Site icon מקומונט לוד

לוד ציינה את ”ליל הרכבות” עם חשיפה אישית של ציפי לבני

צילואנגלה וורופינובם:

במלאות 70 שנה ל”ליל הרכבות”, פעולת התקפה של האצ”ל והלחי  התקיים סיור ייחודי ונדיר בתחנת הרכבת בלוד. אורחת הכבוד הייתה ח”כ ציפי לבני, בתו של מפקד הפעולה, איתן לבני שגילתה כי הוריה היו הזוג הראשון שנישא במדינת ישראל לאחר שהכירו בתור לוחמי האצ”ל בפעולת השוד הגדול של סניף הבנק הבריטי. סיור ייחודי ונדיר התקיים לאחרונה ביוזמת מרכז הסיור העירוני, ”בשבילוד” בתחנת הרכבת בלוד עם ציון 70 שנה ל”ליל הרכבות”, פעולת התקפה של האצ”ל והלחי על התחנה, שכונתה גם “המסיבה הגדולה”.הלוחמים התכנסו אז בגבעת השלושה ומשם יצאו לפעולה ברכבת לוד.הפעולה עצמה תוכננה בישיבה משותפת של ההגנה, האצ”ל והלח”י בקיבוץ, שהיה אז בשטח פ”ת.

צילום:אנגלה וורופינוב

אל הסיור שנערך בשיתוף עם הנהלת רכבת ישראל ובסיועו של מיכה הרצברג מרכבת ישראל הגיעו משפחות רבות מהעיר לוד ואנשי הרכבת ביצעו הערכות בטיחותית מיוחדת למורכבות של חציית הפסים באזורים שונים והכניסה שבוצעה בסיור לאזור המוסכים והתשתית של התחנה הבריטית.

את הסיור הדריך  ד”ר יוסי לונדין שנתן סקירות היסטוריות ועכשוויות על אירועי ליל הרכבות בפרט ועל התהליך שעברה ועוברת רכבת לוד.

בסיום הסיור התקיימה שיחה אישית עם ח”כ ציפי לבני (המחנה הציוני), לבני היא בתו של מפקד הפעולה, איתן לבני ובמפגש היא סיפרה למשתתפים על חוויותיה וילדותה כבת ללוחמי האצ”ל.

לבני במפגש. צילום:אנגלה וורופינוב
בין היתר, גילתה  לבני כי הוריה היו הזוג הראשון שנישא במדינת ישראל בבוקר ה’ באייר תש”ח, מיד לאחר קום מדינה וכי הם הכירו בתור לוחמי האצ”ל בפעולת השוד הגדול של סניף הבנק הבריטי.