Site icon מקומונט לוד

כיצד לבחור עורך דין פלילי מומלץ?

אם הסתבכתם עם החוק, דרוש לכם כעת עורך דין פלילי מומלץ שיתמודד עבורכם עם הטענות והאישומים המיוחסים. אך כיצד תבחרו אותו נכון? במאמר זה מחכות לכם עצות פרקטיות שיסייעו בבחירת עורך הדין המתאים ביותר.

אדם שנתון מול אישומים או חשדות פליליים נמצא לתחושתו האישית תחת איום קשה. כאזרח הוא נאלץ להתמודד כעת מול רשויות רשמיות המפעילות עליו לחץ ומניפולציות שיכולים לגרור את הפללתו ולגרוע כתוצאה מעתידו וגורלו. לכן עליו לבחור בקפידה את הגורם שיעמוד לצידו ויגן עליו, על חירותו, משפחתו ושמו הטוב בעת צרה.

קרדיט unsplash.com

עורך דין פלילי מומלץ הוא גורם מומחה ומנוסה בתחום

נפתח בכך שרישיון עריכת הדין מקנה לכל עורך דין את הזכות לייצג בכל מישור משפטי (למעט בבתי הדין הצבאיים בהם דרוש אישור מיוחד), אך לא כל אחד מהם מיומן ועתיר ניסיון בסוגים מסוימים של עבירות פליליות, בפסיקה הקיימת באותו נושא או היבטים מיוחדים של אותה העבירה.

ולכן העצה הטובה ביותר תהיה לבחור עורך דין פלילי מומלץ שלא מעוניין לצבור על חשבונכם את הידע והניסיון שלו, אלא מגיע מראש עם סט הכישורים המתאים כדי לייצג אתכם. מיותר לציין שלא בהכרח ניתן לתקן נזקים במעמד הייצוג ולכן כדאי לפנות מראש למי שמתמחה לפחות 5-7 שנים בדין הפלילי וכבר נתקל בסוג העבירה המדויק שאתם חשודים או נאשמים בביצועה.

כיצד לבדוק שעורך הדין שלי אכן פליליסט טוב ומומלץ?

המלצות טובות באמת הן מאז ומעולם אלה שעוברות מפה לאוזן, אך כיום רבים מחפשים עורכי דין מתאימים גם דרך הרשת שמציעה את כל האינפורמציה, בדגש על חוות דעת והמלצות מאחרים. אם בחרתם לאתר דרך האינטרנט עורך דין פלילי מומלץ, בדקו גם את הופעתו באתרים המדרגים את עורכי הדין והתייחסו בקפידה רבה יותר לביקורות ארוכות שיש בהן שמץ גדול יותר של אותנטיות.

דרך נוספת לבחור לעצמכם עורך דין מוביל תהיה לפגוש אותו בפעולה בבית המשפט בחדרי הדיונים או בכניסה אליהם. לא פעם קורה שמיוצגים או נאשמים ללא ייצוג מגיעים לבית המשפט ונתקלים בעורך דין שהרשים אותם מאוד ונכונים לפנות כעת רק אליו.

התרשמות אובייקטיבית מעורך הדין

כמובן שההתרשמות הכללית מעורך הדין היא רק הנתיב הבטוח לקביעת פגישה עמו, במהלכה תצטרכו להבין האם הגורם שלפניכם הוא איש שיחה קשוב, מאוזן, מקצועי ואמין, שניתן לחלוק עמו מידע אישי ולצפות לדיסקרטיות מלאה. כמו כן, חשוב לבדוק מיהו הגורם הספציפי בתוך המשרד שצפוי לטפל בכם ולמי תפנו בעת צרה (למשל אם נעצרתם או שזומנתם לחקירה נוספת) כאן ועכשיו בעת הצורך.

ולסיום, אל תישאבו להבטחות מיותרות

ההליך הפלילי עוסק בדיני נפשות ממש, כאשר רבים ממישורי חייכם נמצאים כעת על \”חבל דק\”. יש מי שינצלו זאת כדי להוסיף לשורותיהם את הלקוח ולפתות אותו בהבטחות לזיכוי, ביטול כתב האישום או צמצום משמעותי בענישה. הבטחות אלה עלולות להיות מסוכנות מאוד, מאחר ומדובר בתרחישים אפשריים אך נדירים ביותר והם אינם תלויים לחלוטין בעורך הדין, אלא גם באופי וההשקפה של השופט.

אם דרוש לכם עורך דין פלילי בתל אביב והסביבה שינהל כהלכה את ההליך ומתוך גמישות מול השופט שלפניו, בניית אסטרטגיה מצוינת והשקעה בלימוד התיק והכנתו – פנו כבר עכשיו לעו\”ד אלון ארז.