Site icon מקומונט לוד

למה כדאי לכם ללמוד ניהול רשתות?

ניהול רשתות. צילום: pixabay

השכר הגבוה, ההכשרה המקצועית הרחבה ומשך הלימודים הקצר הופכים את התחום של ניהול רשתות לאטרקטיבי עבור סטודנטים רבים בארץ ובעולם. מתלבטים מה ללמוד? הנה כמה דברים שכדאי לכם לקחת בחשבון

מנהל רשת אחראי על החומרה, התוכנה והציוד שמרכיבים את רשת המחשבים של ארגון מסוים. בין אם מדובר בארגון פרטי או ציבורי, תפקידו של מנהל הרשת לבצע הגדרות והתקנות של הציוד ולדאוג לתחזוקה שוטפת לרבות ניטור פעילות וטיפול בתקלות. כתוצאה מכך, מנהל רשתות נמצא בעמדת מפתח כי הוא מתמודד עם משימות מיוחדות ומתוגמל בהתאם.

הנה 3 סיבות בגללן כדאי ללמוד ניהול רשתות ולהצטרף לאנשי המקצוע שכבר השתלבו באחד התחומים המבוקשים ביותר בשוק העבודה המודרני:

  1. בגלל השכר

לפי סקר שנערך בשנת 2016, 45% מהסטודנטים שמתלבטים מה ללמוד בוחרים מקצוע לפי ביקושים עתידיים ושכר ממוצע. מהבחינה הזו יש לתחום של ניהול רשתות יתרון מובנה כי כבר היום השכר גבוה – גם בהשוואה למקצועות אחרים בתחומי המחשבים והרשתות. בנוסף, הוא צפוי לגדול יחד עם התלות הגוברת באינטרנט.

מנהל רשת עם 0-2 שנות ניסיון מרוויח 11-15 אלף ש”ח, בעוד לאחר 3-5 שנות ניסיון הוא יגיע לשכר ממוצע של 14-20 אלף ש”ח. מי שיתמיד וינצל את ההכשרה המקצועית ירוויח 18-29 אלף ש”ח כשבאמתחתו מעל 6 שנות ניסיון ובתפקידי ניהול רשתות בכירים מרוויחים 22-30 אלף ש”ח בחודש.

  1. בגלל ההכשרה המקצועית

בארגון גדול שבו הרבה משתמשים ואנשי מחשבים קיימים בעלי תפקידים מגוונים שמשלימים זה את זה, בעוד בארגונים קטנים ובינוניים מתמודד מנהל הרשת עם משימות רחבות. כך או אחרת, ההכשרה המקצועית מגלמת מלכתחילה את כל הדרישות ממנהל הרשת ולכן היא מגוונת ויעילה.

כדאי ללמוד ניהול רשתות מכיוון שלצד הידע הבסיסי ישנן התמחויות משנה. אפשר למשל לבחור להתמחות בתקשורת, באבטחת מידע או במסדי נתונים ולהגדיל את פוטנציאל ההשתכרות בטווח הקצר והארוך. יתרה על כך, הכשרה מקצועית שמגלמת בתוכה תחומים שונים עוזרת למנף את הידע האישי או להשתלב בשוק העבודה גם על רקע שינויים טכנולוגיים ומגמות בלתי צפויות.

  1. בגלל משך הלימודים

רוב מסלולי הלימודים בניהול רשתות נמשכים כ-8-10 חודשים בלבד. זו הכשרה מקצועית שמתמקדת בהיבט הפרקטי והיא יכולה להתבסס על לימודי תעודה בלבד. במהלך הלימודים נחשפים התלמידים לקורסים שונים מעולם המחשבים, אך הם יכולים להתחיל לפתח את הקריירה שלהם במשרה מלאה ולצבור ניסיון.

לחילופין, אפשר ללמוד ניהול רשתות כחלק מלימודי תואר ראשון במדעי המחשב או לימודי הנדסאים. הדגש הוא בכל מקרה על ההכשרה הקצרה שמציעה יתרון פרקטי לסטודנטים בגילאים שונים. זו סיבה מספיקה טובה ללמוד ניהול רשתות ולהשיג תפקיד בעמדת מפתח משמעותית עבור ארגונים קטנים, תאגידים גדולים וגופים ציבוריים בארץ ובעולם.