Site icon מקומונט לוד

כיצד למזער סיכונים ברכישת דירה להשקעה? שלבים חשובים לבדיקת נכס לפני רכישה

צילום:עמיעד טאוב

אם גם אתם מחפשים מקור טוב ואטרקטיבי לצורך השקעה מניבה כאשר צברתם סכום גבוה של כסף, ואתם רוצים להרוויח ממנו מבלי להפקיד את הסכום בחשבון חיסכון בבנק – רכישה של דירה להשקעה – זוהי התשובה. לאחרונה אנו נחשפים לתופעה של יותר ויותר ישראלים הבוחרים להשקיע את כספם ברכישה של דירה להשקעה בחוץ לארץ במדינות שונות. וכך הם נהנים מתנאים אטרקטיביים וכן מתשואה נאה.

למה להשקיע בנדל”ן?

השקעה בנדל”ן בהשוואה למקורות השקעה אחרים, נחשבת היום כהשקעה בטוחה יותר מכל השקעה אחרת כמעט. והיא מתאימה גם למשקיעים סולידיים. מס הרכישה בדירות הללו הינו נמוך מאוד ולעיתים אף לא קיים כלל מס כזה, כמו כן מחירי הדירות נמוכים יחסית, תנאי המשכנתא טובים יותר משהיו בעבר והריבית נמוכה. אך מצד שני נדרש לצורך השקעה זו סכום גבוה ונכבד לצורך רכישת הנכס. זה כמובן חייב להיעשות לאחר שיקול דעת ובחינה מדוקדקת  עד כמה תשתלם ההשקעה. במאמר הבא ננסה להסביר מעט ולעשות סדר בפרטים הנחוצים.

חישוב נכון של התשואה לפני שקונים דירה להשקעה –

לפני שהולכים על רכישת דירה להשקעה חשוב מאוד להבין את כל הנושא של תשואה. מהי בעצם התשואה? התשואה זהו הרווח שממנו נהנה הקונה במסגרת רכישת הדירה. כלומר כמה מרוויחים בסופו של יום מהשכרת הדירה לאחר שרכשו אותה. אך זה לא כל כך פשוט כפי שזה נראה במבט ראשון. העניין מורכב פי כמה. יש להתחשב בפרמטרים שונים כדי להגיע לגובה התשואה. יש לבדוק מה תהיינה ההוצאות הנלוות והקבועות באותה דירה שרכשו, ואת זה יש לקזז מהתשואה. זה ייתן את הרווח הנקי הסופי. ההוצאות יכולות להיות על אחזקת הבית, תשלומים לוועד בית וכן לוועד השכונה וכד’

צילום:עמיעד טאוב

מצד שני יש לקחת בחשבון גם את העלייה בערך הדירה עם השנים, זה כמובן ישפיע באופן משמעותי על התשואה. קיים גם כמובן סיכון שערך הדירה ירד ואז גם זה ישפיע כמובן על התשואה.

כדאי להתייחס גם להוצאות לא צפויות העלולות לצוץ, אם זה שיפוצים הכרחיים או תיקון תקלות שונות או כל הפתעה אחרת שתדרוש הוצאות כספיות גבוהות.

מה יכול לגרום לתשואה גבוהה יותר?

תיתכן עלייה פתאומית ומהירה בשווי של הנכס שתהפוך את התשואה לגבוהה באופן משמעותי. הסיבות לייקור שווי הנכס יכול להיות אם הדירה משולבת בפרויקט השבחה. או בנייה של קניון יוקרתי או מרכז קניות ליד הבית או כל דבר אחר מבוקש שמעלה את ערך הדירות בכל האזור.

באתר אינטו תוכלו למצוא את האפשרות לחשב את גובה התשואה מכל דירה להשקעה שתחפצו לקנות. דירה להשקעה עם חברת iintoo הינה השקעה חכמה ובטוחה. כאשר התשואה תצדיק מיד את הקניה. תוכלו לישון בשקט כאשר אתם יודעים שהדירה עובדת עבורכם ומנפיקה את התשואה הקבועה החודשית המשתלמת ביותר עבורכם!