Site icon מקומונט לוד

ייצוג עצורים בתאונת דרכים

נעצרת בשל מעורבות בתאונת דרכים עם נפגעים? מלבד שלילת רישיון הנהיגה, הנך חשוף לכתב אישום, בהתאם לנסיבות המקרה. על כן, מיד עם מעצרך, פנה אל עו”ד תעבורה, על מנת לקבל את ההגנה המשפטית המקצועית הטובה ביותר

שלילת רישיון הנהיגה

במקרים בהם נגרמה לנפגע בתאונת הדרכים, חבלה של ממש, החוק מחייב להטיל על הנהג האשם בתאונה, ענישה של שלילת רישיון הנהיגה לתקופה של 3 חודשים לפחות, ללא תלות בעבירת התעבורה בה הואשם. חבלה של ממש מוגדרת כנזק של קרע או שבר ואם הוכיחה התביעה כי אכן מדובר בחבלה של ממש, החוק מחייב את שלילת הרישיון לתקופה זו. ייצוג עצורים במצב זה הוא חשוב ביותר משום שבמקרים רבים, יכול עו”ד תאונות דרכים להוכיח כי אין המדובר למעשה בחבלה של ממש, אלא בחבלה רגילה. משעשה כן, אין תחולה לעונש המינימום הנזכר לעיל, אלא במקרים ספציפיים מאוד. משכך, אם נקלעתם למצב זה, אל תוותרו היות וייתכן מאוד כי ניתן להימנע משלילת הרישיון לתקופה משמעותית זו ולהסתפק בפסילה לתקופה קצרה יותר.

גרימת מוות ברשלנות

תאונת דרכים קטלנית. צילום: משטרת ישראל

במקרה שבו גרמה התאונה למותו של אדם, הנהג חשוף לכתב אישום בגין גרימת מוות ברשלנות או בגין הריגה. ההבדל בין שני האישומים הללו הוא מהותי ביותר ולכן מיד בעת מעצרו של הנהג, עליו לפנות  אל עו”ד תעבורה אשר יעשה כל שניתן כדי למנוע הגשת כתב אישום. אם הראיות שבידי התביעה מצדיקות העמדה לדין, אזי יפעל עו”ד תאונות דרכים להפחתת חומרת האישום.

גרימת מוות ברשלנות הנו מצב שבו הנהג לא היה מודע לכך כי התנהגותו יכולה להביא לתוצאה הטרגית, אולם אדם סביר, באותן הנסיבות היה מודע לתוצאה האפשרית. בגין עבירה זו נקבע עונש מינימום של 6 חודשי מאסר, כאשר הענישה המקסימאלית הנה 3 שנים. אולם, יודגש כי כאשר הנהג מקבל ייעוץ מקדים של עו”ד תעבורה, ניתן במקרים רבים למנוע את עונש המאסר

ולהביא לכך כי זה יומר בעבודות שירות בלבד.

עבירת ההריגה

בשונה מגרימת מוות ברשלנות, אשר העונש המקסימלי בגינה הוא 3 שנות מאסר, עבירת ההריגה חמורה הרבה יותר ובאופן משמעותי ודינה  הוא עד 20 שנות מאסר. כתב אישום בגין הריגה מוגש בנסיבות בהן הנהג היה אדיש למעשיו ולתוצאה האפשרית. מדובר בדרך כלל במקרים של נהיגה בשכרות או נהיגה תחת השפעת אלכוהול. בשל ההשלכות  החמורות של אישום בעבירה זו, אין צורך להכביר בחשיבות של ייצוג עצורים וייעוץ מקדים. על הנהג לפנות אל עו”ד תעבורה מיד עם מעצרו ומשעורך הדין מעורב בתיק משלביו הראשוניים, יכול הוא לבחון את טיבן של הנסיבות והראיות ולפעול באופן המיטבי למזעור הנזק. מטרתו  של עו”ד תאונות דרכים תהיה למנוע הגשת כתב אישום או להביא להמרתו של האישום בגרימת מוות ברשלנות.

חשיבותו של הייצוג המשפטי

נהגים רבים אשר מעורבים בתאונת דרכים ונעצרים על ידי המשטרה, אינם פונים באופן מיידי לייצוג משפטי של עו”ד תאונות דרכים ושיהוי זה גורם במקרים רבים לנזק רב, שניתן היה למנוע אותו. ייצוג עצורים וייעוץ מקדים בשלב המעצר הוא קריטי משני טעמים. ראשית, כי מעורבות עו”ד תעבורה בהליך בשלב מוקדם, מאפשרת לא פעם להביא לסגירת התיק ללא הגשת כתב אישום, זאת בין היתר באמצעות הכנת הנהג לחקירה והימנעות מהפללה עצמית . זוהי תוצאה שהסיכוי לקבלה ללא ייצוג משפטי מקצועי  היא קטנה ביותר. שנית, ייצוג עצורים וייעוץ מקדים הוא חשוב ביותר על מנת שכל אפשרויות ההגנה יהיו פתוחות בפני עו”ד תעבורה ויוכל הוא להעניק לנהג את ההגנה הטובה ביותר. כאשר מדובר על חבלה של ממש, יפעל עורך הדין להוכיח כי מדובר בחבלה רגילה ובכך לקצר את תקופת שלילת רישיון הנהיגה. כאשר הייתה למרבה הצער תאונת דרכים קטלנית, יפעל עו”ד תאונות דרכים למניעת הגשת כתב אישום או יעשה כל שניתן כדי שכתב האישום יהיה בגין גרימת מוות ברשלנות ולא הריגה.

 

 המאמר נכתב ע״י עו״ד ניר שלום – עו״ד תעבורה 077-9976882

 

 

לכתבות נוספות במקומונט לוד:

פורים-ברנז’ה בלוד: על מה חלם יוסי הרוש, מי כוכבת הריאליטי שחוזרת לגור בעיר ולמה לבש ראש העיר גרביון אדום

הר שלג מהחרמון ברחבת העירייה, טריבונה חדשה, והפתעה מיוחדת. השבוע בלוד
מירוץ לוד ה-5: מסורת של ספורט וקהילה