Site icon מקומונט לוד

“לא עוזב את העיר”: לצד הביקורת על ההוצאות – היכונו לאירועי יום העצמאות שטרם נראו בלוד

יומיים גדושי אירועים לכבוד יום העצמאות ה-71 למדינת ישראל ולשחרורו העיר לוד. מה בתכנית? במת יום העצמאות הכי מדוברת בארץ עם האמנים המובילים בישראל ועם מיטב הכוחות המקומיים. איפה, מתי ומי? 2 במות בשד’ ירושלים, הבמה המרכזית לקהל הרחב ובמה לציבור הדתי, עשרות אומנים, 24 שעות של הופעות מחשמלות, מלאות צבעים, צורות ואורות. יש למה לחכות

לצד הביקורות שנשמעה מצד גורמים שונים, בעיקר בתקשורת הארצית ובערים ה”חזקות” דווקא, כנגד החלטת העיר לוד לשלם כ-300,000 ש”ח ולהביא את הזמר המבוקש ביותר בארץ, עומר אדם, להופיע בפני תושבי לוד ביום העצמאות, נראה שבפועל, העיר לוד התמקמה בשנים האחרונות בראש הערים המובילות את במות העצמאות המרשימות ביותר בישראל. מסורת המצליחה לשבור שיאים ולמשוך בכל שנה עשרות אלפים מתושבי לוד ומהארץ כולה.

 אז מה מחכה לנו, תושבי לוד, ביום העצמאות הקרוב?

ערב עצמאות- במה מרכזית בשד’ ירושלים:

20.00- טקס הדלקת משואות, 20.30 פתיחת במה, הנחייה קלוד דדיה, 20.35 דבר ראש העיר, קליפ עירוני ושירת התקווה, 20.40 זיקוקין דינור, 20.45 הופעת האמן המרכזי והכוכב הענק הכי לוהט בישראל עומר אדם, 21.35 מופע קפאוורה- אובה, 21.45 נסרין קדרי, 22.35 ריקוד להקות העיר, 23.00 סקאזי במסיבת צבע לנוער, 23.40 המשך מסיבה עם ברג עד 00:30.

בבמה הדתית:

19.10 תפילת מנחה, 19.25 טקס מעבר עם מקהלת ילדים, 19.40 תפילת ערבית מוזיקלית בליווי יאיר הראל, 20.10 ברכות, 20.15 אודי דוידי הופעה, 21.00 מקהלה, סרט קהילות, ברכות, 21.15 צמד ילד, 21.45 הרקדה עם יאיר הראל ושירת המונים, 22.15 הקרנת קליפ עירוני , 22.30 דקלון

עומר אדם. צילום: באדיבות דוברות עיריית לוד

בוקר יום העצמאות:

10.00 פתיחת במה- מוסיקה, 10.30 הנחייה אודי ואביעד “הקלמרים”, 10.45 להקות מחול מקומיות, 11.30 פלא לוד, 2.30 מופע אנה זק, 13.15 מופע מחווה לכבודו של יגאל בשן ז”ל- אבי דור ואהרון פררה, 14.30 אביבה אבידן, 15.45 הרקדה, 16.00 מוזיקה, סיום האירוע בשעה 17:00.

עיריית לוד: “סך ההוצאות אינו חורג מתקציב האירועים ולא בא על חשבון דבר אחר”

בהמשך לביקורות שנשמעו מפי תושבים, ובעיקר מצד אנשי תקשורת שהצהירו כי “אינם מבינים מדוע עיר כמו לוד צריכה לארח דווקא את עומר אדם”, עונים בעיריית לוד ואומרים: “לתושבי לוד מגיע את הטוב ביותר, בלי להתנצל ובלי להתבכיין. לוד כיום היא עיר מובילה גם בתרבות, ללא גירעונות ועם ציונים לשבח על ניהול תקין, מקצועי, יעיל ואחראי של הקופה הציבורית חרף ההשקעות האדירות בפיתוח העיר. הופעתם של עומר אדם ושל האומנים האחרים, אינה חורגת מתקציב האירועים ולא באה על חשבון דבר אחר.”

עוד מוסיפים אותם גורמים עירייה כי “העיר לוד מסיימת את שנת הכספים מדי שנה באיזון או בעודף תקציב, יצאה לעצמאות זו השנה החמישית אחרי שנים ארוכות של וועדות קרואות ולאחר שאירועי תרבות רבים צומצמו. מצבה של העיר טוב היום לאין שיעור מזה שבעבר ואנו יכולים להרשות לעצמנו אומן מהשורה הראשונה. דווקא משום שיש בין תושבי לוד גם כאלה שקשה להם להוציא על הופעה של אמנים מהשורה הראשונה, אנו שמחים מדי שנה להביא אותם ללוד. לצד האמן המרכזי יופיעו מיטב הכוחות המקומיים של העיר לוד, להקות מחול, זמר וריקוד ויש לנו במה להתגאות! אנו מפיקים את האירועים בכוחות עצמנו ללא חברת הפקות חיצונית וחוסכים בעלויות, החזרנו את החיוך ואת הגאווה המקומית לתושבים. גם השנה לא עוזבים את העיר”

“מגיע לתושבי לוד את הטוב ביותר”. יום העצמאות 2018. צילום: עיריית לוד

ברגישות ובנגישות

בנוסף להשקעה הגדולה בהפקת אירועי יום העצמאות, בעיריית לוד עשו מאמץ נוסף על מנת להנגיש ככל האפשר את כל פהפעילויות בעיד ולטובת העניין יתאפשר לתושבים עם מוגבלות להירשם לאיזור הנגיש בבמת יום העצמאות.

לצורך העניין נפתח אתר הרשמה, בשיתוף אייל כהן וקהילת נחמ”ד- נציגות הורים חינוך מיוחד- ועד הורים עירוני לוד. הרשמה מראש תאפשר לעירייה לעשות את המיטב למען בעלי מוגבלויות ולהתאים את האירועים מבחינת ההנגשה הדרושה. ניתן להירשם בלינק בדף הפייסבוק של “תרבות, פנאי ואירועים- עיריית לוד”.