Site icon מקומונט לוד

יש חתימה על הסכם הפיתוח האסטרטגי בלוד!

בשורה אדירה ללוד. בתחילת השבוע נמסר ממשרד ראש הממשלה כי מעמד החתימה על הסכם הפיתוח האסטרטגי של העיר לוד עם ממשלת ישראל, יתקיים בתחילת אפריל, לפני פסח בסימן ההתחדשות והפריחה, במעמד ראש הממשלה.

לכל הדעות, מדובר בהסכם החשוב ביותר בתולדותיה של העיר לוד, מאז היווסדה, אשר יביא לתפנית אדירה בכל הקשור לעתידה ופיתוחה של העיר.

מדובר בהסכם פיתוח אסטרטגי עם ממשלת ישראל בהיקף כולל של למעלה מ-6 מיליארד שקל עד שנת 2025, אשר יבטיח את עתידה של העיר כיעד מגורים מועדף במרכז המדינה. בשנים הקרובות עתידה לוד להוסיף קרוב ל-20,000 יחידות דיור, להכפיל כמעט את אוכלוסייתה ולהפוך לאחת הערים הגדולות והמבוקשות בישראל למגורים.

ההסכם יחזק את העיר, יציע אלפי מקומות עבודה חדשים, ישפר משמעותית את תשתיות התחבורה, יביא לפיתוח מרכזי תרבות ובילוי חדשים, ויקדם תכניות להתחדשות עירונית בשכונות הוותיקות.

במסגרת ההסכם, תתרחש התחדשות עירונית במספר שכונות וותיקות, שיוסיפו עוד כ-3,000 יחידות דיור ומתחמי בינוי פינוי בכל העיר. לצד זאת, ישודרגו ללא הכר התשתיות העירוניות באותן שכונות, כך שיאפשרו את הפיכתן לשכונות מודרניות, נעימות ומתקדמות, כיאה לתכנוני מרחב עירוני במאה ה-21.

בצמוד למושב בן שמן, במזרחה של העיר, תקום אחת מהשכונות היפות והמרשימות ביותר בישראל. השכונה שעתידה לקום כאן, תכלול כ 3500 יחידות דיור, מוסדות חינוך, מרכזים קהילתיים ומרכזי בילוי ופנאי.

במערבה של העיר, בשטח מושב ניר צבי שיסופח בקרוב לשטח העיר לוד, עתידה לקום שכונה מרשימה, מתוכננת היטב, רחבת היקף, שתכלול כ- 11,000 יחידות דיור. השכונה החדשה תחבור מיד עם השלמתה, לשכונת גני אביב היוקרתית, העומדת אף היא בפני שינוי משמעותי, עם השלמת פיתוח שלב ב’, שיכלול כ -400 יחידות דיור בשיטת בנה ביתך ובבנייה רוויה.

תמונה דוברות עיריית לוד

ההסכם כולל סלילת כבישים עירוניים, מחלפים, הוספת תחנות רכבת, בהן באזור התעשייה הצפוני, וכן כבישים היקפיים ללוד, שהבולט שבהם הוא כביש 200  שיהווה עורק תחבורה מרכזי שיחבר בגישה מהירה את כביש 44 לכביש 1 ולכביש 40, בחלקה הצפוני של העיר. לצד כל אלה יבנו מספר הפרדות מפלסיות, באזור התעשייה הצפוני ובשכונת גני אביב, שיאפשרו זרימת תנועה עירונית מהירה בתוך העיר.

רשת שבילי אופניים, ריאות ירוקות, ופארקים שכונתיים, כל אלה הם רק חלק קטן ממתיחת הפנים הגדולה שעומדת לעבור על העיר לוד. יחד איתה ישוקמו גם תשתיות מרכז העיר, השכונות הערביות והעיר העתיקה ויהפכו את לוד לעיר יפה, אטרקטיבית ומזמינה לאין ערוך.

כן מתוכן שדרוג קריית הספורט בנוסף לאצטדיון העירוני, למגרשי הטניס ולבריכה, והקמת קאנטרי קלאב עירוני, מסלולי אופניים, ריצה ואתלטיקה, אולם אירועים, סקייט פארק, ספורט אתגרי-קיר טיפוס, מתקני כושר, ואפילו בית מלון..

ההסכם יביא גם לבניית פארק תעשייה, ולצדו אזורי תעסוקה ומסחר חדשים ושוקקים. כל אלה בלי כל ספק יוסיפו לעיר אלפי מקומות עבודה ויהוו עוגן כלכלי מרכזי גם לתושבי העיר וגם לתושבי ישובים הסמוכים והרחוקים מלוד.

טקס חתימת ההסכם יתקיים כאמור במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון, שר השיכון יואב גלנט, שר התחבורה ישראל כ”ץ, שר הפנים אריה דרעי, וכן רשות מקרקעי ישראל, מנכ”לי חברות ממשלתיות ובכירים בשירות הציבורי והמוניציפאלי.

ראש העיר עו”ד יאיר רביבו: “מדובר בהסכם שמביט קדימה לעתיד אך גם הולך אחורה בזמן, הכולל את העיר הוותיקה ולא מדבר רק על שכונות חדשות. חלק מכל תכנון עתידי יכלול את העיר הקיימת, הוותיקה. לא מיהרנו, עשינו את ההסכם הארוך ביותר והעמדנו תנאים. אמרתי שאני לא מתלהב רק מיחידות דיור נוספות ושכונות חדשות, אני קודם דורש תקציבים יוצאי דופן לתיקון עוולות העבר ולשיקום העיר הוותיקה, לסדר את השכונות הוותיקות. זהו הסכם תקדימי בכל קנה מידה, העמסנו על המדינה אחריות ואת כל החלומות שלנו במסגרת ההסכם.

“אין ספק כי המדובר בבשורה לצעירים ולתושבי העיר שמבקשים להישאר בעיר ולשפר דיור, ובתוספת של כ-20,000 יחידות דיור במרכז הארץ, בלב אזור הביקוש. זהו האתגר שלנו להשאיר את הצעירים בלוד ולמשוך אוכלוסייה חילונית ציונית ממרכז הארץ שתבוא ללוד, תראה את העיר כמקום אטרקטיבי למגורים, עיר בצמיחה מחודשת, עם חינוך איכותי, שפע מקורות תעסוקה, תנופת פיתוח ודיור בר השגה”.