Site icon מקומונט לוד

“יש צורך אמיתי בנציג ציבור אותנטי של השכונות הותיקות במסדרונות העירייה”

אלירן לוי הוא כנראה התושב הכי מוכר ברשתות החברתיות בעיר לוד, אחרי ראש העיר • לוי, שמתפעל לבדו עשרות קבוצות פייסבוק וווטסאפ עם חדשו ומידע עבור התושבים, הפך לגוף תקשורת נשכני וביקורתי – שגם מצליח להזיז לא מעט דברים בעיר, כפי שהעיד לאחרונה ראש העיר יאיר רביבו בעצמו • עכשיו הוא פונה לראש העיר – תן לי להמשיך לטפל בבעיות של תושבי השכונות בהתנדבות – אבל עם סמכות.

לפני שנתיים וחצי בשיאה של מערכת הבחירות לרשויות המקומיות יכל לחשוב מי שנסע בשכונות מרכז העיר שלמועצת העיר מתמודדים שני מועמדים בלבד, יאיר רביבו והליכוד – ואלירן לוי. מאות שלטי בחירות עם תמונתו של לוי והסלוגן “נטו למען השכונות” עיטרו כמעט כל בניין ועשרות מתנדבים הגיעו אחריו לכנסי הבחירות שערך.

אך לאחר קמפיין משמעותי, וחודשיים בלבד לפני יום הבוחר הודיע אלירן לוי כי הוא בוחר בדרך של שיתוף פעולה ולא בהתנגחות ומעביר את תמיכתו לרשימת הליכוד, כשהתמורה היחידה שביקש היתה “להיות נציג רשמי של תושבי השכונות בעירייה”.

באותו הזמן תושבים רבים זעמו על ההחלטה וניסו לשכנע אותו לחזור בו ולהיות הנציג שלהם “שם בקרב מקבלי ההחלטות במועצת העיר” אך אלירן, נאמן להבטחתו של ראש העיר לדאוג לשכונות ולמנות אותו, בהתנדבות וללא שכר, כיו”ר ועדה רשמית לטיפול בשכונות, החליט לדבוק בהחלטתו.

אלירן לוי. נטו למען השכונות. צילום: מתוך פייסבוק

לאחר הבחירות, ועל אף שהליכוד בראשות יאיר רביבו זכה בשישה נציגים במועצת העיר, לא נמצא תפקיד אותו יוכל למלא אלירן ברשות ובסמכות וההבטחה לכהן כיו”ר הוועדה – נדחקה.

מאז חלף זמן רב, וגם הקורונה הכתה באזרחי ישראל אך אלירן לוי עצמו לא אמר נואש וממשיך לעסוק, במקביל לעבודתו הרגילה ובהתנדבות מלאה, כ”איש השטח” של תושבי לוד וככזה שמתריע בשער על תקלות ומפגעים מחד, אך גם כמי שיוזם ומדרבן את הנהלת העיר לפעול ולארגן אירועים מיוחדים לתושבי השכונות, כמו הקפות שניות בשכונת שרת, קייטנות לילדי עמידר, ואפילו חלוקת תחפושות חדשות וללא עלות לילדים, וזאת בזכות שיתופי הפעולה שאלירן מצליח לייצר, גם בלי תפקיד רשמי.

אלירן לוי

עכשיו, ורגע לפני שתפקיד סגן ראש העיר בו נשאה חברת המועצה אלוירה קוליחמן עובר חזרה לידי הליכוד במסגרת ההסכם הקואלציוני עליו חתמו בראשית הקדנציה דורש אלירן לוי לכבד גם את ההסכם שנחתם איתו ולקבל את הסמכויות לפעול למען תושבי השכונות בשם עיריית לוד.

“לפני שנתיים וחצי תושבי השכונות הותיקות בעיר קיבלו הבטחה – תצביעו לליכוד ויהיה לכם נציג אותנטי שלכם במסדרונות העירייה. לא ‘אלירן לוי’ קיבל את ההבטחה, אלא כל אחד ממאות ואלפי התושבים שבחרו ‘מחל’ בעקבות אותה הצהרה של ראש העיר” אומר אלירן לוי בשיחה עם מקומונט לוד.

“קצת אחרי הבחירות הקרובות נציין שנתיים וחצי לבחירות המקומיות, בדיוק חצי קדנציה, ובהתאם להסכמים הקואליציונים שנחתמו בשעתו בין הליכוד ו’לוד ביתנו’ תעביר סגנית ראש העיר אלוירה קוליחמן את תוארה, המלווה בשכר משמעותי, לנציג מפלגת הליכוד גיל חדד. כל מה שאני מבקש זה לנצל את השינוי בבעלי התפקידים ולמנות אותי כ’עוזר סגן ראש העיר לענייני השכונות’, תפקיד אותו אני מוכן למלא בהתנדבות גמורה וללא שכר – אבל עם סמכויות ויכולת לפעול באמת” אומר לוי.