Site icon מקומונט לוד

כיצד לגייס כספים עבור העסק שלך?

היכרות עם סוגים שונים של מקורות מימון יכולה לסייע לבעלי עסקים חדשים או קיימים. החל מהבנק, דרך חברות פרטיות ועד ערבות של המדינה – הנה כמה דרכים להשיג עזרה כלכלית לא מבוטלת

גיוס כספים הוא בין הצעדים הראשונים שמבוצעים על ידי יזמים לקראת פתיחת עסק חדש. הכספים משמשים להתנהלות בירוקרטית מול הרשויות ולרישום מסודר של העסק, לגיוס עובדים, לרכישת מלאי, ציוד וחומרי גלם וכמובן גם לפרסום ושיווק. גובה המימון משפיע ישירות על היכולת של העסק להשתלב בענף מסוים, או להציע תחרות לעסקים שכבר קיימים בו.

כמו כן, גיוס כספים מהווה פעולה נפוצה גם בקרב בעלי עסקים שכבר צברו כמה שנים של ניסיון. בעלי עסקים קיימים יכולים להחליט האם להשתמש בכסף על מנת להשתדרג, לפתוח סניפים חדשים ולהרחיב את הפעילות שלהם. לחילופין, יש בעלי עסקים שזקוקים למימון בשביל להתמודד עם חובות ולמנוע חריגת יתר בחשבון הבנק.

סוגים של מקורות מימון

לאחר הגדרה של מטרות הגיוס צריך להכיר את מקורות המימון הקיימים. ראשית, הכי קל לגייס כסף עבור העסק דרך הבנקים. התחרות בין הבנקים מעודדת אותם להציע תנאים מועדפים עבור בעלי עסקים ולנסות לפתות גם יזמים ומשקיעים. היתרון של הלוואה מהבנק הוא תנאים מועדפים וריבית נמוכה, אך החיסרון הוא העמדת ערבים ובטחונות.

שנית, ניתן לגייס כספים עבור העסק גם דרך חברות פרטיות ובמסלולים חוץ בנקאיים. אלו הלוואות שניתנות על ידי חברות ביטוח, חברות אשראי וחברות בשוק ההון. כאן היתרון הוא שאפשר לקבל הלוואה מיידית לכל מטרה בתוך זמן קצר ובלי ערבים ובטחונות, אך החיסרון הוא ריבית גבוהה. ככל שהסיכון שנוטלת החברה גדול יותר, כך צפויה הריבית לזנק. עם זאת, הלוואה חוץ בנקאית מטבע הדברים לא מגבילה את חשבון הבנק של הלקוח העסקי ועשויה לעזור לו להתמודד עם קשיים כלכליים בלתי צפויים.

צילום pixabay

כמו כן, יש הרבה בעלי עסקים שמנצלים את האפשרות של הלוואות בערבות המדינה. נכון להיום אפשר לפנות לבנקים מסוימים ולקבל ערבות של המדינה לסכומים של 75%-90% מההלוואה, כאשר עבור היתר נדרש הלווה להעמיד ערבות מההון האישי. המשמעות היא שהבנק לא לוקח על עצמו שום סוג של סיכון, מה שמאפשר לו להציע הלוואות לעסקים בתנאים יוצאי דופן.

כך תדע איזה מקור מימון מתאים לך

כפי שניתן לראות, לכל אפשרות מימון יש יתרונות וחסרונות אחרים. בעל עסק שרוצה לדעת איך לגייס כספים בצורה האידיאלית צריך להכין תכנית עסקית ולבחון אותה על רקע הביצועים בפועל.

במקביל, רצוי לתאם ייעוץ שיווקי ולערב אנשי מקצוע. חשבי שכר, רואי חשבון וגם עורכי דין יכולים לסייע לבעלי עסקים שמחפשים דרכים חדשות לגייס כספים ולהפנות את תשומת הלב שלהם ליתרונות של מקורות מימון מסוימים.