Site icon מקומונט לוד

ישיבת מועצת עיר סוערת: “ההנהגה הערבית מציגה חוסר אחריות וחוסר מנהיגות!”

חילופי צעקות, איומים והטחת עלבונות אישיים. כך נראתה ישיבת מועצת העיר לוד אמש, כאשר ויכוח בין ראש העיר לבין מוחמד אבו-שריקי, נציג הסיעה הערבית “אל נידא אל ערבי” חרג מהתחום המקצועי והדרדר למילות גנאי וחילופי האשמות בוטים ולא נעימים לאף אחד מהנוכחים, שהטיח אבו שריקי כלפי ראש העיר

אמש נערכה ישיבת מועצת העיר שלא מן המניין, לאחר שתוכננה להתקיים בשבוע שעבר ונדחתה מסיבות שונות, על סדר יומה של מועצת העיר הונחו מספר נושאים ובהם גם אישור תב”רים ותקציבי תמיכה שונים.

את הישיבה פתח ראש העיר בסיכום התמודדות אגפי העירייה עם מפגעי החורף והכרת תודה לכוחות שפעלו גם בתנאים קשים לטיפול במפגעים שהתעוררו, גם בשעות הקטנות של הלילה, ובימי המנוחה.

את דבריו של ראש העיר קטע אבו-שריקי, אשר מתכונן כנראה כבר לבחירות המקומיות הצפויות בעוד קצת יות מחצי שנה, והתלונן על כך שלדבריו, כל ההשקעה הגדולה בתשתיות מתבצעת רק בשכונות מרכז העיר ה”יהודיות” ואינן באות לידי ביטוי בשכונות הערביות.

זכרונות מימים יפים יותר. רביבו עם חברי מועצת העיר מהסיעות הערביות. צילום באדיבות דוברות עיריית לוד

בשלב זה לא יכול היה ראש העיר רביבו לעמוד מנגד והתחמם כנגדו גם הוא, הזכיר את תקציבי הפיתוח הגדולים שהועברו למגזר הערבי וציין שהוא ראש העיר שנתן הכי הרבה לציבור הערבי בלוד, ללא איפה ואיפה ואף נוהג באפליה מתקנת תקציבית לטובת שכונות העיר הנזקקות לכך.

בשלב זה הטונים עלו, וגם חברי הבית היהודי, סגן ראש העיר יוסי הרוש ועמיחי לנגפלד התערבו בויכוח וכפרו בכפיות הטובה של נציגי המגזר כלפי העירייה והעומד בראשה, לאחר דין ודברים ממושך ולאחר שה”דיון” התפתח והפך לתגרה מילולית רמה אף מילות גנאי נשמעו לעברו של ראש העיר מכיוונו של אבו שריקי, בדרכו של זה האחרון החוצה מאולם הישיבות.

בנוסף לכך, הכריז ראש העיר כי גם התמיכה הגדולה לקבוצת הכדורגל בני לוד, על סך מאות אלפי שקלים, ואשר אותה תיכנן לאשר בישיבה – תוקפא מסדר היום ולא תובא לאישור כתוצאה מהתנהגותו הבוטה של אבו שריקי.

לאחר יציאתם של פרג’ אבן פרג’ ו-עבד אזברגה, חבריו של אבו שריקי לסיעה גם הם החוצה מחדר הדיונים עוד ניסה חבר מועצת העיר אכרם סאקאללה לפייס את ראש העיר וציין שהוא אכן ראש עיר שטוב לעיר לוד בכלל, אך גם למגזר הערבי בפרט,  אך גם מילים חמות אלו לא שינו את דעתו של ראש העיר שדחה את אישור התמיכות למועד לא ידוע.

תגובת ראש העיר, יאיר רביבו:

ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו, רואה בחומרה רבה את התפרצות הזעם של חבר מועצת העיר, מוחמד אבו שריקי, אשר הטיח לעבר ראש העיר מילות גנאי פוגעניות שיש בהן לשון הרע והוצאת דיבה, והוא מביע את צערו על כך שאין לחברי מועצת העיר מסיעת “אל נידא אל ערבי” הכרת הטוב, תחת זאת הם מבקשים להסיט את הדיון בשל שיקולים פוליטיים צרים ובלתי ענייניים, בניסיון להטיל רפש, לטפח שנאה ולהתסיס את האווירה באופן חסר אחריות ומסוכן אשר רק מחבל במרקם היחסים של הדו-קיום בלוד.

מי שחושב שהתנהגות כה בוטה ומשוללת רסן, יגרמו לראש העיר ולהנהלת העיר להתקפל מעמדותיהם, טועה טעות מרה, שכן מעתה יפסיקו לגלות רצונות טובים וכל שיתוף הפעולה עם חברי המועצה הערבים, אשר פוגעים קשות באוכלוסייה אותה הם מייצגים, ייבחן מחדש.

ראש העיר עושה כל שביכולתו כדי להשתית את הדו-קיום בלוד על יחסים של כבוד, סובלנות והערכה הדדית. לאחר 60 שנה של הזנחה בשכונות הערביות, פועלת כיום עיריית לוד לצמצום פערים ולשיפור איכות החיים במגזר הערבי באופן שלא זכור דוגמתו מאז הקמתה של העיר, תוך השקעות חסרות תקדים והקצאת תקציבים אדירים בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים, בפרט שכמה שעות לפני התקרית במועצה נפגש ראש העיר עם שר האוצר והשרה לשוויון חברתי לקדם תכנית רב שנתית בהיקף של 150 מיליון ש”ח למגזר הערבי בלוד.

ראש העיר מדגיש כי עם או בלי חברי המועצה הערבים, אין בכוונתו לשנות כהוא זה ממדיניותו זו מתוך אמונה שכאשר יהיה לאוכלוסייה הערבית בלוד יותר חינוך, ותרבות, ותשתיות ופיתוח, תיבלם ההתדרדרות ותשופר לאין ערוך איכות החיים במגזר הערבי בפרט ולתועלת העיר לוד בכלל.

 

לכתבות נוספות במקומונט לוד:

פורים-ברנז’ה בלוד: על מה חלם יוסי הרוש, מי כוכבת הריאליטי שחוזרת לגור בעיר ולמה לבש ראש העיר גרביון אדום

הר שלג מהחרמון ברחבת העירייה, טריבונה חדשה, והפתעה מיוחדת. השבוע בלוד
מירוץ לוד ה-5: מסורת של ספורט וקהילה