Site icon מקומונט לוד

לחץ מצד הנהלת העירייה לפתיחת גני הילדים בשכונות ירוקות וצהובות

הנהלת עיריית לוד נמצאת בימים אלו בדיון מול משרד החינוך ומשרד הבריאות, בכדי לקדם (כמו בערים אחרות ברחבי המדינה) את ה’מתווה’ של פתיחת גני הילדים בשכונות “צהובות” ו”ירוקות” ברחבי העיר לוד – לפי מודל הרמזור, גם כאשר העיר בכללותה צבועה ב”אדום”, ולא להמשיך בהתנהלות שכל הגנים יישארו סגורים באופן גורף.

העיר לוד מהווה פסיפס של תרבויות. בימים שבשגרה זהו הקסם שמייצר קהילה משותפת ומגוונת אך בימי קורונה ההבדלים הללו יוצרים גם לא מעט חיכוכים ופערים בין אוכלוסיות בעלות מאפיינים שונים.

לאחר שהשבוע חזרו תלמידי בתי הספר היסודיים וגני הילדים בערים “ירוקות” ו”צהובות” ללימודים, פנו הורים רבים משכונות בעיר אל הנהלת העירייה בבקשה להחריג שכונות שונות בעיר בהתאם למידת השמירה על נהלי הריחוק וקצב ההתחסנות וכפועל יוצא מכך, “צביעת” השכונה בגוונים בהירים יותר מאלו של העיר בכללותה. בהנהלת העיר הצטרפו לבקשה ופנו איתה אל משרד הבריאות וקבינט הקורונה.

בתי הספר והגנים בלוד עדיין סגורים. צילום: פיקסביי

לבקשת הנהלת העירייה, נמסר, כי לא ייתכן שתושבים אשר שומרים על הנחיות משרד הבריאות, מתחסנים נגד הקורונה ודואגים כי השכונה שלהם תהיה “ירוקה”, יסבלו בגלל חוסר אחריות של תושבים אחרים בלוד – אשר בגינם העיר “אדומה” – ומוסדות החינוך נשארים סגורים.

עוד מבקשים בהנהלת העירייה ממשרד הבריאות, לשנות את מיפוי השכונות בלוד, כך שכל שכונה בפני עצמה תקבל “צבע” באופן פרטני – ולא כפי המצב כיום, שכמה שכונות הנמצאות ב’אזור’ מסויים, מקבלות יחד “צבע רמזור” כללי שאינו משקף את הצבע הנכון בכל שכונה ושכונה. כך יוכלו תלמידים ששכונתם עומדת ב’מתווה’ לחזור לספסל הלימודים.