Site icon מקומונט לוד

יום האחדות: נשות לוד יחד

150 נשים מכל גווני האוכלוסייה בלוד השתתפו בערב מיוחד במינו התקיים במסגרת “יום האחדות “שעסק בחיים המשותפים בעיר. 

הקסם של העיר לוד הוא בהרכב אוכלוסייתה המיוחד – דתיים ושאינם דתיים, וותיקים ועולים, יהודים וערבים שחיים יחד ביחסי שכנות טובים.

ערב מיוחד במינו התקיים במסגרת “יום האחדות “שעסק בחיים המשותפים בעיר . יום האחדות הוא מיזם שנולד בעקבות חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים-גלעד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח. בימים שלאחר חטיפתם התגלה עם ישראל באחדותו לחיזוק המשפחות ותפילה להחזרת הבנים. משפחות הנערים ביקשו לחזק את תחושת האחדות הזו ובשיתוף ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים, מובילים מזה שלוש שנים את המיזם של יום האחדות במסגרתו מתקיימים אירועים ותוכניות שונות שמהותם מפגש בין אוכלוסיות שונות ומציאת המכנה המשותף ועידוד השיח בין הקבוצות.

בלוד הוקמה ועדת היגוי של נשים מכל המגזרים בעיר במטרה לתכנן ערב שיפגיש נשים מכל הקבוצות. ההיענות של הנשים מהעיר הייתה מפתיעה ולוועדה הגיעו 25 נשים שרצו לקחת חלק בתכנון וביצוע ערב האחדות.

בערב שהתקיים באשכול פיס אורט, השתתפו 150 נשים מכל גווני האוכלוסייה בלוד. שחקניות תיאטרון הפלייבק “פפריקה” המחיזו על הבמה את ההווי היום יומי של החיים יחד בלוד, בהתאם לסיטואציות שהעלו הנשים שהשתתפו בערב.

יש חיבור, הנשים מאחורי הצלחת יום האחדות בלוד. צילום באדיבות : דוברות עיריית לוד

לאחר מכן יצאו הנשים והשתתפו במעגלי שיח מסביב לשולחנות עגולים מלאים בכיבוד עשיר, בהנחיה של נשים  מובילות תושבות העיר, כדי להכיר לעומק אחת את השנייה ולבחון את מערכות היחסים במסגרת החיים המשותפים בלוד.

מעגלי השיח היו משמעותיים וחשובים והן נמשכו הרבה מעבר לזמן המתוכנן. כל הנשים גילו עניין רב והביעו רצון להמשיך את השיח החשוב.

את הערב כיבדו עו”ד יאיר רביבו, מנכ”ל העירייה אהרון אטיאס, חברות מועצת העיר אלוירה קוליחמן וליאה שטיינברג, ומנהל המחלקה לשירותי קהילה באגף לשילוב חברתי, רון גלבוע.

להצלחת הערב היו שותפים רננה וייס – תחום זהות יהודית רשת המתנסי”ם בלוד, אפרת אברהם – יועצת ראש העיר למעמד האישה, שולי יחיאל – רכזת נשים עירונית באגף לשילוב חברתי, פורום הנשים העירוני, אמיל זיידמן – “מוטב יחדיו”, אריאלה יורקוביץ – מנהלת מתנ”ס חב”ד, ונועה שליו – מנהלת מרכז הגישור.

לאור הצלחת הערב הוחלט כי יהיה המשך למפגשי הנשים מכל המגזרים בקבוצות מצומצמות יותר.