Site icon מקומונט לוד

לא רק למידה מרחוק: תלמידות האולפנא בלוד הכינו קליפ עצמאות מרגש עבור כבדי שמיעה

בשיחה אקראית בין אביה אצקוביץ למדריכתה באולפנא בלוד עלתה השאלה איך ניתן לעשות מעשה משמעותי וטוב ביום עצמאות “מיוחד” כזה שבו כולם מכונסים בבית ולא ניתן להפגש. אחרי התלבטות קצרה – מיד הן מצאו את התשובה.

אביה שכבר לומדת כמה שנים שפת סימנים לא היה ספק שהיא יודעת את התשובה: חייבים ליצור קליפ מרגש עבור אנשים בעלי לקות שמיעה כדי שגם הם יוכלו להיות חלק מההתרגשות של החג.

אביה העלתה את הרעיון בווצאפ השכבתי וחברותיה התגייסו מיד. היא צילמה לכל בת מהשכבה את הקטע שהיא צריכה ללמוד מהשיר בשפת סימנים, והן שלחו לה בחזרה צילום עצמי שבו הן מבצעות את הקטע בבית לבושות בחולצה לבנה.

תלמידות אולפנת צביה לוד

“יום העצמאות הוא יום מלא אמוציות והרבה מהחוויות שאנו עוברים בו קשורים לשמיעת סאונד” מספרת אביה, “לכן עלה הרעיון ולשמחתי החברות נרתמו מיד. התגובות שמגיעות מכבדי שמיעה מרגשות”.

רננה רוזנטל שגרה גם היא בעיר לוד והשתתפה בקליפ מציינת: “הינה הוכחנו שיש גם דרך נפלאה להמשיך ולהרתם למען עם ישראל דרך הפלטורמות הוירטואליות. אין תירוצים- עם קורונה ובלי ממשיכים להתגייס למען עם ישראל וחיבור העם והאוכלוסיות המיוחדות”.

עוד מסרו הבנות כי הן חיפשו שיר שקשור לארץ ישראל שהוא גם מרגש וגם שמח, ובמיוחד שמדבר על שרשרת הדורות בעם ישראל- אחד הערכים הכי מחברים בחג הזה.