Site icon מקומונט לוד

למה צריך בכלל ביטוח חובה לרכב?

הביטוחים המוכרים לרכבים הם ביטוח מקיף המכסה נזקים פיזיים לרכב וגניבה, ביטוח צד ג’ המכסה פגיעות כלפי צד שלילי וביטוח חובה המכסה נזקי גוף. ביטוח מקיף וצד ג’ הם בגדר רשות, יחד עם זאת הם חיוניים לשמירה על בטחון כלכלי. ביטוח חובה לעומתם כשמו, הוא חובה על כל נהג להחזיק בביטוח זה כדי לנהוג ברכבו בצורה חוקית ( אין אחזקה של ביטוח חובה הינה עברה על החוק )

ביטוח חובה לרכב הוא אחד הביטוחים החשובים ביותר וכיום מי שאינו נוהג עם ביטוח חובה, לא רק שהוא מסכן את הנוסעים ויוכל להגיע להוצאות רבות במקרה של תאונה, אלא גם עובר עבירה שיוכל לקבל בגינה קנס כספי גבוהה. החשיבות של ביטוח חובה ידועה מראש, הרי מדובר על ביטוח המכסה נזקי גוף שעלולים לקרות כתוצאה מתאונה. נזקי גוף יכולים להיות פגיעה בהולכי רגל,  פגיעת גוף בנוסעים הנמצאים ברכב או חלילה בגופו של הנהג הפוגע. הביטוח למעשה יכול לכסות טיפולים רפואיים בגין המקרה, פיצויים כספיים במקרה של חלילה נכות, ייעוציים עם רופאים מומחים, שברים, פציעות וכו’. המטרה היא בעצם לאפשר לנהג לכסות כל פגיעת גוף שעלולה לקרות ולא להיכנס למצב של הוצאות כספיות מרובות.

תמונה באדיבות: pixabay

ביטוח חובה לנהג צעיר

ביטוח חובה באופן אוטומטי מתומחר על פי גיל הנהג ועל פי וותק הנהיגה שלו, בעוד נהגים צעירים ישלמו פרמיית ביטוח גבוהה במיוחד שיכולה להגיע לאלפי שקלים. הסיבה לכך היא פשוטה, הסטטיסטיקה לגבי תאונות בקרב נהגים צעירים גבוהה, כלומר צעירים עושים יותר תאונות, ולכן פרמיית הביטוח תהיה גבוהה יותר עבור נהגים צעירים, יחד עם זאת ככל שוותק הנהג יעלה וכך גם גילו, כך פרמיית הביטוח תהיה זולה יותר. רק לסבר את האוזן, ביטוח רכב לנהג צעיר מוגדר כ – נהג עד גיל 24 עם וותק נהיגה של פחות משנתיים.

מה בעצם ההבדל בין נהג חדש לנהג צעיר?

נהג צעיר לא בהכרח חייב להיות נהג חדש, ונהג חדש לא בהכרח חייב להיות נהג צעיר. זאת אומרת שלגילו של הנהג החדש לא יהיה שום קשר למשוואה, רק הזמן שבו הוא הוציא את הרישיון, ואם נהיה מדויקים נהג חדש הינו נהג שהוציא את רישיון הנהיגה שלו לפני פחות משנתיים. מובן שגם אם נהג בגיל מבוגר יותר יוציא לראשונה רישיון, כלומר הוא יהיה עם וותק של פחות מ – שנתיים, ייחשב כנהג חדש. לרוב גם פוליסת הביטוח החובה תהיה יקרה יותר.

להשוות את ביטוח החברה ברשת

השוואת ביטוחי רכב היא נהדרת, הרי ישנו הבדל מהותי בין חברות הביטוח השונות, בין אם מדובר על פוליסות הנמכרות על ידי חברות ישירות או פוליסות הנרכשות על ידי סוכני ביטוח. השוואת מחירי ביטוח חובה ניתן לבצע דרך רשת האינטרנט במגוון רב של אתרים המאפשרים לנו להכניס בקלות רבה את הפרטים האישיים שלנו וכך לקבל את הצעת המחיר באופן ישיר. חשוב לציין כי פעמים רבות מדובר על הבדלים משמעותיים במחירים, בעיקר כאשר מדובר על ביטוחים עבור נהגים צעירים, ולכן חשוב לבחון את העלויות טרם סגירת הביטוח. גם בפוליסות ביטוח מקיף וביטוח צד ג’ ניתן למצוא אתרים המציעים השוואות מחירים, ואף הנחות עבור מיש שיבצע ביטוח חובה ומקיף תחת אותה חברה.

המאמר נכתב בחסות מאסטר ביט – השוואת ביטוח רכב עם מקצוענים

תמונה באדיבות: מאסטר ביט השוואת מחירי ביטוח.