Site icon מקומונט לוד

לא נכנעו ללחצים – אושרה תוכנית ההתחדשות העירונית סמוך לרמת אלישיב

לאחר שעשרות תושבי רמת אלישיב הפגינו בשבוע שעבר כנגד החלטתו של ראש העיר רביבו לטובת התחדשות עירונית ברחוב כצנלסון, אישרה הועדה המקומית לתכנון ובנייה את המשך התקדמות הפרויקט שייתן מענה ל-24 המשפחות הוותיקות המתגוררות במתחם.

הוועדה המקומית לתכנון ובניה לוד אישרה בישיבתה האחרונה את הצעת ההתחדשות העירונית לפרוייקט בפינת הרחובות כצנלסון ופלומניק סמוך לתחנת המשטרה ולבית הספר נעם נריה בשכונת רמת אלישיב.

כזכור, לפני קיום הישיבה הפגינו מספר לא רב אך משמעותי מתושבי רמת אלישיב, מחוזקים בחבר מועצת העיר ותושב השכונה עמיחי לנגפלד, כנגד ההצעה שעלתה לתוכנית פינוי בינוי במתחם, שתכלול הריסת שני בניינים שנבנו בשנות ה-50 ובהם 24 דירות ובניית 130 יח”ד על פני שלושה בנייני מגורים בני 10-17 קומות.

תושבי רמת אלישיב מפגינים, על רקע אחד הבניינים המיועד לפינוי-בינוי (מימין). צילום: אביחי טבק

התוכנית, שזכתה לליווי ולתמיכת ראש העיר רביבו וחבר המועצה האחראי על תחום ההתחדשות העירונית בלוד, רפי יקותיאל וכן לתמיכת הגורמים המקצועיים בעירייה ובהם אדריכלית העיר מיכל מאיר ומנכ”ל החברה הכלכלית בן מיוסט צפויה להזרים לשכונה אוכלוסייה חזקה נוספת ולהוות אופק התפתחותי נוסף לתושבי השכונה, שכבר היום משוועים לפתרונות דיור הכוללים דירות גדולות עבור משפחותיהם.

עיקר ההתנגדות לתכנית נבעה מתוך החשש של תושבי השכונה כי העירייה והיזם לא התחייבו בזמן הגשת התכנית על פתרונות ראויים, מבחינתם, לתשתית מתאימה לגידול הצפוי, אך הגורמים המקצועיים כאמור חשבו אחרת – ובסופו של דיון ארוך אושרה ההחלטה כמעט פה אחד – לבד מדעתו של חבר הועדה עמיחי לנפלד שהתנגד “בשל רצונו לוודא שכל הפתרונות ישומיים לפני ההצבעה”.

הדמיית פרויקט ההתחדשות ברחוב כצנלסון. צילום מסך

בהחלטתה הנחתה הועדה את אגף ההנדסה בעירייה לבחון את ההתאמות הפרוגרמתיות לשכונת רמת אלישיב, לרבות הפרויקט הנוכחי לעניין מוסדות חינוך וצורכי חניה בהתאם למשק בית בן 4.7 נפשות.

כמו כן, קבעה הועדה, על הבניין בן ה-17 קומות שיראה כחלק משכונת אלישיב על כל המשתמע כשכונה בעלת צביון דתי לאומי.

עוד נקבע כי העירייה תפעל לסלילת הכביש בהמשך רחוב פלומניק המחבר אותו לרחוב הרצל עד למועד הריסת המבנה הראשון בפרוייקט.

בתשובה להתנגדויות התושבים נכתב בהחלטת הוועדה כי המענים של השכונה, לאור הגידול הצפוי בתוכנית זו ותוכניות נוספות, יהיו במגרשים של משטרת לוד המתוכננים להתפנות בתוך כשנתיים. כמן כן, העירייה תקדם תב”ע ותכנון מפורט של מבני הציבור (גני ילדים, בתי כנסת, תנועת נוער, מקווה וכיוצ”ב – א.ט) על המגרשים של המשטרה בייעוד למבני ציבור גם לטובת שכונת רמת אלישיב. לוחות הזמנים יהיו בהתאם למועדי הוצאת ההיתרים לפרויקטים ברמת אלישיב. בנוסף, העירייה תבחן אפשרות לייעד מגרש חניה פתוח ליד חנות ‘אטיאס אופיס’.