Site icon מקומונט לוד

לוד עיר קולטת עליה: 525 תושבים חדשים עלו לישראל והשתקעו בלוד ב-3 שנים האחרונות

פסיפס של תרבויות: בשלוש השנים האחרונות, מתחילת שנת 2020 ועד סוף שנת 2022, קלטה העיר לוד 452 עולים חדשים מרחבי תבל, שהם 258 משפחות. בנוסף, 56 משפחות (73 איש) עשו עלייה כ’תושבים חוזרים’ והתיישבו בלוד, מה שמסכם את העולים ללוד בין ינואר 2020 לדצמבר 2022, ב-525 איש.     

בשנים אלו חוותה לוד יחד עם אזרחי ישראל כמו גם מדינות רבות בעולם, טלטלות רבות ובהם קורונה וסגרים, וכן את ההשלכות כתוצאה מהמלחמה בין רוסיה לאוקראינה. 

יהודים רבים מכל קצוות תבל עלו ארצה והשתקעו במדינת ישראל. מאות מתוכם הגיעו עם מטלטליהם ללוד, וקיבלו סיוע וזרועות פתוחות של עובדי מחלקת הקליטה והעלייה שתחת האגף לשילוב חברתי בעיריית לוד, שסייעו בנפש חפצה לילות כימים, לקליטה מהירה ונוחה והשתלבות בחיי השגרה. 

עפ”י נתוני עיריית לוד, רוסיה היא המדינה ממנה עלו הכי הרבה עולים – 197 במספר. אחריה מובילה אוקראינה עם 120 איש שעלו ללוד. מבלרוס עלו ללוד 31, מגאורגיה 24, אזרבייג’אן 13, מהודו הגיעו ללוד 11 איש, מאוזבקיסטאן 10, מגרמניה 8 ומארה”ב וקנדה הגיעו 7 איש מכל מדינה.  

עוד עולה מהנתונים, כי הגילים של העולים הוא מגוון. 94 איש שעלו והתיישבו בלוד, הם בגילים 0-17. לעומת זאת, 106 איש הם בגילים 18-35, 100 איש הם בגילאי 36-50 ועוד 70 איש הם בגילאי 51-64. גם בקרב האוכלוסייה המבוגרת יותר נרשמה עלייה ללוד, ועפ”י הנתונים, 82 איש הם בני 65 ומעלה. 

רביבו וקוליחמן חונכים כיתת אולפן קליטה ל-25 פליטים מאוקראינה שעלו לגני אביב

חברת המועצה, אלוירה קוליחמן: “כממונה על תיק הקליטה, אני מרגישה גאווה בצוות מחלקת הקליטה והעלייה המדהים והמקצועי של העירייה. כשיש מטרה, סנכרון ושיתוף פעולה בין העובדים ובעיקר עשייה מהלב, יש גם תוצאות”. קוליחמן הודתה למנהל המחלקה, רון גלבוע וכן לצוות המסור: לאושרת אהרון, גלינה ארפייב, אנסטסיה גורדון ודניאל בן ברוך. צוות זה אף קיבל לאחרונה אות הוקרה והצטיינות ממחזיק תיק הרווחה, עו”ד מאיר אסולין ומנהלת האגף לשילוב חברתי, אורלי דהן, על מסירות והשקעה בעבודתם. 

ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו: “לוד היא פסיפס תרבויות ולא הרבה יודעים, כי בבדיקה שערכה העירייה התגלה, שללוד עלו תושבים מ-101 מדינות, נתון מדהים ביותר. אנו משקיעים רבות בעולים החדשים, בהתאקלמותם, ואף הקמנו כיתת אולפן ללימודי השפה העברית בשכונת גני אביב”. 

עוד הוסיף ראש העיר, כי “בנוסף לכך, בימים אלו אנו בונים את היסודות והתשתיות להקמת הרובע הבינלאומי ניר צבי – שכונת ענק עם אלפי יחידות דיור, בהן העירייה מתכננת שיתאכלסו קהילות שלמות שיעלו בע”ה ממדינות בעולם – כמו צרפת, רוסיה, ארה”ב, דרום אמריקה ועוד. כל זאת בשילוב התושבים הישראלים שיגרמו למרקם חייבים מיוחד במינו”.