Site icon מקומונט לוד

לימודי משפטים לחרדים

לימודי משפטים לתואר ראשון מקנים השכלה משפטית רחבה ומקיפה, בוגרי מסלול הלימודים יכולים לעסוק בעריכת דין לאחר השלמת החובות כמו שנת התמחות במשרד עורכי דין והצלחה במבחני לשכת עורכי הדין בישראל. ההשכלה המשפטית אינה מחייבת את הבוגרים לעסוק רק בעריכת דין, התואר היוקרתי במשפטים מאפשר לבוגרים להציע ייעוץ משפטי, להתמודד על תפקידי ניהול בעבודה, לקדם את הקריירה ולהתמקצע בתחום העיסוק.

יש ביקוש גבוה לתואר ראשון במשפטים גם בקרב חרדים, מסלול הלימודים מתאים למועמדים מהמגזר החרדי, ובוגרי תואר ראשון או תואר שני במשפטים נחטפים לעבודה מאחר ואין הרבה עורכי דין מהמגזר החרדי.

לימודי משפטים לתואר ראשון לחרדים

תואר במשפטים נחשב לתואר יוקרתי ומבוקש מאוד בישראל, התואר מקנה השכלה משפטית רחבה, ובמהלך הלימודים הסטודנטים מפתחים מיומנויות למידה, יכולת אנליטית, חוש צדק מפותח וחשיבה יצירתית. הלימודים נמשכים כשלוש וחצי עד ארבע שנים, הם נועדו להרחיב את ההשכלה המשפטית בקרב חרדים, ובוגרי המסלול יכולים לעבור התמחות במשך שנה במשרד עורכי דין מוביל ולאחר מעבר מוצלח של בחינות הלשכה הם יקבלו דיפלומה המאפשרת להם לעסוק בעריכת דין.

ההשכלה המשפטית אינה מחייבת את הבוגרים לעסוק בעריכת דין, הבוגרים רשאים להציע ייעוץ משפטי ויכולים למנף את התואר כדי להתקדם לתפקידי ניהול בכירים במקום העבודה וכדי לנצל את הידע המשפטי כדי להתמקצע ולפתח את הקריירה לתחומים נוספים.

צילום: unsplash

תנאי קבלה לתואר ראשון ושני במשפטים

תנאי הקבלה למעוניינים ללמוד תואר ראשון במשפטים:

תנאי הקבלה ללימודי תואר שני במשפטים:

מדוע לימודי משפטים מתאימים לאוכלוסייה מהמגזר החרדי?

במגזר החרדי, כשליש מהסטודנטים החרדים לומדים לתואר ראשון או שני במשפטים. לימודי משפטים לחרדים נחשבים לפופולריים בגלל הקרבה למשפט העברי והיכולת הנדרשת לרדת לעומקם של דברים. חשוב לזכור כי יש מתח עצום בין החברה החרדית לרשויות המדינה ולחברה החילונית, ויש מחסור במשפטנים חרדים המסוגלים להתמודד עם הסוגיות השונות ולייצג את המגזר. היכנסו למידע נוסף על לימודי משפטים מובילים בארץ.

תנאי לימודי משפטים

מסלול הלימודים לתואר במשפטים לחרדים מתוכנן מראש כדי לספק תנאים מיטביים למועמדים, אפשר ללמוד משפטים במסלול ערב וכך ניתן להמשיך עם לימודי התורה בשעות הבוקר.

אפשרויות תעסוקה לעורכי דין חרדים

בוגרי תואר ראשון במשפטים יכולים לעבוד כעורכי דין במשרדים של עורכי דין חרדים ובמשרדים מובילים אחרים בהם זקוקים לעורכי דין מהמגזר החרדי. יש מחסור עצום בעורכי דין מהמגזר החרדי, לכן הבוגרים נחטפים לעבודה ונהנים מתנאים טובים יותר לעומת עורכי דין חילוניים הנאלצים להתמודד על כל משרה פנויה.

עורך דין חרדי יכול לעסוק בעריכת דין או במתן ייעוץ משפטי, הוא יכול לעבוד כשכיר או להקים משרד פרטי ולהפוך לעצמאי. כמו כן, יש ביקוש גבוה לעורכי דין חרדים בעמותות השונות במגזר, במלכ”רים ובארגונים נוספים המייצגים את החרדים בארץ ובחו”ל.