Site icon מקומונט לוד

לחתום על הסכם רשמי

אם בעבר היה נהוג שבני זוג המעוניינים לבלות את שארית חייהם יחדיו יתחתנו כדת משה וישראל בחתונה יהודית, בשנים האחרונות יותר ויותר זוגות מעוניינים להצהיר על הזוגיות שלהם באופן רשמי בישראל מבלי להתחתן. על מנת להעניק מענה למקרים אלו, המדינה קבעה סטטוס זוגי שנקרא ידועים בציבור. ככלל לסטטוס זה יש מעמד משפטי ייחודי בכל הנוגע לדיני משפחה, ולכן חשוב לערוך הסכם ידועים בציבור והסכם ממון לידועים בציבור על מנת לעגן את זכויותיכם בקרה של פרידה. יתר על כן, סטטוס ידועים בציבור מותאם במיוחד לזוגות חד מיניים אשר לא יכולים להתחתן ברבנות במדינת ישראל אך מעוניינים לקבל את הזכויות מהמדינה שמגיעות להן כזוג נשוי.

להתמודד עם האובדן

לאבד אדם אהוב זה אף פעם לא פשוט, ולבן זוג אשר איבד את זוגתו האבל עצום, בין אם הם היו נשואים ברבנות והן אם היו רשומים כידועים בציבור. עם זאת, בכל הנוגע לחוק הירושה, מעמדם של ידועים בציבור הוא שנוי במחלוקת והתשובה האם מגיע חלק בעיזבון לידוע בציבור על פני קרובי משפחה אחרים של המנוח כאשר לא כתב צוואה היא לא חד משמעית ותלויה בהחלטות השופטים בבית המשפט לענייני משפחה. אם בן או בת זוגכם הלך לעולמו כאשר החלטתם שלא להינשא אך הייתם ידועים בציבור, חשוב לפנות אל עורך דין ירושה על מנת להוכיח לבית המשפט כי חייתם חיים משותפים וכי מגיע לכם חלק מהעיזבון של המנוח.

לפנות אל המומחים בתחום

דיני המשפחה נחשב לאחד התחומים המורכבים והקשים ביותר בתורת המשפטים, והוא כולל את דיני הגירושין, הירושות והצוואות, אפוטרופסות, התנהלות מול גופי הרווחה, ידועים בציבור, הסכמי ממון ועוד מגוון נושאים אישיים ומורכבים אשר משפיעים באופן משמעותי על חייהם של אנשים. יתר על כן, מדובר באחד מהתחומים הנפוצים שכמעט כל אדם נתקל בהם בשלב זה או אחר בחייו, לרוב בנסיבות מורכבות. לכן, חשוב לבחור עורך דין לענייני משפחה אשר מתמחה בתחום ויוכל ללוות אתכם לכל אורך הדרך בתהליכים השונים על הצד הטוב ביותר, ולסייע לכם להתמודד עם מצבים מורכבים כמו סכסוכי ירושה או גירושים קשים, או לשמור על זכויותיכם בחתימה על הסכם ממון. משרד עורכי הדין יוסף אמר & אבי אוחנה הוא משרד עורכי דין המתמחה בדיני משפחה, אשר ליווה אלפי משפחות ולקוחות מרוצים בהליכים פשוטים ומורכבים, וישמח ללוות גם אתכם באדיבות, מקצועיות והכלה. לפרטים נוספים חייגו 052-3-30-50-50.