Site icon מקומונט לוד

כל מה שאתם צריכים לדעת על: מכשירי שמיעה

מכשיר שמיעה
ילד עם מכשיר שמיעה. צילום: זואי גרהם

אנשים אשר לוקים בשמיעה שלהם לעיתים קרובות יעדיפו לדחות את השימוש במכשירי שמיעה וזאת בשל החשש להיתפס בעיני הסובבים אותם כחלשים, מוגבלים או קשישים. יחד עם זאת, חשוב מאוד לדעת כי מכשירי שמיעה מהווים דבר חשוב ובסיסי מאוד לכל אדם שיש לו צורך בהם שכן, אדם ללא מכשיר שמיעה יתקשה להבין את הנאמר סביבו.

אדם שמתקשה להבין את הנאמר סביבו יחיה בתוך בועה ובסופו של דבר יראה חריג יותר מכפי שהוא היה נראה עם מכשיר שמיעה ועל כן, לא כדאי לוותר על מכשיר מעין זה כאשר יש צורך בכך.

כיצד פועל מכשיר שמיעה?

ישנם סוגים שונים של מכשירי שמיעה החל ממכשיר קטן ונסתר בתעלת האוזן ועד למכשיר המצוי מאחורי האוזן ומתחבר לאוזנייה. כמו כן, ניתן למצוא מכשירים מעין  אלה בטכנולוגיות שונות כגון: ממוחשב, אנלוגי, דיגיטלי ועוד. כמו כן, ניתן למצוא כיום מכשירי שמיעה של חברות שונות וחשוב לבחור  בחברה אמינה. את המכשיר בטכנולוגיה הדיגיטלית ניתן לכוון כיום בצורה מדויקת מאוד ובהתאמה לעקומת השמיעה ולמצבי האזנה שונים. כל מכשירי שמיעה יכלול מיקרופון שקולט את צלילי הסביבה וכן מגבר להגברת עוצמת הצלילים הנכנסים, רמקול ששולח את הצלילים המוגברים אל האוזן וכמובן סוללה אשר מספקת אנרגיה לרכיבים האלקטרוניים במכשיר.

איפה אפשר לרכוש מכשירי שמיעה?

כיום ניתן למצוא מספר יבואנים של מכשירי שמיעה שיש להם סוכנויות רבות ברחבי הארץ. ישנם מספר בתי חולים שבהם מבצעים התאמות מכשירי שמיעה ובחלקם אף מתבצעת מכירה. לפני שמתאימים את המכשיר לאדם עלי להיבדק על ידי רופא א.א.ג ולבצע בדיקת שמיעה עדכנית. חשוב כמובן לבחור ביבואן אמין של מכשיר שמיעה, אשר ידוע כי המכשירים שלו איכותיים וטובים. מלבד זאת, חשוב מאוד לוודא כי היבואן של המכשיר או הסוכנות שבה מציעים לכם את המכשיר, מאפשרת תקופת ניסיון למכשיר שבמהלכה האדמה צריך לוודא שהוא יכול להסתגל למכשיר ואף להפיק ממנו את התועלת הרצויה. מכיוון שכיום יש לא מעט מכשירי שמיעה ומכיוון שלא לכל אדם מתאים אותו מכשיר שמיעה, אין ספק שתקופת הניסיון של המכשיר מהווה  פרמטר חשוב מאוד שיש לשים עליו דגש טרם בוחרים את המכשיר. המטרה היא שהמכשיר שיותאם לאדם בסופו של דבר יאפשר לו לחיות את חייו בצורה טובה, נוחה ורגילה.

כיצד מתאימים את מכשיר השמיעה לכל אדם?

התאמת מכשיר השמיעה תתבצע בהתאם לכמה פרמטרים כגון: רמת הירידה בשמיעה כאשר בדרך כלל לירידות קלות עד בינונית בשמיעה יתאים מכשיר תוך אוזני או מכשיר בהתאמה פתוחה הכולל צינורית דקה המצויה בתעלת האוזן. מכשיר מאחורי האוזן  יכול להתאים גם לירידות חמורות יותר בשמיעה.

התאמת המכשיר תתבצע גם בהתאם לקשיים הנלווים לירידה בשמיעה כגון: סבילות נמוכה לרעשי רקע וכן לעוצמת קול חזקה.

ההתאמה של מכשירי שמיעה תתבצע גם בהתאם למצב הרפואי של האוזן והאם יש לאדם נטייה לסבול מדלקות אוזניים, הפרשה מוגברת של שעווה ועוד.

כמו כן, המכשיר יותאם גם בהתאם לאורח החיים של האדם וצרכיו התקשורתיים.

התאמת המכשיר צריכה להתבצע על ידי אנשי מקצוע שיודעים כיצד לבצע את העבודה בצורה הטובה ביותר וזאת בכדי שהמכשיר יענה על מטרותיו.