Site icon מקומונט לוד

יותר נגישים ויותר רגישים: סדנת ‘הנגשת נגישות בשירות’ לעובדי עיריית לוד

כחלק מהרצון להפוך לחברה אנושית יותר, נגישה יותר ורגישה יותר, נערכו בעיריית לוד ימי הדרכה בנושא ‘נגישות השירות’ בו משתתפים עובדי המחלקות והאגפים, לרבות מנהליהם. 

את הבוקר פתחו העובדים בלמידת לשון החוק, בהרצאה מרתקת שהעבירה טלי רביד, מנהלת פרויקטים – מחלקת הכשרה והדרכה מעמותת ‘נגישות ישראל’. לאחר ההרצאה התנסו העובדים בפעילות חווייתית של התמצאות במרחב בעיניים סגורות ומפגש עם אידה, לקוית ראיה ותיקה שלימדה אותם איך להציע עזרה וגם איך לא להיפגע אם התשובה היא שלילית. מיד לאחר מכן חוו את הקושי של לקויי השמיעה כשאורן, פעיל עמותת ‘נגישות ישראל’, חילק להם אזניות וניסה להעביר מילים במרחב מבלי להשמיע צליל.

ימי ההדרכה נערכים בשיתוף פעולה בין האגף לשילוב חברתי, מנהל ההנדסה ואגף ההון האנושי בעירייה, כשכל שותף אחראי להביא את החלק שלו: ליאור סמאי – עוס”ק רכזת קהילה נגישה, שמביאה את הפעילים תושבי העיר לשתף את העובדים בחוויות היומיומיות שעוברות עליהם. יפית בן הרוש – רכזת נגישות עירונית, האחראית להנגשה הפיזית במרחב העירוני ומביאה מעט מן האתגרים אותם פוגשים התושבים ורותם-יהב נחום, מנהלת מחלקת הדרכה, רווחת העובד ודיגיטציה, אשר יחד עם האחרות פועלות כבר שנתיים להעלאת הנושא למודעות העובדים.

האחרונה ציינה, כי “כל עובד שנחשף להדרכה ומפגש ב-4 עיניים עם בעלי מוגבלויות שומע וחווה את הקושי בסיטואציות מהחיים, לבו מתרחב ונפתח והשירות שלו עבור כל אדם ובמיוחד לאותם אנשים, יהיה אחרת וטוב יותר. אנחנו שמחות שהעירייה רואה בחשיבות הנושא ומאפשרת לקדם אותו, עבורנו כחברה אנושית – זו חובה מוסרית להיחשף לקושי וללמוד להעניק יד תומכת ומסייעת”.