Site icon מקומונט לוד

להניע עם כבלים כאשר הרכב לא מניע

credit: freepik

לא אחת קורה שהמצבר ברכב לא מתפקד. במצב כזה אפשר להניע עם כבלים את הרכב על ידי חיבור למצבר של רכב אחר. אם אתם לא יודעים איך להניע עם כבלים כדאי מאוד שלא תעשו זאת לבדכם בפעם הראשונה, ובכל מקרה כדי להניע את הרכב אתם זקוקים לרכב נוסף – ולכן חשוב לוודא שמי שנמצא ברכב הנוסף יודע כיצד להניע רכב עם כבלים. מצברים לרכב לא אחת יוצאים מכלל שימוש או שמתגלה בהם תקלה, ובמקרה כזה האוטו לא יכול להניע.

החלפת מצבר או הטענה

כדי לדעת שאם האוטו לא מניע הרי שייתכן שהמצבר יצא מכלל שימוש ויש לרכוש חדש, ואפשרות אחרת היא שניתן להטעין את המצבר ולהשיב אותו לפעולה. על מנת לדעת מה אפשרי וכיצד לפעול יש צורך בבדיקה של חשמלאי. יש מצברים לרכב שניתן להשיבם לפעילות תקינה אחרי טעינה שנמשכת מספר שעות בודדות. במקרה כזה אתם חוסכים כמה מאות שקלים ברכישת מצבר חדש.

מדוע האוטו לא מניע?

חשוב לדעת שיש בהחלט מקרים בהם המצבר לא תקין, אך יש גם סיבות אחרות שמביאות לכך שהרכב לא מניע. סיבה אפשרית אחת כזו היא למשל במקרה שבו האלטרנטור לא פועל בצורה טובה. במקרה כזה המצבר למעשה לא ייטען במהלך הנסיע. יש גם תקלות אחרות של מתח טעינה שהוא גבוה יתר על המידה או נמוך מדי. כדאי לדעת שמנעד המתח המומלץ הוא בין 13.8 אמפר ועד לרמה של 14.2 אמפר. ייתכן גם שהבעיה היא אחרת במערכת מתח אחרת ברכב שלכם ולצורך כך יש לבצע בדיקה מקצועית.

נסיעות קצרות מדי

אחת הסיבות לתקלה במצבר היא משום שאופי הנסיעות שלכם הוא כזה שהנסיעות הן מאוד קצרות. במקרה כזה המצבר לא ייטען בצורה מספקת ולכן הוא יגיע לנקודה מסוימת שבה הרכב לא מניע – משום שהמצטבר לא נטען. מצברים לרכב קיימים במגוון של דגמים וחשוב לרכוש מצבר אשר מתאים עבור הרכב שלכם הן מבחינת סוג הרכב והן מבחינת ההספק הדרוש עבורו. זקוקים למצבר חדש? רשת SOS מצברים היא הרשת המובילה לרכישת מצברים עם משלוח מהיר עד הבית. לפרטים נוספים והצעת מחיר חייגו למספר *2648 ונשמח לסייע.