Site icon מקומונט לוד

כך תגישו בקשת פטור מהצבא

קרדיט canva

מדינת ישראל קבעה חובת שירות צבאי אך קיימים מקרים בהם אפשר לקבל פטור מהשירות. אם אתם מרגישים שהשירות הצבאי מסכן אתכם מבחינה פיזית או נפשית – זה הזמן להתייעץ עם עורך דין צבאי על מנת לבדוק איך לצאת מהצבא בדרך חוקית. משרד עורכי דין ריקי ישי מלווה בקשות פטור מכל הסוגים תוך פעולה נחושה לקידום האינטרסים שלכם אל מול הוועדות הצבאיות. עם עו”ד ריקי ישי לצדכם אתם יכולים להיות רגועים בידיעה שההליך כולו יתנהל כחוק בעוד אתם מציגים את הטיעונים שלכם בצורה ברורה ומשכנעת.

פטור משירות צבאי בגלל מצב בריאותי

הורדת פרופיל ל-21 תוביל לשחרור מהיר מהצבא. קביעת פרופיל 21 נובעת מסעיפים נפשיים וממצב פיזי שאינו מאפשר שירות בצה”ל. רוצים לדעת איך לצאת מהצבא בעקבות מצב נפשי בעייתי? ילדכם נמצא במצוקה נפשית ואינו מקבל מענה ראוי מהמפקד שלו? פנייה מהירה אל עורך דין צבאי הכרחית על מנת לקדם קבלת טיפול רפואי בהקדם האפשרי ובמטרה לפעול לקראת פטור משירות. הצבא משחרר חיילים מסיבות בריאותיות במצבים בהם אין אפשרות או כדאיות לטפל בבעיה הרפואית ממנה הם סובלים במקביל לשירות. כך למשל, ניתן יהיה לקבל פטור משירות צבאי במקרים של מחלת נפש פעילה, סכרת, בעיות אורתופדיות קשות, קרוהן, בעיות לב, אלרגיה חמורה ועוד.

מה צריך לעשות בשביל לצאת מהצבא?

פטור משירות צבאי אפשר לקבל טרם הגיוס, בזמן השירות, כחייל מילואים. חייל בסדיר שמבקש לקבל פטור מהשירות מסיבות רפואיות (גם נפשי) יפנה אל הרופא של היחידה או אל קב”ן. על מנת להמשיך את הבירור החייל יופנה אל בדיקות ובהמשך אל וועדה רפואית. שחרור מצה”ל ניתן במידה והוועדה קובעת שהחייל אכן אינו כשיר לשירות צבאי. יש לציין שהצבא אינו ממהר לוותר על חייליו וכל בקשת שחרור נבדקת היטב. אם חשוב לכם לצאת מהצבא בהקדם האפשרי אתם זקוקים לעורך דין עם התמחות בדיני צבא. עורך הדין יבחן את כל הנתונים ויקבע בהתאם מה אתם צריכים לעשות בשביל לקבל פטור. אל תבצעו כל צעד ואל תספרו לאיש על הכוונות שלכם ללא הנחייה מפורשת של עורך הדין.

איך מגישים בקשה לפטור משירות צבאי?

על כל המסמכים שאתם מגישים אל הרופאים ואל הוועדות להיות מנוסחים בצורה ברורה. הכנת המסמכים וניסוח הבקשות על ידי עורך דין צבאי יגדילו את סיכויי ההצלחה. אם החלטתם בחוכמה להיעזר בעורך הדין יהיה מי שיגיש בעבורכם בקשת פטור מפורטת ומשכנעת. עורך הדין יסביר לכם איך לצאת מהצבא במהרה, מה אסור לכם לעשות וכיצד עליכם לנהוג עד לקבלת הפטור משירות. מחפשים עורך דין צבאי מנוסה להתייעצות? חייגו לתיאום פגישה עם עו”ד ריקי ישי.