Site icon מקומונט לוד

אות כל ישראל חברים לרב פרופסור משה עמאר

בטקס מרשים שהתקיים בכנסת ישראל הוענק אות כל ישראל חברים לשנת ה’תשע”ו, לרב פרופסור משה עמאר, יו”ר מכון “אורות יהדות המגרב” בלוד, “על תרומתו יוצאת הדופן להוצאת ולההדרת ספרות חכמי הספרדים וארצות הסלאם”.

בטקס מרשים שהתקיים בכנסת ישראל, בחסותו של ח”כ יעקב מרגי – יו”ר ועדת החינוך התרבות והספורט ובמעמד יו”ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין, הוענק אות כל ישראל חברים לשנת ה’תשע”ו, לרב פרופסור משה עמאר, יו”ר מכון “אורות יהדות המגרב” בלוד, “על תרומתו יוצאת הדופן להוצאת ולההדרת ספרות חכמי הספרדים וארצות הסלאם, על מחקרו בתחום ספרות זו, חקר מסורת הפסיקה, חקר הפיוט ותולדות יהדות זו, על העמדת מכוני מחקר ולימוד, הרבצת תורה וחכמה בתחומים אלו בשיעוריו הרבים”, כך כפי שנכתב בתעודת ההוקרה.

הרב עמאר נושא דברים מעל דוכן הכנסת.צילום דוברות העירייה

באירוע אשר עסק בחכמי הספרדים וארצות האסלם נוכח אתגרי החברה הישראלית, צוין הרב פרופ’ עמאר אשר פרסם עשרות רבות של פרסומים, מאמרי מחקר ומאמרים תורניים, ומעל כולם מפעל ההדרת ספריהם של רבני קהילות ספרד והמזרח. בתחום זה היה כחלוץ לפני המחנה להוציא דברים שהיו טמונים וגנוזים לאור עולם, ובכך הביא לתיקון משמעותי בחברה הישראלית.

אות כל ישראל חברים מצטרף לתהודה הרבה ולהכרה הנרחבת שזכה להן הרב – פרס חכמת ישראל ע”ש יוסף בורג, פרס יצירה מטעם קרן ביחד, פרס לעידוד מחקר ע”ש ד”ר יעקב הרצוג, פרס מטעם משרד החינוך והתרבות ופרס ירושלים.

בד בבד עם עבודתו המחקרי ועיסוק בהוראה במוסדות להשכלה גבוהה, הקים הרב עמאר מכונים ובתי מדרש לעיסוק בתורתם של חכמי הספרדים וארצות האסלאם. בית המדרש להכשרת רבנים “בית היחיאלי” שייסד הרב פרופ’ עמאר, מכשיר רבנים ברוח פסיקה זו.

תכנית הרבנים של כל ישראל חברים, “שערי עוזיאל”, הקומה במעורבות פעילה של הרב פרופ’ עמאר, המרצה ומלמד בה, התכנית חושפת רבני קהילות, דיינים, ומחנכים למרחבי ההגות, המסורת והפסיקה הספרדית.

מכון “אורות יהדות המגרב” שייסד בלוד ושבראשו הוא עומד עד היום, הוא קרקע פורייה לההדרת ספרים רבים. במסגרת המכון הוציא הרב כמאה ספרים שחוברו החל במאה ה-16 ועד המאה ה-20.

“על כל זאת, ביקר ובכבוד, באנו היום ארגון כל ישראל חברים אליאנס, בכנסת ישראל, להעניק אות כל ישראל חברים לכבוד הרב פרופ’ משה עמאר.

ראש העיר עו”ד יאיר רביבו, מסר את ברכתו החמה לרב פרופ’ משה עמאר, על פועלו המבורך ועל מחקריו החשובים המהווים תשתית ולמידה לרבים המבקשים להתוודע ליצירה הרוחנית של חכמי המגרב, למורשתה הרוחנית האדירה של יהדות זו, עברה ותרבותה.