Site icon מקומונט לוד

לחיילי צה”ל – באהבה מבני הנוער בלוד

יחידת הנוער בלוד מעודדת שירות משמעותי בצה”ל ומעורבות חברתית בקהילה. השבוע, בפרויקט מיוחד, התחברו שני הערכים למפגש מרגש בין בני הנוער לחיילים תושבי העיר. וגם במועדון רוטרי מעוררים השראה.

בקבוק מים קרים וממתק לחיילים באהבה. צילום: עיריית לוד

ביום ראשון בשעה 07:00 בבוקר, התייצבו למעלה מ- 20 בני נוער בתחנת הרכבת בלוד כדי לפנק את החיילים בדרכם לעוד שבוע בשירות.

במסגרת ההתארגנות, התאספו הצעירים ביחידת הנוער והדביקו על בקבוקי מים אישיים מדבקות מעוצבות עם הכיתוב: “אתם מקור הגאווה שלנו”. במשך כ-3 שעות עמלו המתנדבים ללא לאות ובחפץ לב בתחנת הרכבת לחלק לכל חייל וחיילת בקבוק מים קרים וממתק. מאות החיילים והחיילות שעברו בתחנה באותה עת, התרגשו מהחוויה המיוחדת והודו לבני הנוער.

את הפרויקט יזמה דניאל סקא, מנהלת ההתנדבות ביחידת הנוער בשותפות עם שלום סגל, מנהל מרכז הנוער גני יער ובסיוע בני הנוער המופלאים.

המיזם התרחש הודות לשותפים ברכבת ישראל תחנת לוד: ערן אוחנה ואחראי המשמרת מאיר חובל.

בני נוער לוד בתחנת הרכבת מפנקים את החיילים בדרכם לבסיסם. צילום: עיריית לוד

השראה להתנדבות ועשיה למען האחר ברוטרי לוד

רוח ההתנדבות והסיוע לאחר אינה שייכת רק לצעירי העיר. ארגון רוטרי העולמי פעיל במיוחד בעיר לוד כשבהתאם לסיסמת הרוטרי העולמית לשנה זו: “היה מקור להשראה”, עורך מועדון רוטרי לוד סידרת פגישות והרצאות שעניינן מעשים או אנשים מעוררי השראה.

האורח הראשון בסדרת מפגשים אלה היה ביום שני האחרון עזרא אגרוקר, פעיל חברתי, ששימש יו”ר “קהילה נגישה” בלוד ועתה הוא ממובילי סניף אקים בעיר.

עזרא, מתנדב אולטימטיבי, המאמין ב”האחר הוא אני”, שקיבל באוקטובר 2016 את אות פרס “מגן שר הרווחה” חיים כץ למתנדבים מצטיינים, דיבר על “התנדבות מתוך כסא גלגלים”.

עזרא הציג את תפיסתו וציין כי הוא קורא לעשייה למען האחר, מתוך מקום של צורך אישי וראייה יותר רחבה של צרכי אנשים עם מוגבלויות בשאיפה להסיר חסמים שגורמים לאי שילוב של אנשים עם מוגבלות בחברה ובקהילה. “הסיפוק הגדול בהצלחות הקטנות כגדולות גם אם הדרך קשה, סבוכה ומפותלת, נותנות את המניע להמשיך לנסות להשפיע לשיפור ולו במעט את חייהם של אנשים עם מוגבלות” אמר אגרוקר.

עזרא עם דגל מועדון רוטרי שהוענק לו בגמר הרצאתו. יחצ