Site icon מקומונט לוד

כל מה שצריך לדעת על עורך דין לענייני משפחה

כשאדם בוחר להתחתן ולהקים משפחה, הוא נמצא בצד הרומנטי והרגשי של העניין ורק אותו הוא רואה. ככל שמתקדמת הקמת המשפחה וככל שעניינים שונים צצים, כמו עניינים כלכליים, אותו אדם מבין שגם משפחה צריך לנהל ושהדבר מזכיר במידה רבה ניהול עסק. לכן, עד כמה שהדבר נראה לפעמים לא קשור, גם בתחום המשפחה יש עניינים משפטיים שצצים וצריך לפתור. כאן נכנס לתמונה עורך דין לענייני משפחה. ההיבט המשפטי במשפחה לא צץ רק בהקשר של גירושין, כשרוצים לפרק את החבילה אלא גם בהיבטים אחרים שאחד המוקדמים ביניהם הוא הסכם ממון שיותר ויותר אנשים בוחרים לעשות. עו”ד מאיה רוטנברג היא עורכת דין מנוסה מאוד בענייני משפחה שעוסקת גם בגישור.

קרדיט: freepik.com

לדאוג להעביר את הרכוש לידיים הנכונות

אחד ההיבטים המשפטיים שצצים בתחום המשפחה הוא ירושות וצוואות. זהו אחד הנושאים הרגישים שלא קל לעסוק בהם ולהיכנס עמוק לתוכם. כשאדם נכנס לעומקו של הדבר ובוחר לכתוב צוואה רבים רואים בכך הודאה בכך שהסוף הולך ומתקרב. אז הדברים לא מממש כך[. עדיף לגמרי להיכנס לעניין כשאדם צלול לחלוטין, יודע היטב מה יש בידיו ויחליט על העברת רכוש הלאה תוך מודעות ושליטה מלאה. הדבר אינו מהווה נבואה שמגשימה את עצמה, שעצם ההתעסקות בכך יזמן את הסוף. אפשר לכתוב צוואה ולהמשיך כרגיל בחיים. כתיבת צוואה על פי החוקים והכללים ייתן לה תוקף משפטי כפי שצריך להיות ולא יעורר סימני שאלה כשהצוואה תיפתח.

להתגרש ללא מלחמות

אחד הנושאים בולטים ביותר בעבודתו של עורך דין מומחה לענייני משפחה הוא כאמור נושא הגירושין. היום מתגרשים כשליש מהזוגות המתחתנים והמספרים רק הולכים ועולים. לכן, אם בעבר ראו בתהליך הגירושין הזדמנות לפרוק מתחים שהצטברו במשך שנים היום כבר ברור שלא זו הדרך. גם המדינה מעודדת ניסיון לעשות את הדברים בהליך גישור ולא בין כותלי בית המשפט. לכן, בחירת עורך דין שהוא גם מגשר שילווה אתכם בהליך הגירושין הוא צעד חכם שיעלה את הסיכוי לכך שהטלטול בעקבות הגירושין יהיה נמוך ככל האפשר. אם אתם בוחרים להתגרש מסיבות כאלה ואחרות עשו כל שביכולתכם כדי שהדבר יעשה בצורה מכובדת ורגועה. גם אתם וגם הילדים תצאו עם פחות שריטות וחבלות. עו”ד מאיה רוטנברג בעלת ניסיון רב הן בייצוג בהליך משפטי של גירושין והן בגישור ותתרום תרומה משמעותית להליך מכובד בכל דרך שתבחרו.