שיש עמותות המדינה יכולה להסיר אחרייות כי יש מי שידאג.
“המדינה עשירה , אבל התקציבים לא מחולקים כראוי, ומעגל העוני רק הולך וגדל, אי אפשר לחכות שהמדינה תעזור, אנשים זקוקים לעזרה, אז אנחנו עושים כל שביכולתנו לעזור לכולם! זה עצוב שתקציב הספורט בלוד גדול מתקציב הרווחה. “

אז אם אין מספיק לכולם למה לא לדאוג קודם לקרובים? לדתיים או אפילו ליהודים…
“אני איש מאוד ימני בדעותיי הכי ימני כמו מפא”י של פעם, בעיר כמו לוד חייבים לתת לכולם. ‘אהרון היה אוהב שלום ורודף שלום אוהב את הבריות ומקרבן לתורה’. בריות זה כולם! אני חסיד של הבעל שם טוב והוא השריש בנו את אהבת האדם! אנחנו אוהבים את כולם.”

אין ספק שהרב הנו דוגמא ומופת לאהבת הבריות, וגם ל’מקרבן לתורה’. מעבר למסירותו של הרב במפעל החסד הוא כותב טורים בעיתונים ומשדר תוכניות בטלוויזיה ובאינטרנט, הוא יצר מעגל עולמי של הפצת תורה בדרך נעימה ובמאור פנים. “ערבים אומרים לי ‘התורה שלכם יפה’.”

הרב גלויברמן. צילום מסך.

מה אתה הכי אוהב בלוד?
“עיר של צדיקים גדולים בהיסטוריה היהודית, עיר עם היסטוריה.”

מה היית משנה בעיר?
“תמיד ניתן לשפר , אין לי משהו ספציפי, כדאי להביא אוכלוסייה יותר חזקה לעיר, עוד צעירים, לוד היא מרכז הארץ.”

מה החלום שלך?
“שיהיה לי הרבה כסף לתת ליותר אנשים”.

משפט לאומה:
“להרבות במעשים טובים ולהיות ערבים זה בזה.”.