Site icon מקומונט לוד

כנס מנהיגות צעירה בלוד

כנס מנהיגות צעירה בקרב כל מועצות הנוער של בתי הספר התיכוניים התקיים  בלוד. האירוע החגיגי התקיים במעמד ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו. לאירוע הגיעו עשרות בני נוער, מובילי דעה, מבתי הספר השונים בעיר.

המיזם החשוב התקיים בהנחיית עמותת ‘אפשר אחרת’ ובעידודו של ראש העיר, אשר שמו להם למטרה לטפח דור של מנהיגות עתידית בעיר. בני הנוער הרבים שהגיעו לכנס מועצת הנוער עסקו בנושא מנהיגות צעירה. בחלקו הראשון, התכנסו בקבוצות קטנות ומעורבות של יהודים וערבים, דתיים וחילונים ועברו סדנת “תיאטרון מנהיגות” בדגש על האופן שבו יוכלו להוביל שינויים בחברה. את חלקו השני של הכנס העבירו נציגי מועצת הנוער העירונית בנושא “איזה מנהיג תרצה להיות”. המנחים הצעירים, שעברו הכשרה ע”י מנחי עמותת “אפשר אחרת”, העשירו את הקהל מניסיונם ויצרו שיח בנושא מנהיגות.

יאיר רביבו עם הנוער, אולי כאן צומח ראש העיר העתידי של לוד. צילום באדיבות דוברות עיריית לוד

מועצת הנוער העירונית היא גוף המייצג את כלל בני הנוער בעיר, ותפקידה העיקרי ליזום ולקדם פרויקטים ותכניות לרווחת בני הנוער בעיר לוד. פעילות זו למעשה מסכמת שנה עשירה של עשייה שבמהלכה מועצת הנוער הספיקה ללכת ליום גיבוש מנהיגות בטבע, לקבל השראה מבני נוער צעירים יזמים חברתיים, לתרום לחברה, לקיים פעילויות על שבירת סטריאוטיפים וחוסר שוויון, להפיק יריד תעסוקה לבני נוער ועוד.

בסיום הכנס בני הנוער סיפרו שזה היה אחד מהימים המשמעותיים בחייהם. הודות לתכנית הם למדו לעמוד מול קהל, לבטוח בכישרונם ולהנחות תכנים בקבוצה. רבים מהם ירצו גם להציג מועמדות להיות חלק ממועצת הנוער העירונית של לוד.

לאירוע המוצלח שותפים מנהלת יחידת הנוער העירונית שרה הבטאו, רכזת מועצת הנוער העירונית מטעם יחידת הנוער של עיריית לוד , שיר יצחקי, וצוות ‘אפשר אחרת’ – דן קינן המנהל הפדגוגי ונטע בן סימון רכזת התכנית .

דר’ תקוה ברכה, מנכ”ל עמותת ‘אפשר אחרת’, ציינה כי הקשת הרחבה של המיוצגים במועצת הנוער העירונית מאפשרת להשמיע את קול הנוער תוך טיפוח תרבות של כבוד הדדי והכרת השונה, אותם ערכים שמעודדת עמותת “אפשר אחרת”.

ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו שהתרשם מאיכות בני הנוער אמר: “מי שרוצה לקבל אנרגיה והמון מוטיבציה בעבודה הציבורית ובכלל, צריך לראות את בני הנוער שלנו, מכל פסיפס התרבויות המרהיב הקיים בלוד. איזה כייף לפגוש נוער אחראי, ערכי, בוגר ואכפתי, בני נוער נפלאים ואיכותיים שמוסיפים לעיר כבוד וגאווה בהישגיהם ובפעילותם במסגרות השונות.

“שמחתי לברך את בני הנוער שלנו, בהם את חסן ג’ררה, תלמיד י”ב בתיכון אורט ערבי למדעים בשכונת הרכבת אשר עתיד לקבל את פרס שר החינוך לנוער מתנדב, על פעילותו ההתנדבותית הראויה לשבח במסגרת מועצת הנוער העירונית, בתנועת הנוער העובד והלומד וב”מרכז מגדלור” – חונכות קבוצתית לבני נוער בסיכון.

“נמשיך לפעול בע”ה, כדי לממש את הפוטנציאל האדיר הגלום בבני הנוער שלנו, לטפח ולעודד בקרבם מנהיגות צעירה, תרבות של כבוד הדדי, וכן אחריות ומעורבות אישית בסיוע לקהילה, כחלק מחיזוק הזיקה, השורשיות והנאמנות לעיר כדור העתיד שלה. מי יודע, אולי מבין בני הנוער שפגשתי היום, צומח ראש העיר העתידי של העיר. “איזה כיף שיש המון חברים, המון חברים בכל מיני צבעים…”, בהצלחה!