Site icon מקומונט לוד

כח נדל”ן היעד הבא: מהפכת ‘פינוי בינוי’ ממשיכה במתחם הצופים בלוד

 

אדיר קינן. “מאמין בלוד. שואף להביא לתושבים הוותיקים שגרים בה עתיד טוב יותר”

בשורה לתושבי השכונות הוותיקות בלוד. אדיר קינן, יזם נדל”ן לודאי, קיבל השבוע אור ירוק מנציגי התושבים לחדש את “מתחם הצופים” בלוד ומצהיר: “הבנייה מיועדת להביא זוגות צעירים ולפתח את העיר” בראיון איתו הוא מבשר: “ההתחדשות העירונית נועדה לשפר את איכות החיים, לגבש  ולאגד את הקהילה”.

במפגש שהתקיים לאחרונה בין נציגי התושבים במתחם הצופים בלוד, לבין היזם, חברת ‘כח נדל”ן התחדשות עירונית’ , החליטו הצדדים יחד עם עו”ד ארנון יהב ממשרד ‘יהב ושות’  המייצג את התושבים במתחם, כי מאחר והתושבים ביטלו את ההסכם עם היזם הקודם י.ח דימרי שלא עמד לטענתם בתנאים ולא בציפיות, הוחלט כי הפרויקט לבניית כ- 470 יחידות דיור יעבורו לידיו וניהולו של יזם הנדל”ן הלודאי אדיר קינן המיוצג ע”י עו”ד ישי איצקוביץ, מנהל אגף התחדשות עירונית במשרד ע”ד אגמון ושות’.

השבוע, בהתאם להחלטת הדיירים, שלח עורך הדין המייצג את התושבים הודעה רשמית לגורמים הרלוונטיים על השינוי בהתאם.  כמו כן, גם ב”מבואה”, המנהלת העירונית להתחדשות עודכנו גם הם על השינוי במחזיק הזכויות “במתחם הצופים” ושם ברכו על ההתקדמות לקראת תחילת העבודות בשטח, כאשר כעת כל הגורמים יחד מסונכרנים לצורך המשך הליך התכנון והביצוע.

רפי יקותיאל, חבר המועצה האחראי על תחום ההתחדשות העירונית בלוד, הביעו תמיכה בתוכנית המוצעת למתחם הצופים וזאת במסגרת מהפכת ההתחדשות העירונית השוטפת את לוד. לשיטתם, גם פרויקט פינוי בינוי “מתחם הצופים” צפויה להזרים לשכונה אוכלוסייה חזקה נוספת ולהוות אופק התפתחותי נוסף.

המתחם המיועד לפינוי-בינוי. צילום: מערכת מקומונט לוד

בעיריית לוד והמנהלת העירונית להתחדשות נערכים בחודשים האחרונים לגל הבנייה המתוכנן בלוד במסגרת תכניות פינוי בינוי, בעיר בעלת קצב ההתפתחות הכי גבוהה בישראל.

במסגרת תנופת הבנייה שעוברת העיר מתכוונת העירייה להוציא לפועל במסגרת תכניות פינוי בנוי אלפי יחידות דיור חדשים בשורה של פרוייקטים, אשר צפויים לצאת לדרך בשנים הקרובות ולשנות את מעמדה של העיר ותושביה. בעירייה רואים בחיוב את פעילות ‘כח נדלן’ על הרצון להשפיע ולבנות בעיר בצורה נרחבת.

חבר מועצת העיר רפי יקותיאל (ימינה) מחזיק תיק התחדשות עירונית שמוביל את תנופת הבנייה אמר לא פעם, כי תכניות פינוי בינוי הם ההזדמנות של התושבים לשדרג את דירותיהם ורמת חייהם.  “אנחנו משקיעים כל מאמץ על מנת להוציא לפועל את תכניות הבנייה לטובת התושבים על מנת לשדרג את מעמדה של העיר והתושבים וכפי שאנו עורכים כנסי הסברה, נערוך כנסים נוספים כדי שנוכל לרתום אתכם התושבים להבנת התהליכים ובחירת ההחלטה הנכונה עבורכם”.

