Site icon מקומונט לוד

לוד לוקחת חלק במאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים

בלוד ציינו זו השנה השלישית את יום המאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים, בפני קהל של 400  נשים תושבות העיר ובהצגה בהשתתפות אחת מנשותיו של גואל רצון.

בהיכל התרבות התקיימה ההצגה “שייכת” המגוללת את סיפורה של יהודית הרמן שהייתה אחת מנשותיו של גואל רצון וילדה לו 5 ילדים. זאת במסגרת הזדהות של העיר לוד עם יום המאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים.

מדובר בסיפור קשה מאוד שהיה בכותרות התקשורת הארצית במשך תקופה ארוכה וההצגה מנסה לשפוך אור על התהליך הפסיכולוגי שבאמצעותו הצליח גואל רצון לשכנע 36 נשים להיות השפחות שלו, להשתעבד אליו, לעבוד ולתת לו את כל מה שהרוויחו.במהלך כל ההצגה הייתה דממה והנשים היו מרותקות לכל מילה שנאמרה על הבמה.

מתוך ההצגה שייכת שריתקה את נשות לוד.צילום דוברות עיריית לוד

לאחר ההצגה התקיים מפגש עם יהודית הרמן והנשים שמעו ממנה על החיים בכת ועל התהליך שעברה מרגע שהפרידו אותה ואת ילדיה מגואל רצון ועד היום. לנשים היה קשה לעזוב את יהודית והן היו צמאות לשמוע עוד ועוד ובאופן ספונטני התיישבו בלובי היכל התרבות עוד שעה ארוכה והמשיכו את השיחה המרגשת והמרתקת עמה.

הערב הוא פרי שיתוף פעולה בין מספר גורמים מקצועיים בעיר במטרה לאחד כוחות ולהרחיב את הפעילות בתחום האלימות נגד נשים.

אפרת אברהם, יועצת ראש העיר למעמד האישה שהובילה את הערב, מסרה את תודתה למחלקות העירייה השונות ולארגונים שונים בעיר על שיתוף הפעולה. “נתוני האלימות הארציים נגד נשים עולים למרבה הצער משנה לשנה ויש חשיבות רבה לאגם כוחות על מנת להילחם בתופעה הקשה שגובה קורבנות בנפש וגובה מחיר נפשי כבד מכל מי שמעורב במערכת האלימה והקשה”, אמרה אפרת.

תודה מיוחדת מסרה אפרת לראש העיר, עו”ד יאיר רביבו, על התמיכה בעשייה הנשית בעיר והפניית משאבים להעצמת נשים.

אפרת אברהם, יועצת ראש העיר למעמד האישה מברכת את המעמד.צילום דוברות עיריית לוד

כן הודתה לשותפים בארגון ערב זה, אורלי דהן – מנהלת האגף לשילוב חברתי, רון גלבוע – מנהל המחלקה לשירותי קהילה וקליטה, שולי יחיאל – רכזת תחום נשים, דינה זוהר – מתאמת עירונית ברשות למלחמה בסמים ואלכוהול, חלי שובע – רכזת נוער עירונית, יפעת מאירי מהיחידה למניעת אלימות, איתן לוי – מנהל עיר ללא אלימות, לוועדת מניעת אלימות נגד נשים ולפורום הנשים שמלווה את כל הפעילות שנעשית בעיר למען נשים.