Site icon מקומונט לוד

כך תבחרו את תחום הלימודים המתאים בעבורכם

בחירת תחום הלימודים הנכון היא חיונית כדי ליהנות מתקופת הלימודים האקדמיים. לכן, חשוב לוודא שאתם בוחנים היטב את האופציות שעומדות בפניכם, גם אם נראה לכם שאתם יודעים בדיוק מה אתם רוצים ללמוד. מסלול הלימודים באוניברסיטה או במכללה יימשך שלוש שנים או יותר, ואם באמת תאהבו את מה שתלמדו, העומס יהיה הרבה יותר נוח.

ההיצע הגדול של מסלולי הלימוד לתואר ראשון, עשוי לבלבל אתכם כשאתם מנסים למצוא את ההתאמה המושלמת, במיוחד אם אין לכם עדיין מושג במה תרצו לעסוק בעתיד.

כדי לעזור לכם, הנה כמה טיפים שיוכלו לעזור לכם לבחור נכון את תחום הלימודים שלכם:

בחירה במסלול לפי: יכולת, ערכים, עניין ותשוקה

דרכים נוספות לבחירה במסלול הלימודים

ערכו רשימה של מסלולי הלימוד שהמוסד האקדמי מציע, ומחקו מתוכה את אלה שאינכם רוצים. באשר למסלולי הלימוד שנותרו ברשימה, חפשו עליהם מידע באינטרנט או ספציפית באתר המוסד, ובדקו את אפשרויות הקריירה שהם מציעים לכם.

האוניברסיטאות והמכללות מציעים שני סוגים של מסלולי לימוד: חד-חוגי ודו-חוגי. מסלול דו-חוגי מעניק לכם הזדמנות לחקור נושאים שונים ולבחון את הקשרים ביניהם. בחירה במסלול דו-חוגי תחשוף, לעתים קרובות, תובנות שלא בהכרח נמצאות במסלול הלימוד החד-חוגי. לדוגמה, תואר ראשון בכלכלה, בניהול ובלוגיסטיקה, מוצע לכם במגוון שילובים דו-חוגיים, כמו כלכלה וניהול, או לוגיסטיקה וכלכלה.

שימו לב במיוחד למסלולי הלימוד במוסד האקדמי, שלא היו זמינים לכם בבית הספר התיכון. למשל, לימודי שימור, לימודי קרימינולוגיה או לימודי סוציולוגיה. זו יכולה להיות עבורכם ההזדמנות המושלמת לחקור בצורה מרגשת וחדשה, היבטים של נושאים שאתם מכירים ומעניינים אתכם מלכתחילה. וזו גם יכולה להיות עבורכם ההזדמנות המושלמת ללמוד משהו אחר, חדש שמרתק אתכם.

חלק מהקורסים במכללה או באוניברסיטה, דורשים מהמועמדים להשיג רמת ציונים מסוימת במקצועות ספציפיים, על מנת לעמוד בתנאי הקבלה. הסיבה לכך היא שהמורים רוצים להבטיח שהמועמדים אכן מוכנים מספיק לדרישות האקדמיות של הקורסים במסלול הלימודי.

לפיכך, אם אתם רוצים להתקבל למסלול שתנאי הקבלה שלו גבוהים מאוד (למשל בית הספר לרפואת שיניים באוניברסיטה העברית, שדורש מהמועמדים ציונים גבוהים מאוד בבגרות ובפסיכומטרי), היכולת שלכם לעמוד בתנאי הקבלה תשפיע על אפשרויות הבחירה שלכם.

 המאמר נכתב באדיבות המכללה האקדמית גליל מערבי