Site icon מקומונט לוד

לוד:15 ילדים ובני נוער נפצעו בתאונות דרכים בשנה”ל תשע”ז

מנתונים שפרסמה עמותת “אור ירוק” עולה כי קיימת עלייה של 35% במספר הילדים ובני הנוער שנהרגו בתאונות דרכים בשנה”ל תשע”ז. בעיר לוד נפגעו 15 ילדים ובני נוער.ארז קיטה, מנכ”ל עמותת אור ירוק: ” יש להתקין ליד כל מוסדות החינוך פסי האטה”.

בעוד מספר ימים, ב- 1 בספטמבר, יתחילו כמיליון וחצי תלמידים את שנת הלימודים החדשה. הם כבר בוודאי רכשו ילקוטים חדשים, כלי כתיבה, ספרי לימוד ואפילו בגדים חגיגיים והם מחכים בציפייה ובהתרגשות ליום הראשון שלהם בבתי הספר השונים.אך למרות השמחה וההתרגשות ישנו גם פן פחות חיובי ואף מפחיד לפתיחת שנת הלימודים: על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת הלימודים תשע”ז, נהרגו בתאונות דרכים 50 תלמידים (ילדים ובני נוער בגילאי 5-19), עלייה של 35% לעומת שנת הלימודים תשע”ו, במהלכה נהרגו 37 ילדים ובני נוער.

תאונת דרכים.עלייה במספר הילדים הנפגעים.צילום עט תקשורת

עוד עולה מהנתונים, כי בשנת הלימודים תשע”ז חלה עלייה של 6% במספר הילדים ובני הנוער שנפגעו בתאונות דרכים  במהלך שנת הלימודים: 3,336 תלמידים בגילאי 5-19 נפגעו במהלך שנה”ל האחרונה לעומת 3,162 בשנה”ל הקודמת.

בעיר לוד נפגעו בשנת 2016 15 ילדים ובני נוער בגילאי 5-19 לעומת 12 ילדים בשנת 2015.ארז קיטה, מנכ”ל עמותת אור ירוק: “שנת הלימודים החדש כבר בפתח אך פתרון של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לעלייה במספר ההרוגים עדיין אין. כמה ילדים ובני נוער עוד צריכים להיהרג בכדי שמישהו בממשלה יפעל למען הבטיחות בדרכים? בכדי להפחית באופן משמעותי את מספר הילדים ובני הנוער שנהרגים בתאונות דרכים, יש להתקין ליד כל מוסדות החינוך פסי האטה שיובילו להורדת מהירות הנסיעה ולזהירות יתר של הנהגים במקומות בהם נמצאים ילדים רבים. בנוסף יש להגביר את החינוך וההסברה לבטיחות בדרכים החל בגן הילדים ועד לסיום הלימודים”.