Site icon מקומונט לוד

כמה עולה תכנון פיננסי?

מתקשים לחסוך לרכישת הדירה או הטיול שאתם חולמים עליהם? מבזבזים יותר מדי על מה שאתם לא צריכים, ומופתעים כל פעם מחדש כשמגיע החיוב החודשי של האשראי? נמאס לכם לפחד להיכנס לפירוט העובר ושב שלכם באפליקציה של הבנק? ובכן, אתם ממש לא לבד.

אנשים רבים בישראל ובעולם כולו נמצאים במצב שבו הם מתקשים לחסוך את הכסף שלהם, ולנתבו למקומות חיוביים כמו השקעה. רבים מבזבזים את ההכנסות והחסכונות שלהם על דברים מיותרים, שהם בכלל לא צריכים, לעיתים אפילו מבלי להיות מודעים לכך. ורבים גם מתקשים לשמור על מצב בו העו”ש או החסכונות נמצאים במגמת עלייה או ללא שינוי. וכך גם חלק מהאנשים אף נכנסים למינוס, או מאבדים את חסכונותיהם. פעמים רבות בעיות אלו נובעות מהתנהלות כלכלית לא נכונה, לא שקולה, או לא מתוכננת. כאשר לבעלי עסקים זה יכול להיות מורכב עוד יותר לעקוב אחר התנהלותם הפיננסית ולנהל אותה כראוי. וכך, אנשים רבים מוצאים את עצמם נעזרים בשירותי תכנון פיננסי, ומתעניינים בכמה עולה תכנון פיננסי.

מה היתרונות של תכנון פיננסי?

תכנון פיננסי מאפשר לכם להנות מתכנית חסכון מפורטת שהוגדרה מראש, בהתאם ליעדים שלכם. התכנון כולל גם את הדרך והאסטרטגיה להשגת המטרות שהוגדרו. בצורה זו, אתם יכולים לתכנן את העתיד הפיננסי שלכם ולפעול כלכלית באופן חכם יותר. תכנית התכנון הפיננסי תעזור לכם לעקוב אחר הפעילות הכלכלית שלכם וכך גם לקבל החלטות מושכלות יותר מבחינת התנהלותכם הפיננסית. ובכך היא תאפשר לכם לחסוך יותר ולהגדיל את החסכונות והנכסים שלכם.

צילום: CANVA

בהקשר זה, כדאי לציין שלפי מחקרים בתחום, משפחות המתנהלות בהתאם לתכנון הפיננסי שהוגדר עבורן, מצליחות להגיע לשווי נטו גבוה פי 3, לעומת משפחות שלא מתנהלות לפי תכנית פיננסית. כך שאין ספק שכל משפחה שמצבה הכלכלי חשוב לה, צריכה להתנהל לפי תכנית פיננסית מוגדרת ומותאמת אישי. וכך גם לכל עסק או חברה, כדאי להיעזר בשירותי תכנון פיננסי מקצועיים.

כמה עולה תכנון פיננסי?

אז אחרי שהבנו מה היתרונות של תכנון פיננסי, נרצה לדעת כמה עולים שירותי תכנון פיננסי. ובכן, שירותי תכנון פיננסי הם מגוונים במיוחד, ויש כל מיני שירותים שונים בתחום זה, אשר עלותם שונה אחד מהשני. ולכן, בגלל קוצר היריעה, לא נוכל במסגרת מאמר זה לסקור את העלויות של כל השירותים בתחום התכנון הפיננסי.

אך באופן כללי ניתן לומר כי ייעוץ פיננסי ליחיד לרוב יעלה בין 150 ל-500 ש”ח לשעת ייעוץ, כאשר המחיר לייעוץ לזוג או לייעוץ פיננסי למשכנתאות, בדרך כלל יעלה בין 200 ל-600 ש”ח לשעת ייעוץ.

בנוסף כדאי לציין שלא כדאי להתפשר על חברות תכנון פיננסי שאינן מוכרות או נחשבות בתחום. כשמדובר בתכנון פיננסי – רצוי לבחור רק בחברה מומלצת בתחום, כמו תכנון פיננסי עם לייף גולס (Life Goals).