Site icon מקומונט לוד

כל מה שצריך לדעת על כריתת עץ בחצר פרטית

כל עץ בוגר בישראל הוא מוגן ועל כן אם יש לך צורך לבצע כריתת עץ בחצר פרטית יהיה עלייך לבקש אישור לביצוע העבודה לפני תחילתה. בעל מקצוע שהוכשר לעשות את הפעולה נקרא כורת או גוזם. הוא יוכל לתכנן את העבודה, לבצע אותה, לפנות את השאריות, אך הוא לא יהיה האדם המתאים לאשר את הכריתה.

מי יכול לתת לך אישור לכרות את העץ

האישור יינתן לך על ידי פקיד היערות של קק”ל או מי מטעמו, בהתאם לעירייה. לשם כך יש למלא טופס אישור כריתת עצים ורק לאחר קבלת האישור ניתן לבצע את הפעולה במסגרת הזמן המתאים. חשוב לדעת כי האישור מוגבל בזמן ולכן ניתן ליצור קשר עם בעל המקצוע, הכורת או הגוזם, גם לפני קבלת האישור.

גם כריתת עץ בחצר פרטית מחייבת אישור. צילום: יחצ

הסיבות לכריתת עץ

ישנן מספר סיבות לבצע כריתת עץ בחצר פרטית וצריכה להיות סיבה לבצע את העבודה. בין הסיבות:

כריתת עץ בחצר פרטית תוך התחשבות בסביבה

גם כאשר העץ נמצא בחצר הפרטית שלך עלייך לזכור כי ישנם אנשים שעלולים להיפגע בתהליך הכריתה. כריתת העץ בחצר תתבצע לאחר תכנון מקצועי ובדיקה כי העץ לא יפגע בשום דבר ובכך לא בחפצים ולא באנשים שיכולים לעבור במקום. נקודה זו חשובה מאד וזוהי הסיבה לבצע את העבודה עם איש מקצוע שמכיר היטב את התחום ואת העבודה.

גם בשלב סיום העבודה יש להביא לידי בחשבון את הסכנות שיכולות להיות לסביבה ולכן יש לפנות את כל השאריות ולמנוע נפילה של אנשים או מטרד סביבתי. חשוב מאד לפנות את כל השאריות לאחר כריתת עץ בחצר פרטית ולא להשאיר את המקום מלוכלך ומזמין מזיקים.