Site icon מקומונט לוד

כמה מילים על רפואת הנפש בעידן הנוכחי

קרדיט - Freepik

רגישות נפשית מסוגים שונים היא כבר לא טאבו היום. לשמחתנו בשנים האחרונות, אנחנו רואים עליה משמעותית במודעות החברתית לחשיבות האדירה שיש לטיפול רגשי נפשי, לאופן בו זה יכול לעשות שינוי אמיתי ועמוק בחיים של רבים. לאורך השנים, תחום רפואת הנפש עבר שינוים. במאמר הבא אנחנו רוצים להסביר בקצרה מה אתם יכולים לצפות מאותו טיפול נפשי . אנחנו נסביר איך הוא נראה מקרוב, למה הוא כל כך חשוב ואפקטיבי וכמובן, נעזור לכם להבין מתי הגיע הרגע לבקש עזרה. שכן בעיניים שלנו, אין שום סיבה שתיאלצו להתמודד עם כל האתגרים הללו לבד. רוצים לשמוע עוד? בואו נתחיל עכשיו.

איך נראה טיפול בעידן החדש

ממש כמו שהגוף שלנו בנוי מעצמות, שרירים וכדומה וכאשר יש בעיה באחד האיברים אנחנו הופכים חולים. כאשר המטרה שלנו היא לטפל באותו איבר או חלק של הגוף עד שנרגיש פשוט, הרבה יותר טוב. העניין הוא במחלות בנפש הוא שהן לא בדיוק משהו שאפשר להפריד אותו אחד מהשני. למה הכוונה? אנחנו יודעים כי בתוך אינספור הרגישויות הקיימות, יש מגוון רחב של הפרעות. יש מי שעלולה לסבול מהפרעת אכילה למשל, התמכרות לאלכוהול תוך שהיא סובלת מפוסט טראומה. ברור לכולנו כי הטיפול לא יכול להיות רק טיפול בפוסט טראומה. אלא, על הצוות המקצועי לראות את המטופלת כמו שהיא, להבין מה הצרכים שלה בתור בן אדם ולהתאים עבורה טיפול אישי, בהתאם לצורך. זה אולי השינוי הדרמטי אותו אנחנו רואים בתחום בשנים האחרונות. אנחנו רואים כי המגמה היא לא לתת טיפול בעניין אחד בלבד, אלא ליצור מעטפת אמיתית אשר מטפלת טיפול באלמנטים שונים.

איך נדע מי צריך טיפול

אז באמת חשוב להבין כי אין ממש נכון ולא נכון בעניין הזה. בניגוד לרגל שבורה, אשר ברור לכולנו כי יש לחבוש אותה עם גבס, כאן המציאות מאתגרת יותר בדרך כלל. אנחנו כן יכולים לומר כי בכל מה שנוגע לבריאות הנפש, יש כמה נורות אזהרה אליהן אנחנו צריכים לתת את הדעת:

  1. אם אנחנו רואים ירידה באיכות החיים של המטופל: אם אנחנו רואים כי לא מדובר על דכדוך קל לצורך העניין, אלא על מצב נפשי אשר פוגע בתפקוד, כדאי לפנות לקבלת עזרה.
  2. אם המטופל מסרב לקבלת עזרה: לעיתים אנחנו מנסים לדבר עם אותו קרוב המרגיש לא טוב והוא לא ממש מדבר איתו וכן הלאה. אז אפשר לצרף לשיחה איש מקצוע מנוסה אשר ידע איך לנהל את העניינים מכאן.

סניטי מבית היוצר של רוח ים, שמחים תמיד להיות כאן עבורכם. לפרטים ומידע, אנחנו פה.