Site icon מקומונט לוד

כמה כסף אפשר לחסוך בעזרת יעוץ בקניית דירה?

יעוץ משכנתא אינו תחום חדש במשק. יחד עם זאת, עם השנים החלו ישראלים לפתח העדפה ברורה ליועצים פרטיים, בזכות שורה ארוכה של יתרונות ייחודיים, על פני היועצים של הבנק, אשר שלטו בשוק באופן בלעדי.

כיום ניתן למצוא בעלי מקצוע רבים שנותנים שירותי יעוץ משכנתאות באופן פרטי, כמו גם חברות. השאלה היא למה זה טוב והאם זה באמת יכול לחסוך לכם אלפי שקלים?

יעוץ בלקיחת משכנתא – שירות לא זול בכלל

רוב הישראלים מבינים חד משמעית כי אפשר לחסוך כסף עם ייעוץ משכנתאות מקצועי, אבל לא יודעים אם זה עדיין משתלם – אחרי שמשלמים אלפי שקלים לשירות של יועץ.

זהו אכן שירות לא זול, כאשר יועץ יכול לקחת 3000 – 15000 ש”ח לשירות שלו.

מדובר על סכום נכבד לכל הדעות, שצריך להצדיק את עצמו.

השירות צריך לכלול בניית תמהיל משכנתא ללקוח, התמקחות על גובה הריבית והעמלות מול הבנק, בדיקה במספר בנקים לאיתור מסלול משכנתא משתלם ומתאים לצרכי הלקוח ועוד.

גם לאחר לקיחת המשכנתא, הייעוץ ממשיך, עד אשר המצב מתייצב ונכנס למסלול תקין עבור הלקוח.

ולמרות זאת – אפשר להבין אם אתם רוצים להיות בטוחים, שהסכום הגבוה אותו תשלמו ליועץ משכנתא, יחזיר את עצמו בצורת חיסכון ואף יותר מכך.

תמונה: depositphotos.com

מה משפיע על גובה החיסכון אותו תרוויחו בעזרת היועץ?

כדי לענות באופן מלא על השאלה – כמה אפשר לחסוך, חשוב להבין את הגורמים המשפיעים על גובה החיסכון:

למרות כל האמור מעלה, לקוחות רוצים לדעת כמה היועץ יכול לחסוך להם ומעדיפים לקבל סכום ברור, שניתן להבין. לכן, יועצים רבים טוענים כי הם יכולים לחסוך לכם בין 70 – 150 אלף ש”ח. זה לא שקר, אבל זה נתון מאוד גס, שכן קשה לדייק בהערכה של הסכום אותו תצליחו לחסוך בעזרת יועץ למשכנתא, אלא אם כל הנתונים הנ”ל פרוסים לפני היועץ שלכם.

גם כאשר מדובר על עסקת מחזור משכנתא, קל יותר להבין מה יהיה גובה החיסכון.

לסיכום

גם אם קצת קשה להגדיר כמה בדיוק תצליחו לחסוך בעזרת יועץ, ברור כי מדובר על סכומים גבוהים ומשמעותיים – בערך פי 10 ממה שתשלמו על השירות בפועל, אם לא יותר.

הדרך הטובה ביותר להבטיח כי החיסכון שלכם במשכנתא יהיה משמעותי וגדול – היא רק על ידי בחירת ייעוץ איכותי ומקצועי, שיש לו נתוני פתיחה טובים מול הבנק – הרבה יותר משלכם.