Site icon מקומונט לוד

כל בית זקוק לביקורת תקופתית

בתים נחשבים למקום שבו אמורים להרגיש מוגנים אבל גם זה כפוף לשינויים כאשר יש חשש לבעיות שנגרמות במבנה או בגלל תקלות שונות שקורות יותר מדי. יש חשיבות רבה לכך שתדעו בדיוק מה קורה במבנה שלכם, מהו מצבו ומה צריך לעשות כדי לתקן את הליקויים והפגמים שעלולים לסכן את שלמותו. יש כמה מצבים שבהם מומלץ לעשות את הבדיקות האלה באמצעות מומחים של חברת בדק בית שמתמחה בבדיקת כל הפרטים הקטנים מבלי להזניח אותם. אם קונים בית חדש או בית שכבר גרים בו זאת הזדמנות מצוינת לדעת לאיזו עסקה נכנסים במקרה של דירה יד שנייה, או האם הקבלן עשה את העבודה שלו כמו שצריך בלי ליקויי בנייה, במקרה של מסירת דירה מקבלן. מקרה שלישי שמחייב ערנות ואכפתיות הוא מקרה שבו קורות תקלות שונות שמחייבות בדיקה כוללת של מצב הבית בכלל כדי לנסות לאחד שיפוצים יחד ולתקן הכל בבת אחת. חברת בודק בית – מיכאל סורקין ממליצים לבדוק כל היבט מהמסד ועד הטפחות כדי להימנע מתקלות שמפתיעות לרעה ברגע הכי לא מתאים.

קרדיט: Canva.com

מים הם ברכה, רק כשהם זורמים בצנרת

צנרת המים והביוב נחשבת לתשתית הכי בעייתית בדרך כלל שעלולה לאיים גל על שלמות המבנה. זה נכון לגבי כל רטיבות שחודרת למבנה, אם מהגג או מהתשתיות, בחניון ובמרתף או בעליית הגג, מתחת לחדרים הרטובים בבית או בקירות, מהצנרת שלכם או של השכנים. במקרים האלה חובה למנוע את הצפת הבית והתפוררות חומרי הבניין, יחד עם קורוזיה שמחייבת החלפת אלמנטים שונים בתשתיות. לפעמים מגלים את הרטיבות מהנזילה רק כאשר מתפתחים עובש וטחב מסכני חיים בצד החיצוני של הקירות או בתקרה, וזה הרגע שבו חייבים להזמין בדיקת נזילות מים, ולמצוא את נקודת הפיצוץ או החדירה למבנה.

למנוע תקלות מראש

שיפוצים תקופתיים ושמירה על מעטפת הבניין הם מחויבי המציאות אבל לא כולם עושים את זה, בעיקר בגלל חוסר מודעות או בגלל הסתמכות על הבטיחות והעמידות של חומרים כמו חומרי האיטום המודרניים. אלא שלמרות כל היתרונות שלהם החומרים האלה גם הם מועדים לבלאי ולשחיקה ולכן חשוב לחדש אותם באופן תקופתי אחת לכמה שנים. מצב האיטום של הגג בדרך כלל מצביע על מצב הבית כי הרטיבות שמחלחלת דרכו לתקרה ולקירות החיצוניים והפנימיים גם מצביעה על מצב המבנה. במקרים כאלה רצוי לבקש בדיקה של יועץ איטום שיכול למצוא את המקומות שבהם האיטום כבר אינו עובד והאם צריך לחדש אותו. חברת בודק בית – מיכאל סורקין מוסיפה לבדק הבית שלה גם בדיקה כזאת של איטום כחלק מהחבילה החיונית לשמירת המבנה כולו.