Site icon מקומונט לוד

לדאוג לצרכיו של אדם שמתקשה לטפל בעצמו- איך עושים זאת?

קרדיט - Canva

משפחות רבות מגיעות לשלב בו הורה מבוגר או קרוב משפחה אחר כבר מתקשה לטפל בענייניו, החל מעניינים כספיים וענייני רכוש דרך עניינים רפואיים ועד דאגה לרווחה האישית שלו. זה הזמן בו מומלץ להתחיל ולפעול לכיוון מינוי אפוטרופוס. הדרך לעשות זאת היא באמצעות הגשת בקשה למינוי אפוטרופוס זמני או קבוע, הכל תלוי בנסיבות. אפוטרופוס זמני רלוונטי כאשר ישנו עניין מורכב הדורש טיפול ובו לא יוכל החסוי לטפל בעצמו אך ביתר התחומים הוא מסוגל לחיות חיים עצמאיים, או לפחות לחיות את חייו מבלי למנות אפוטרופוס באופן רשמי. כל עוד יש לאדם משפחה ובני משפחתו מתאימים לתפקיד, ימונה אחד מהם לאחר שיגיש את הבקשה ובית המשפט יאשר את מינויו.

חלוקת עיזבון ללא צוואה- איך הדברים מתנהלים?

חלוקת עיזבון של אדם שנפטר יכולה להתבצע בשתי דרכים: עפ”י צוואה שהותיר אחריו או, במקרה בו לא השאיר צוואה, עפ”י חוק הירושה. כאשר היורשים יודעים שקיימת צוואה הם יגישו בקשה להוצאת צו קיום צוואה ובמקרה בו לא הותיר אחריו המנוח צוואה, הבקשה היא להוצאת צו ירושה. שתי הבקשות מופנות אל רשם הירושות אשר בוחן את הדברים ומוציא בסופו של דבר את הצו הרלוונטי. לרוב, כאשר אין עיכובים והדברים עוברים בצורה חלקה הצו מוצא לאחר כחודש וחצי מיום הגשת הבקשה. העניין יכול להתעכב אם לא מצורפים כל המסמכים הנדרשים להוצאת הצו וכן אם יש התנגדות לקיום הצו, בין אם לפי ירושה ובין אם צוואה.

טיפול בענייני ירושות וצוואות- רק בליווי עורך דין המתמחה בתחום

טיפול בענייני ירושה או צוואה כולל חלוקת העיזבון אינו דבר פשוט. הוא כולל לא מעט בירוקרטיה מול הרשויות וגם בין היורשים הדברים לא תמיד מתנהלים בצורה חלקה. לכן, פניה לעורך דין המומחה בתחום עוד לפני הגשת בקשה להוצאת צו ירושה או קיום צוואה תקל משמעותית על היורשים בהתנהלות המורכבת. בקשה להוצאת הצו באמצעות עורך דין תהיה מנוסחת היטב ובצירוף כל המסמכים הנדרשים, מה שיקצר את התהליך. מעבר לכך, בין אם החלוקה היא על פי חוק הירושה ובין אם בהתאם לצוואה הדברים אינם קלים לביצוע באופן עצמאי. האמוציות שיכולות להתעורר בקרב היורשים עשויות להתלקח וליצור מחלוקות וסכסוכים שהפתרון שלהם יהיה בעייתי. לכן, בחרו עורך דין שיהיה מקובל על כל היורשים או לפחות רובם, עורך דין בעל ניסיון רב בטיפול בכל ההיבטים הנוגעים לתחום, כולל במצבים מורכבים.

עו”ד יוסי ברקוביץ הוא עו”ד צוואות וירושות בעל ניסיון רב המטפל במגוון נושאים וסוגיות המתעוררים בעניין, כולל ליווי משפחות בדרך למינוי אפוטרופוס לבן משפחתם. מוזמנים ליצור קשר.