Site icon מקומונט לוד

למה לא להוציא ספר בעצמכם

קרדיט: pexels.com

אם גם אתם מאלו שכותבים למגירה מגיל הנערות וחולמים על היום בו תעזו להגשים את חלומכם ולהוציא את טקסטים שלכם לאור, אתם נמצאים בחברה טובה, ואפילו חברה טובה מאד. אנשים שהגו רעיונות ומחשבות, צרפו מילה למילה במלוא תשומה הלב והרגש הפנימי הבוער, אולי היתה זו השאיפה לשתף את העולם במתרחש בתוך תוכו של הכותב, לחשוף ולהיחשף, ואולי הייתה זו התחושה הפנימית שיש כאן תוכן שאנשים יוכלו להתחבר אליו וייהנו ללמוד ממנו ערך מוסף לחייהם שלהם. כך או אחרת, חשוב לדעת כי בדרך כלל הוצאה לאור של פרי מחשבה עצמית היא תהליך מלא ריגוש וחוויה, אבל לא משהו שאתם יכולים לעשות אותו לבד. מסתבר שארוכה הדרך מן המגירה ועד למדף הספרים של הרשתות הגדולות. אז איך בדיוק זה עובד

אם אתם רוצים לעשות את זה לבד

מי שמעוניין להוציא ספר בכוחות עצמו יגלה אחת מן השתיים הבאות: הראשונה היא לבחור להוציא את הספר כמות שהוא, כך שבסופו של תהליך לא ארוך ולא מסובך מדי הספר ייצא ממכונת הדפוס, זוהי אפשרות שיש רבים שיעדיפו אותה, אבל התוצאה שלה בדרך כלל אינה מוכיחה את עצמה- ההוכחה הטובה ביותר לכך היא ערמות עותקים של ספרים בלתי מוכרים וחסרי יחסי ציבור שנמצאים על מדפי חנויות זניחות או בבתי הדפוס למיניהם. האפשרות השנייה היא לבחור להשקיע משאבי זמן ותקציב משמעותיים מכספו ללא כל הבטחה שהללו יכוסו בעתיד, כולל שיתוף אנשי מקצוע איכותיים ומנוסים לעריכה לשונית, עימוד וכריכה, לשלם לכל אחד מהם טבין ותקילין, ובסופו של תהליך להוסיף מאמצים עצומים להכניס את הספרים לרשתות המובילות בשוק לאחר תהליך ההוצאה המורכב. האפשרות הנוספת היא עריכת ספרים באמצעות חברת הוצאה לאור.

מה תעשה חברת הוצאה לאור

חברה העוסקת בהוצאה לאור לוקחת על גבה את האחריות והטיפול בטקסט שמעביר לה הכותב. הסיבה שזה חשוב כל כך היא העובדה שכותב מקצועי ככל שיהיה בדרך כלל אינו משמש גם כגרפיקאי מיומן, ובמקביל גם כעורך לשוני, ובמקביל גם כפרסומאי, וכמשווק לחנויות ספרים. לכן, את העבודה הטובה בתחומים המקבילים והמשיקים לעבודת הכתיבה עצמה- יעשו אנשי מקצוע אחרים, וכדי להפוך את הספר לרב מכר יש צורך לגייס דווקא אותם. חברה מקצועית להוצאה לאור כמו סער שאספה אליה את מיטב הכוחות תוכל להבטיח לכם תוצאה שתמשוך את עיני הקוראים ואת ליבם דווקא אל הספר שלכם, העובדות והלקוחות שלנו מדברים בעד עצמם, את הספר שלכם רק סער תוציא לאור.