Site icon מקומונט לוד

קרב רב בישיבת המועצה:הרוש הזהיר את הרב ממן:”עושים לך כיפה אדומה”

בסיומו של דיון סוער במועצת העיר לוד אישרה המועצה בלוד מינוי שני רבנים ראשיים לעיר וכן את הרכב המועצה הדתית החדש הכולל את חבר מועצת העיר אליהו ממן (ש”ס) שיצטרך להתפטר מהמועצה.סגן ראש העיר מטעם הבית היהודי יוסי הרוש הצהיר כי יילחם על כך שנציג הבית היהודי יכהן בראש המועצה הדתית והזהיר את הרב ממן:”עושים לך כיפה אדומה”.

ישיבה סוערת שעסקה מרביתה בענייני הדת בעיר לוד התקיימה הערב בבניין העירייה כאשר בשיאה הזהיר סגן ראש העיר יוסי הרוש את הרב אליהו ממן מש”ס ”עושים לך כיפה אדומה”, מונח המתאר סיכול ממוקד בעגה העבריינית.

ברקע לדברים יש לציין כי בש”ס ובבית היהודי מעוניינים בראשות המועצה הדתית שהרכבה אושר הערב ע”י מועצת העיר.

כאמור מועצת העיר אישרה הערב את הרכב המועצה הדתית החדש וזאת לאחר שלוש שנים בהם כיהנה מועצה קרואה.הרכב המועצה הדתית החדש כולל ששה נציגים של הליכוד והבית היהודי בהתאם להסכם הקואליציוני ובהם:ינון בן אנו מסיעת אביב חדש, יוסי לויתים, שבתאי קטש וישי תעיזי מטעם הליכוד והבית היהודי, אפרת נוי מטעם סיעת יש עתיד, הרב יובל אדרי מטעם סיעת לוד אחת, הרב דב קוק מטעם סיעת לוד ביתנו, בנימין ממן מטעם סיעת למען התושב וחבר מועצת העיר הרב אליהו ממן מטעם סיעת ש”ס, ממן במידה וייבחר יצטרך להתפטר מחברותו במועצה וכך יוותר בפועל על סגנות ראש העיר אותה הוא היה צפוי לקבל לקראת סוף הקדנציה.

ישיבת מועצת העיר לוד.צילום.מסך

סגן ראש העיר מטעם סיעת הבית היהודי, יוסי  הרוש המקדמת את מועמדותו של ישי תעיזי ביקש לשאת דברים ואמר כי:”ראש המועצה דתית צריך להיות נציג של מפלגת הבית היהודי וכי סיעתו תעשה כל מה שצריך כולל פנייה לבית המשפט על מנת שנציגה יעמוד בראש המועצה הדתית”. ”אין לי דבר נגד הרב ממן”הוסיף הרוש אך אני מזהיר אותו כי:”עושים לו כיפה אדומה”.בכך התייחס הרוש לשמועות כי על רקע תמיכתו של השר אריה דרעי במאיר אסולין יריבו של ממן מסיעת ש”ס הוא מתכנן לדרוש כי אסולין יקבל את סגנות ראשות העיר שהיה צפוי ממן לקבל.

ראש העיר יאיר רביבו אמר כי הוא מתנגד באופן עקרוני להקמת מועצה דתית שכן לדעתו ניתן לנהל את כל ענייני הדת כמחלקה או אגף בעירייה כפי שאכן נעשה בערים חדשות כדוגמת מודיעין אך מכיוון שההרכב הנוכחי של המועצה הדתית השלים שלוש שנים ומדובר בדרישה של שר הדתות שקדמו לה מפגשים עם השר דרעי וסגן השר אלי בן דהאן הוא העלה את הדברים להצבעה.

מוקדם יותר אישרה מועצת העיר כי העירייה תדרוש מינוי של שני רבני עיר האחד ספרדי והשני אשכנזי.חבר המועצה, עמוס חג’ג’ הודיע כי הוא מתנגד למינוי שני רבנים וקרא למנות רק רב אחד:”במאה ה21 מספיק רב אחד.צריך להפסיק את העדתיות ולמנוע את המאבק העדתי, לכל תחום יש היום נציג מקצועי במועצה הדתית והרב הוא רק דמות סמלית ומינוי רב אחד יקטין גם את ההוצאות הכספיות” דברי חג’ג’.

יוסי הרוש.כיפה אדומה.צילום הבית היהודי בלוד.

מצד שני תמכו מרבית חברי המועצה בהצעת ראש העיר. חברת המועצה, רחל שפירו אמרה:”אם יש אפשרות לשני רבנים כדאי לעשות זאת, אני סומכת על ראש העיר ובטוחה כי ראש המועצה הדתית שייבחר יידע לחבר בין שני הרבנים”.

בישיבה עלה גם נושא הרבנים הראשיים הקודמים המעורר סערה בעיר.חבר המועצה גיל חדד ביקש להתנצל באופן פומבי בפני הרב אורטנר שטען כי אנשים שפגעו בו ואסרו עליו להיכנס למועצה הדתית לאחר ששירת את העיר 40 שנה. חדד קרא לראש העיר למצוא דרך לפייס אותו.עוד הזכיר חדד את המחלוקות בין הרב אורטנר לרב חדד והזהיר פני מינוי שני רבנים אך הודיע כי ימנע בהצבעה ”כי אני מכבד את ראש העיר”.

מי שלא אהב את הדברים היה הרוש שטען כי דברי חדד הם ”שקר וכזב” וכי ההתייחסות לרב אורטנר כלל לא הגיעה מהעירייה או מנציגי הגרעין בעיר:”בשבועות האחרונים מאשימים את הגרעין התורני בהתייחסות והמדובר בדברי שקר ההנחייה הגיעה מהיועץ המשפטי של משרד הדתות ואין כל קשר לאנשי הגרעין התורני”.דברי הרוש.חדד הגיב לדברים ואמר כי לא האשים את אנשי הגרעין שהם לטענתו ”אנשים זהב”.

 

החלק המעניין בישיבה התרחש כאשר חבר המועצה פרג’ אבן פרג’ התעניין בנושא מינוי הרבנים ולאחר מכן ביקש כי ימונה סגן ראש עיר ערבי.בתגובה המליץ לו ראש העיר, יאיר רביבו להתחיל את החיבור ליהדות בתעודת כשרות למאפייה שלו וסגן ראש העיר, יוסי הרוש ענה לו בפשטות:”לא יקום ולא יהיה”.חבר המועצה עידן דוד הציע להפסיק עם השידורים החיים של ישיבות המועצה ולכבות את השידור מהישיבות על מנת למנוע דיונים לא ענייניים.