Site icon מקומונט לוד

יום הזיכרון: מיזם חדש של בית יד לבנים ילווה תלמידים בהנצחת הנופלים

לראשונה בלוד: בשיתוף פעולה בין מרכז הפסג”ה בלוד, בית יד-לבנים ועיריית לוד, יצא לדרך כמסורת עירונית המיזם “כל הפנים והשמות כולם”, שמטרתו הנצחת חללי צה”ל ונפגעי פעולות האיבה בעיר.

במסגרת זו, יקבלו התלמידים נר נשמה, וסרט עטיפה (‘סטריפ’) לנר הנשמה, ובו מידע על אחד מחללי צה”ל מהעיר לוד.

התלמידים יוזמנו לחקור, ללמוד על הנופל ועל האירוע בו נפל וישתפו את חבריהם, מתוך שאיפה לפרוט את יום הזיכרון לחללי צה”ל ולנפגעי פעולות האיבה, לדמויות – להכיר את “הפנים והשמות” כולם.

במקביל, יקבלו אנשי החינוך מערך שיעור מותאם, שילווה את תהליך הלמידה של התלמידים ויעסוק בהנצחה, באנדרטאות ההנצחה בעיר לוד ובמשמעותם של נרות הנשמה והזיכרון.

הסטריפים – מדבקות להדבקה מסביב לנר הנשמה. בברקוד מידע על הנופל. תמונה: עיריית לוד

“אני מתרגשת מאוד על ברכת הדרך ועל התמיכה של עיריית לוד ובית יד לבנים ביוזמה “כל הפנים והשמות כולם” של מרכז הפסג”ה, ציינה ד”ר שרון רחמים, מנהלת המרכז. “את ההשראה קיבלנו ממיזם דומה בעיר הרצליה, שהנציח את נופלי מבצע “צוק איתן” לפני כארבע שנים.

“במסגרת היוזמה, יצרנו במרכז הפסג”ה ‘סטריפ’ לכל אחד  ואחת מחללי צה”ל ונפגעי פעולות האיבה בעיר. על הסטריפ – שם הנופל, שנת לידה ונפילה וברקוד לאתר ההנצחה של משרד הביטחון. הסטריפ הוא מדבקה ייעודית שתקיף את נר הזיכרון.

“הכנו מערך שיעור תומך והזמנו את כל בתי הספר בעיר לקחת חלק. המנהלים נענו לאתגר,  וכ-1,000 תלמידים בעיר לוד ידליקו השנה נר זיכרון לנופלי העיר לוד ביום הזיכרון הזה. אני מאמינה שהדלקת הנר והכרות מעמיקה לפחות עם אחד הנופלים מעניקה “פנים ושמות” לאירוע הלאומי ובעיקר מקרבת, ערכית ומשמעותית”.

רחמים משתפת כי “העבודה על המיזם לא הייתה פשוטה ודרשה זמן ויותר מכך פניות רגשית להתמודדות עם הסיפור האנושי והאישי של כל אחד מהנופלים. אנו רואים בכך מצווה גדולה והזדמנות להיות חלק מתהליך הנצחה וזיכרון, חלק ממה שהותירו אחריהם הנופלים. הכוונה להפוך את המיזם למסורת עירונית במהלכה בכל שנה ייפגש תלמיד לפחות עם שם אחד וילמד על החיים שנגדעו באיבם. עבורנו זכות גדולה”.