Site icon מקומונט לוד

‘לודאים’ ועמותת ‘עושי חיל’ בשיתוף פעולה מרגש לזכרו שלל חלל צה”ל

עמותת “עושי חיל” פותחת דירות לחיילים בודדים ברחבי הארץ. לפני כשנה פנו אל העמותה, נציגים מהקהילה בלוד (לודאים)  בבקשה לשתף פעולה עם העמותה יחד למען החיילים. לאחר כשנה נחנך בית לחיילים צעירים בשכונת לוד הצעירה.

בעקבות מפגש מיוחד שהיה לעמותה עם משפחתו של החלל בר פלח ז”ל שהותיר בעמותה ובחיילים רושם רב, חשבו אנשי העמותה, איך להמשיך את החיבור למשפחה ולהוקיר את זכרו של בר…

ואז התקבלה ההחלטה לקרוא לבית החיילים בלוד על שם בר – הבית של בר.

רס”ן בר פלח ז”ל. צילום: דובר צהל

אתמול, יום רביעי ה-25.1.23, התקיים אירוע חנוכת הבית בנוכחות משפחת פלח, מנכל העיריה מר אהרן אטיאס, המשפחות המלוות מטעם הקהילה, נציגי עמותת עושי חיל ועמותת לודאים, המעצבות המדהימות מבית הספר לעיצוב – סקולה בהנהלת מירי בלבול ומורן דהן ואחרונים חביבים החיילים הבודדים שקיבלו בית חדש ואוהב, עם תמיכה מקיפה ומרשימה מהקהילה והמשפחות.

מהעמותה נמסר כי “סיימנו שבועות ארוכים של הכנת בית החיילים הבודדים בלוד ואנחנו מיד עוברים למשימה הבאה – בית נוסף לחילות בודדות במזכרת בתיה. גם כאן, מדובר בחייליות שמגיעות מבית חרדי ויש להם ניתוק מהמשפחה”.

בר פלח.ז”ל היה לוחם, מנהיג, יזם חברתי ומפקד בכיר ביחידת עוקץ,  סגן מפקד סיירת הנח”ל.  נהרג ביום י”ח באלול התשפ”ב (22.9.14 ,( תוך לחימה בעוז ובגבורה במהלך קרב נגד מחבלים סמוך לג’נין, בן 30 היה בנופלו.

דליה פלח אמו של בר פלח בהשקת הבית של בר בלוד. צילום: עמותת עושי חיל

אהרון קורץ, מנכ”ל עמותת ‘עושי חיל’: “בחול המועד סוכות האחרון, יצאנו 40 חיילים מתוך כל חיילי עושי חיל (כ80) לנופש בעיר נתניה. לפני הטיול ובמהלכו, לפחות 100 חברים ואנשי קשר פנו אלי ושלחו לי פרסום של משפחת פלח שהם מבקשים מחיילים בודדים וחיילים בכלל להגיע לסוכה שהם הקימו לזכרו של בנם הגיבור, רס”ן בר פלח ז”ל. בדיוק בימים רביעי חמישי עשינו בעמותת עושי חיל נופש קצר לכבוד סוכות והיינו בעיר נתניה. שמענו בהתראה קצרה על הסיפור המרגש של בר ועל הסוכה שמשפחת פלח המדהימה הכינה, שינינו מהתכניות המקוריות שלנו והגענו למשפחת פלח 40 חיילים בודדים.

הגענו לסוכה, ישר קיבלה אותנו בחום ואהבה דליה פלח, אמו של בר. איזה אור בעיניים ראיתי כשנכנסו אליה לסוכה 40 חיילים בודדים. ישבנו סביבה במעגל גדול והיא יחד עם גלית פלח אחות של בר סיפרו לנו על המלאך הזה בדמות אדם. איזה אדם. נתינה וטוב לב שלא רואים כל יום. עזרה לזולת, ערבות הדדית, חסד. והכל בשקט ובצנעה. ואיזה לוחם הוא היה. היה מיועד להעלאה לדרגת סא”ל ולקבל את תפקיד מפקד יחידת עוקץ. עם ישראל איבד את אחד מטובי בניו. באנו לחזק ויצאנו מחוזקים.”

עמותת לודאים עזרה בעיקר בהון האנושי המדהים שיש בלוד. אוהד נוי, בעלה של מנכלית עמותת לודאים אפרת נוי, משמש כרכז הדירה בהתנדבות. הוא מלווה את החיילים, עומד איתם בקשר והם פונים  אליו לכל דבר שהם צריכים. תפקידו של אוהד לחבר את החיילים לקהילה ולמשפחות מלוות מתוך הקהילה. החיילים מגיעים לסעודות שבת אצל המשפחות.

דואגים לחיילים הבודדים הרבה מעבר לדירה

עמותת עושי חיל מממנת דירות לחיילים בודדים – שכירות, חשבונות, אוכל ציוד וריהוט. בנוסף החיילים מקבלים ליווי מלא של העמותה (יחד עם 80 חיילי עמותת עושי חיל ברחבי הארץ) – תמיכה וליווי פסיכולוגי, טיולים גיבוש ופנאי, תמיכות והטבות במהלך השנה ובחגים (תוו קניה לביגוד, מצעים ושמיכות, ציוד חורף ועוד). העמותה מלווה את החיילים עוד לפני הגיוס בהכנה וליווי לצבא, מכינות קדם צבאיות. וגם לאחר השחרור עם הכנה לחיים, ליווי של מנטורים, סדנאות והעצמה אישית, הכוונה תעסוקתית ולימודית, הפניה לאקדמיה, תמיכה בחתונות, מלגות לימודים ועוד.

העמותה פועלת כשש שנים ועד היום ליוותה יותר ממאתיים חיילים בודדים.