רפי יקותיאל, המשנה לראש העיר, מחזיק תיק התחדשות עירונית. צילום: פרטי

מי שעומד מאחורי ההתפתחות האחרונה ומוזכר שוב ושוב כצלע מרכזית ובולטת בכל הנוגע ליזמות התחדשות עירונית בלוד הוא יזם הנדל”ן אדיר קינן, העומד בראש חברת ‘כח נדל”ן התחדשות עירונית’. קינן, שעל פי עדויות תושבים שעבדו איתו על קידום פרויקטים שונים בעיר נוהג להציג בפני התושבים את שלבי תכנון הפרוייקטים בצורה מקצועית, מלאה ובהירה זוכה למחמאות על קצב ההתפתחות והיעילות. “השילוב של עירייה ויזמים מקומיים הוא השילוב הנכון של ביצוע תכניות הפינוי בינוי” מסביר קינן ומוסיף, “לצמיחה מתוך השכונה ולהיכרות עם מנגנון העירייה, השכונות והתושבים אין תחליף בעיר כמו לוד. הרקמה האנושית והחברתית בעיר מצריכה את עשיית השינוי בפינצטה וקודם כל למען התושבים והעיר ועבור מי שלא מכיר זאת, המרחק בין הצלחה לכישלון יכול להיות כחוט השערה”.

במהלך הכנסים אותם הוא עורך עבור התושבים בשנה האחרונה, מציג קינן את האיתנות הפיננסית של החברה בראשותו ומספר על המשקיעים שגילו את לוד באמצעות כח נדל”ן. החברה נחשבת לבעלת יכולת כלכלית גבוהה מאוד ובשנים האחרונות הובילה השקעות רבות בתחום הנדלן במסגרת לקוחות ‘פמילי אופיס’ מתחום שוק ההון המיוצגים על ידי קינן.

בחברה סימנו את העיר לוד כדגל מרכזי בפעילות החברה בה היא רואה אג’נדה כלכלית ואג’נדה חברתית.

חברת ‘כח נדל”ן’ נמצאים בימים אלו במגעים מתקדמים לקראת החתמת דיירים בפרוייקטים נוספים בעיר לוד ושמה לה למטרה לקדם ולהוביל בניית 2,000 יחידות דיור בשנים הקרובות, על ידי הקצאת תקציב מוערך של כ 300 מיליון שקל במונחי הון עצמי.

מפגש תושבים במתחם הצופים.

ועוד קצת על כח נדל”ן:

היזם אדיר קינן, יועץ פנסיוני ומנהל השקעות, בן 33 נשוי +3, נולד וגדל בעיר לוד עד גיל 9, (הוריו עברו לשוהם כשהיה ילד), ושב אליה בשנים האחרונות עם משפחתו בכדי להישאר ולהשתקע. קינן מוביל כאמור מספר פרויקטים של התחדשות עירונית בלוד, כאשר תכנית זו של “מתחם הצופים” במרכז העיר מהווה צעד אחד כחלק משאיפה לבנות ולחדש 2,000 יחידות דיור בלוד.

עו”ד ארנון יהב, המייצג את התושבים

בנוסף, מעורבת “כח נדל”ן” שבבעלותו בקידום 380  יח”ד ברמת גן, ו-320 יח”ד בת”א, 1,200 יחידות דיור ברמלה,  וכן כ-600 יחידות דיור בעיר לוד . נוסף על מעורבותם בקידום פרויקטים נוספים בארץ ככלל וגוש דן כפרט, שנמצאים בשלב זה עדיין בשלבי תכנון ראשוניים, אך היד עוד נטויה, תרתי משמע. התחדשות עירונית זורמת בעורקיו, כך ניתן לומר.

מה הבשורה שלך לעיר בכלל ולשכונה “מתחם הצופים” בפרט?

“כמי שגדל בלוד, ובחר לחזור אליה עם משפחתו, אני מאמין בלוד ובפוטנציאל שיש בה ולכן חשוב לי לתת לעיר הזו ולתושבים הוותיקים שגרים בה עתיד. מה שירים את לוד ויביא אותה למקום שבו היא צריכה להיות זה רק פיתוח תשתיות והתחדשות עירונית בשכונות הוותיקות. הפרויקט במתחם הצופים הוא צעד אחד מתוך כמה בהם אנחנו מעורבים ואני מקווה שאוכל להיענות לכל הפניות ולקחת חלק בפרויקטים נוספים בעיר.”

מה הערך המוסף שלכם?

“האמירה החברתית שלנו. החזון העיקרי של ‘כח נדל”ן’, הוא בעצם האפשרות להעניק לאותם אנשים ומשפחותיהם סיכוי טוב יותר. לחדש להם את הדירות, אבל יותר מזה, להעניק להם שיפור משמעותי באיכות החיים וגיבוש ואיגוד הקהילה באותם בניינים”.

וכמובן – כח נדלן לא מתייחסת לרעשי רקע, אלא לעשייה מתוך רצון לחדש ולשפר.