Site icon מקומונט לוד

לפני ר”ג ורעננה: לוד בין עשר הרשויות היציבות בישראל

דירוג היציבות הפיננסית של הרשויות לשנת 2018, שערכה חברת המידע העסקי CofaceBDI, ממקם את לוד במקום השמיני כשאחריה מדורגות ערים חזקות כמו רמת גן, אשדוד, כפר סבא, מודיעין, גבעתיים, רעננה, הוד השרון ואפילו תל-אביב וחיפה. רביבו: “הפכנו את הקערה על פיה”

הבוקר התפרסם דירוג היציבות הפיננסית של הערים בישראל, ובניגוד לתדמית העבר – העיר לוד ממוקמת דווקא באחד המקומות הגבוהים ביותר בארץ. “עד לפני כמה שנים היינו קבוע בעשירייה האחרונה והנה הפכנו את הקערה על פיה, וכל זאת הודות לכם שאתם נותנים לי את הכח להוביל את הספינה הזו ביושרה, בנחישות ובאחריות תוך כדי שהעיר נמצאת בתנופת פיתוח אדירה” הגיב ראש העיר רביבו לאור הפרסום החדש.

דירוג הערים היציבות בישראל. באדיבות עיריית לוד

מיקומה של לוד במקום השמיני ובעשירייה הראשונה בכלל בולט במיוחד דווקא לאור דירוג סוציואקונומי נמוך יחסית של 4 המוענק לעיר. בעיר מתגוררים כ-80 אלף תושבים, בכך מדורגת לוד במקום גבוה יותר מעיריות גדולות ועשירות ממנה עם תושבים בחתך סוציו־אקונומי גבוה בהרבה מלוד כמו רמת גן, אשדוד, כפר סבא, מודיעין, גבעתיים, רעננה, הוד השרון ואפילו תל-אביב וחיפה. מקדימות אותה בדירוג ערים מבוססות כמו הרצליה, רמת השרון, נס ציונה, פתח תקוה, ראשון לציון, חולון וראש העין.

נתון זה מתפרסם לאחר שלוד רשמה הישג חסר תקדים מבין הרשויות המקומיות בישראל, וזכתה זו השנה השלישית ברציפות בפרס שר הפנים לניהול כספי תקין (לשנים 2013 – 2017). כך יוצא שמאז 2013 למעשה, זוכה עיריית לוד בפרס היוקרתי מדי שנה, המוענק למספר מצומצם של רשויות מקומיות שנמצאו ראויות לו, בהתאם לנתונים כספיים ומנהליים שנקבעו על ידי משרד הפנים, המתייחסים לפרמטרים שעיקרם: עמידה בנהלים לגבי ניהול התקציב, גירעון הרשות ביחס להכנסותיה ואחוז גביית הארנונה בהתאם לתקציב. לצד הניהול הכספי נבדקים בקפדנות גם מדדי שירות ומדדים ארגוניים המבטאים את נתוני הביצוע השנתיים והמצטברים של העירייה.

“דירוגה של לוד בין 10 הערים היציבות בישראל ופרסי הניהול הכספי התקין מהווים בשורה חשובה לעיר ואות כבוד לעיריית לוד שעשתה מהפך, מעירייה על סף פשיטת רגל בעבר לעירייה איתנה ובעלת יציבות פיננסית, בזכות עבודה משותפת של הנהלת העירייה ועובדיה השותפים לניהול מקצועי, תקין, יעיל ואחראי של הקופה הציבורית. בע”ה נעשה ונצליח!”, אמר רביבו.