Site icon מקומונט לוד

ככה משפרים את פני העיר, התחדשות עירונית!

התחדשות עירונית היא נושא מורכב, ויכול להיות קשה למצוא עורך דין לתהליכי בנייה אלו. חשוב לחקור את סוג הפרויקט, את סוג השירותים הדרושים לך מעורך דין ואת כל הפרטים הכי קטנים. בואו נדבר על זה יותר לעומק.

התחדשות עירונית הוגדרה בדרכים שונות; זה יכול להיות “תהליך של שיפוץ או בנייה מחדש של אזור בתוך עיר” או שזה יכול להתייחס לכל “תהליך של שיפור, חידוש, שיקום או חידוש אזור ישן יותר בעיר.” ישנם מספר סוגים של התחדשות עירונית. למשל, ניתן לראות בהתחדשות עירונית פיתוח מחדש של מבנים ואזורים ישנים למגורים חדשים ומבני מסחר עם שטחים ציבוריים.

הצעד הראשון – מציאת עורך דין התחדשות עירונית

הצעד הראשון במציאת עורך דין המתמחה בפיתוח עירוני הוא, להבין מה אתם רוצים שהוא יעשה עבורכם. צריכים עזרה בהכנת תוכניות בנייה? צריכים סיוע בהחתמת הדיירים על פרויקט פינוי בינוי? כך או כך, עורך דין התחדשות עירונית יוכל לסייע לכם בתהליכים אלו.

הרבה ערים עוברות התחדשות עירונית. התהליך הוא ארוך ומסובך, ומציאת עורך דין להתחדשות עירונית יכולה לעזור לכם לאורך כל הדרך. עורך הדין יסייע לכם לעבור בכל צינורות הבירוקרטיה המקובלים בתהליכים אלו, להגיש טפסים, מסמכים, להוציא אישורים, להתנהל מול העירייה, מול הקבלן ואנשי המקצוע ועוד.

מה עוד כוללת התחדשות עירונית?

התחדשות עירונית היא תהליך שממשלות ערים משתמשות בו כדי להחיות את אזורי המצוקה בערים שלהם, אבל לא בלבד. למשל, אזורים שלמים במרכז גבעתיים עוברים תהליכים של התחדשות עירונית או פינוי בינוי, וגבעתיים לא נחשבת במצוקה. זה מתרחש בדרך כלל במסגרת זמן של 10-20 שנה וכולל נושאים כמו הריסה, פינוי קרקע, בנייה, שיפוץ תשתיות, שיפורי תחבורה, הקמת גינון ציבורי, שיפוץ דיור ציבורי, בניית דיור פרטי ועוד.

התחדשות עירונית היא תהליך שמטרתו להחיות אזור על ידי שיפוץ המרקם הפיזי, המוסדות החברתיים והבסיס הכלכלי שלו. חוק התחדשות עירונית הוא הליך משפטי שמטרתו להחיות אזור. זה כולל רכישת נכסים, הריסה, שיקום ופיתוח, יזמות נדל”ן ע”י עורך דין התחדשות עירונית ועוד.

מציאת עורך דין התחדשות עירונית

כדי למצוא משרד עורכי דין להתחדשות עירונית שיכול להתמודד עם המשימות הכבדות עבור הפרויקט שלכם, בדקו את כלל חברות יזמות הנדל”ן ועורכי הדין העוסקים בתחום. בישראל, לעומת ארה”ב, יש יחסית מעט חברות יזמות נדל”ן ועורכי דין בתחום. מקום טוב להתחיל בו הוא האינטרנט, שם תוכלו לקרוא ביקורות ותגובות של גולשים. הביקורות ניתנות על עורך דין התחדשות עירונית ופינוי בינוי, כמו גם על חברות יזמות נדל”ן. זכרו, עורכי דין להתחדשות עירונית הם חלק בלתי נפרד מתהליך הפיתוח. הם מספקים את ההכוונה והייעוץ המשפטי הנדרש לוועדות התכנון בעיר, וכן עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם יזמים ומשקיעים.