Site icon מקומונט לוד

ליגת הקהילות בכדורסל: סיכום המחזור השמיני

איזה מחזור היה לנו! מובילת הטבלה עם הפסד ראשון העונה, סוגרת הטבלה עם ניצחון בכורה וכמה משחקים צמודים שהוכרעו כמעט עם הבאזר. וואו!

דוסא – הסטודנטים: 33-34
המשחק נפתח בצורה די שקולה כשהקבוצות הראו הגנה חזקה בשני הצדדים. ברבע השני קבוצת דוסא העלתה הילוך והקבוצות ירדו למחצית בתוצאה 17-10 לדוסא. הרבע השלישי נפתח בריצה של קבוצת דוסא, התוצאה עמדה על 22-14 והיה נראה שהמשחק בורח לקבוצת הסטודנטים, אבל עם הרבה רוח לחימה הם חזרו למשחק עם ריצה של 7-0 ובסוף הרבע השלישי התוצאה עמדה על 22-21 לדוסא.
הרבע האחרון היה שקול מאוד בין שתי הקבוצות כששתיהן מראות רוח לחימה גדולה. שתי דקות לסיום הסטודנטים עלו ליתרון של סל, אולם מהעבר השני קבוצת דוסא מיהרה להשוות את התוצאה. במצב של שוויון בין הקבוצות, קבוצת הסטודנטים לקחו זריקה שלא נכנסה, נעם דריפוס מדוסא השתלט על הריבאונד וסחט עבירה ששלחה אותו אל הקו לשתי זריקות 2 שניות לסיום! דרייפוס קלע את הזריקה השניה ובמצב של יתרון נק’ אחת בלבד הסטודנטים לקחו פסק זמן. נסיון התקפה מהירה של הסטודנטים הסתיים בזריקה קשה לסל שלא פגעה ושחקני דוסא יצאו עם ידם על העליונה.
משחק נוסף: רמת אשכול – הפנס: 50-24

איחוד אלישיב – היכל יעקב: 38-28
ניצחון בכורה להיכל יעקב בליגה, שאפו! את קלעי היכל יעקב הוביל גילי דיאמנט עם 10 נק’.
נווה נוף – המרכזי: 33-39
המרכזי, שניצחו בשבוע שעבר את רעות במשחק העונה, חיפשו לשמור על מאזן מושלם בליגה, אבל פגשו יריבה חזקה ונחושה – נווה נוף. בתחילת הרבע הרביעי הובילו נווה נוף 26-21, אבל המרכזי הצליחו לחזור לשוויון 26 וריח המהפך כבר היה באוויר. נווה נוף לא התרגשו מהמעמד, חזרו להוביל ובסיום רשמו ניצחון משכנע 39-33.
מתח עד השניה האחרונה. רעות (בכתום) – נוה זית (ירוק). צילום: אילן מאיר
נווה זית – רעות: 40-38
רעות, שבשבוע שעבר הפסידו את משחקם הראשון העונה, קיוו לחזור לשיגרת נצחונות מול נווה זית. בהמשך לדרבי של משפחת פרשל ‏יצחק ויגאל פרשל מהשבוע שעבר, גם במשחק זה נרשם דרבי משפחתי בין האחים לבית משפחת טייטלבאום – חגי וצבי שארגנו הפנינג עידוד משפחתי, כשרבים מהקהל באולם ענו לשם המשפחה טייטלבאום… (ההורים, ושני ילדיו של צבי ?)
מהרגע הראשון התפתח משחק צמוד, עם חילופי הובלה רבים, כשאף קבוצה לא נותנת ליריבה לפתוח פער משמעותי. הרבע הראשון נגמר ביתרון 7-6 לרעות, והמחצית הראשונה נגמרה עם ריבאונד התקפה וסל גדול *עם הבאזר* של אשר פרוכטר מנווה זית, שגם נתן לה את היתרון 20-19. ברבע השלישי נווה זית הצליחו לשמור על היתרון השברירי 27-26.
הרבע הרביעי נפתח בסערה של רעות שהפכו את התוצאה ל33-29. לרגע היה נראה שהמשחק בורח לנווה זית מבין האצבעות, אבל הם הצליחו לחזור למשחק, ופחות מדקה לסיום עלו ליתרון 38-36. 9 שניות לסיום, חגי טיילבאום מרעות הצליח להשתחרר ולקלוע שלשה גדולה, שהחזירה את היתרון לרעות.
עדיאל אלקבץ מאמן נווה זית לקח פסק זמן חשוב כדי לתכנן זריקה אחרונה ולאפשר הוצאת כדור מחלק המגרש הקדמי. אבל, בהוצאת החוץ יהודה טוכמן מרעות היה במקום כדי לחטוף את הכדור ולהעביר לחגי שהצליח לסחוט עבירה 3 שניות לסיום.
לאחר שחגי קלע רק את הזריקה השניה והגדיל את היתרון ל40-38, לקח עדיאל את פסק הזמן האחרון של נווה זית. הפעם הוצאת החוץ הגיעה לידיים הנכונות, אבל אשר פרוכטר לא הצליח לשחזר את מה שעשה בסיום המחצית הראשונה, והשלשה שזרק לא נכנסה ושלחה את רעות לחגוג!
בלטו ברעות: חגי טייטלבאום – 13 נק’ (שתי שלשות),יהודה טוכמן – 10 נק’. לנווה זית: אריאל פלקסין – 12 נק’ (3 שלשות), שריאל גולדשטיין – 11 נק’ (שלשה אחת).
דבר הפרשן:
איזה מחזור משחקים מעולה! כל זה היה לנו:
ניצחון בכורה (היכל יעקב)
הפסד בכורה (המרכזי)
דרמה בשניות הסיום (דוסא-סטודנטים, רעות-נווה זית)
בשבוע שעבר ציינו את הגעת הליגה לחצי הדרך עם כ5 משחקים לכל קבוצה, והחצי השני של הליגה נפתח אמש בסערה! כבר אין קבוצה עם מאזן מושלם בליגה, וצמרת הליגה הצטופפה מאוד, כשארבע קבוצות עם הפסד בודד (המרכזי, רעות, הפנס, דוסא). נווה נוף עם ניצחון יוקרתי על האלופה נצמדו גם הם לצמרת עם שני הפסדים בלבד.
לא הרחק מאחריהם הסטודנטים ותוצרת הארץ, עם 3 הפסדים, כששתי הקבוצות ייפגשו ראש בראש במחזור הבא (שימו לב – עוד שבועיים). גם בתחתית סוער – נווה זית אמנם הראו שהם מסוגלים לתת פייט לקבוצות הצמרת, אבל לא הצליחו לתרגם זאת לניצחון שירחיק אותם מהתחתית. במחזור הבא צפוי להם מפגש קשה – מול נווה נוף. היכל יעקב שרשמו ניצחון חשוב ימשיכו להילחם על הגעה למקום השמיני שמוביל לפלייאוף. רמת אשכול, עדיין ללא ניצחון, ייפגשו במחזור הבא בקרב תחתית מעניין את איחוד אלישיב (ניצחון בודד).
גולת הכותרת של המחזור התשיעי ללא ספק תהיה שיחזור גמר עונת תשעט בין קבוצות המרכזי והפנס (רוב חברי קבוצת הפנס הם יוצאי היכל יעקב של השנה שעברה).
שרק ימשיך ככה להיות מהנה, ספורטיבי ומעניין!