Site icon מקומונט לוד

יוצאים לחופש הגדול: אגף החינוך בעיריית לוד חושף את התוכניות לשנה”ל הבאה

ההתמדה והסבלנות מוכחות משנה לשנה כמשתלמות, רביבו מול תלמידי תיכון (ארכיון)

הם היו בחוד החנית של החינוך בלוד בשנה החולפת, תשפ”ד-2024. אם בשנה רגילה האתגר הוא עצום – אז בשנת מלחמה קשה במדינת ישראל, האתגר הוכפל ואף יותר. הסלולרי שלהם צלצל מבוקר עד לילה, הדאגה שלהם לעשרות אלפי תלמידי לוד, היה סביב השעון 24/7.

רגע אחרי ה-1 ביולי, מנהלי מחלקות החינוך בעיריית לוד מסכמים את שנת הלימודים החולפת בצל ‘חרבות ברזל’ ומביטים אל העתיד הקרוב, שנה”ל תשפ”ה-2025 עם תפילה ומטרה.

מנהלת מחלקת חינוך יסודי – נחמי זלמנוב: “בשנה״ל תשפ״ד יצאנו לדרך עם מהפכת הרישום בדיגיטל. בדרך רישום זו, נרשמו יותר מ30% מהתלמידים לכיתות א׳, ביחס לשנים קודמות, וכן הוספנו שירותים דיגיטליים לנוחות הורי התלמידים. על אף האתגר ומתוך הבנה ששגרת למידה תיטיב עם התלמידים, ראש העיר ואגף החינוך הובילו את חזרת תלמידי העיר לוד לספסל הלימודים, כעיר הראשונה בארץ בה למדו הן בשעות הבוקר והן בצהרונים, תוך התאמה ודיוק של מענים בטיחותיים, בתיאום היקל״ר.

בית ספר לוי אשכול, לוד. צילום: מקומונט לוד

“לאור התמודדויות מורכבות של תלמידים וצוותים, הקצנו תקציב ייעודי למענים רגשיים, חיזוק החוסן ועוגנים למעטפת אישית – רגשית.

“ביום ההצדעה לעובדי ההוראה שצויין בי״ג באייר 21.5, בו הוקירו את צוותי החינוך אשר נמצאו בחזית, כל אחד מצוותי החינוך וההוראה בבתי הספר היסודיים בלוד, שבן/בת זוגם בנם/בתם שירתו בסדיר ובמילואים, קיבל שי אישי, עם הקדשה אישית ובה הכרת הטוב ותודה על התגייסות תרתי משמע.

“פנינו קדימה עם: פתיחת בתי ספר חדשניים וייחודיים, בשכונות החדשות והמתפתחות בעיר. נתמקד בתנופת בניית מבני קבע לבתי הספר הצומחים. נדאג להעמקת מענה רגשי לתלמידים וכן קבוצות תמיכה ואף מתן דגש לתוכנית מעברים לתלמידים העולים לכיתה א׳”, אמרה נחמי.

מנהל מחלקת חינוך חרדי – אמיתי אוחיון: “מנהלי המוסדות במחלקה עמדו באתגר “הערבות ההדדית” במהלך השנה החולפת, כדוגמת: קליטת משפחות רבות מן העוטף בתחילת הלחימה ושילובם כתלמידים מן המניין בכל המוסדות בצורה מיטבית. מכאן אנו צועדים קדימה, להמשך עשייה חינוכית, תוך מתן מענה למוסדות המתפתחים ולמשפחות הברוכות כאחד”.

מנהלות מחלקות החינוך בעיריית לוד עמדו באתגרים של שנת 2024

מנהלת מחלקת חינוך מיוחד – שרה כהן: “העיר לוד הראתה חוסן בלתי רגיל למרות האירועים הלא פשוטים שעברו עלינו, וכולנו יחד כתף אל כתף פעלנו יומם ולילה ממש על מנת לאפשר חזרה לשגרה במרחבים מוגנים עם המורכבויות הייחודיות של החינוך המיוחד.

“היה מרגש לחזות בהתגייסות של הצוותים למען ילדי החינוך המיוחד, שהגיעו למרות הקושי הגדול גם בזמנים המורכבים – כל זאת על מנת שהילדים יהיו במסגרות קבועות ומיטיבות. תודה לצוותי העירייה השונים ובמיוחד להנהלת אגף החינוך, לראש העיר, המנכל והיקל”ר שטרחו רבות להפעלה סדירה של המסגרות. תודה מיוחדת למנהלים הנכבדים שהם הזרוע המבצעת וכובד האחריות בשטח הוא עליהם”.

מנהלת מחלקת חינוך ערבי – מנאל חאסקיה: “בשנת 2024, החינוך בלוד עמד בפני אתגרים רבים ומורכבים. בזמן שנת הלימודים המאתגרת, המנהלים והצוותים עבדו קשה והתמודדו בצורה מצוינת עם האתגרים. אני מביעה את הערכתי והתפעלותי למנהלי החינוך בלוד ולצוותים המקצועיים על המאמץ. הם הוכיחו שבמובנים השונים, החינוך הערבי בלוד מתקדם ומתפתח לטובת התלמידים והחברה בישראל. תובנות השנה המאתגרת – העמקה בתכנים של דו קיום, אהבת האדם וקבלת האחר, חיבור למדינה, הנחלת ערכים של סבלנות וסובלנות עם הרבה אופטימיות ותקווה לעתיד טוב יותר”.

מנהלת מחלקת גני הילדים – איילה ליכטשיין: “אזעקות, מיגוניות, לימודים וביטולים, צוות גיבור וילדים מפוחדים. השנה הזאת הייתה מאתגרת אך התמודדנו עמה בכוחות עילאיים. לא נתנו לאויב לשבור לנו את השגרה – וביחד עם הנהלת העיר השקענו כסף רב במיגון ואבטחה, בהגנה על הפעוטות שלנו אותם מפקידים ההורים בכל בוקר ויוצאים בלב שקט לעבודה תוך כדי שמירה על שיגרה בריאה מלאה בחשיבה בתחומי הרגשי חברתי לימודי. קידום הילדים והכלתם בתקופה סוערת זו. לשנה הבאה אני מאחלת שבע”ה נדע ימים רגועים, זמנים טובים ונעימים, בשלווה ובביטחון לגדל את הדור המשובח  הבא של לוד”.